Vraag over Formule 1 Ferrari Model van PMA 1:18

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Vraag over Formule 1 Ferrari Model van PMA 1:18

Bericht door hakushi »

Ik heb voor een klein bedragje mijn ferrari modellen weer eens wat uitgebreid.
Nu heb ik een paar vragen over 1 model.

Het gaat om het volgende.
Pauls modelart (minichamps) heeft van de Ferrari van 1995 (412/T2) meerdere modellen uitgebracht
Dit seizoen reed men met de nummers #27 en #28
Ik heb nu een model hiervan op de kop getikt met #2 !!
Lijkt me verder op zich niet heel erg speciaal. Alleen wordt ik dan nieuwsgierig.
Nu kan ik niets vinden op het net en in mijn boeken waarom er nu een nummer 2 op zou kunnen staan als startnummer.

Enige dat ik vond was een foto van een demo op het Goodworth festival waar een nummer 2 reed van de 412 T2
Ik weet niet welk jaar dit was en wie de demo reed. Lijkt me niet dat er een model is uitgekomen n.a.v. een festival appearance. (of wel?)

Verder nog bijzonder dat dit een PMA is met een soort speelgoed frictie motortje en twee kleine extra wieltjes erin.
WTF is dat???? en waarom.

Een ieder die mijn nieuwsgierigehid kan temmen met info bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Vraag over Formule 1 Ferrari Model van PMA 1:18

Bericht door Jolly Club »

Eind 1995 was Schumacher wereldkampioen en verhuisde naar Ferrari, met zijn startnummer 1. Zijn nieuwe teamgenoot werd Eddie Irvine, die automatisch startnummer 2 kreeg. :idea:

Het model dat jij hebt bemachtigd is de zogenaamde presentatie versie die Minichamps heeft uitgebracht, in feite een 1995 model, met een 1996 livery. Of het model accuraat is waag ik te betwijfelen, er zal hoostens mee getest zijn. In mijn optiek typisch zo'n model dat op de markt gebracht werd om de honger naar Schumacher-stuff te stillen, terwijl het modelletje van de echte 1996-auto nog op de tekentafel lag.

Desalniettemin een leuk model, zeker als je er niet teveel voor hoefde te betalen ! :thump_up: :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Vraag over Formule 1 Ferrari Model van PMA 1:18

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef: In mijn optiek typisch zo'n model dat op de markt gebracht werd om de honger naar Schumacher-stuff te stillen, terwijl het modelletje van de echte 1996-auto nog op de tekentafel lag.
Is volgens mij bijna standaard. Zijn ook zat andere modellen die in presentatie vorm uitgebracht zijn. Ook van bv toyota rijders en daar heeft volgens mij nooit een rijder in gezeten waar enige vraag naar was. :eh:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie