Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
ErikFCGrunn88
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015 00:33
Schaal: 1:43

Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door ErikFCGrunn88 »

Hallo, mijn naam is Erik en ben van plan om te beginnen met het sparen van de F1 1:43 schaalmodellen van Minichamps.
Mijn doel is om van elk team van dit seizoen een f1 auto bij elkaar te sparen, maar ik kwam een probleem tegen en wil dit graag aan jullie vragen.
Minichamps heeft geen Ferrari modellen van dit huidige seizoen, zag dat deze gemaakt worden door Looksmart.
Althans deze zijn aangekondigd voor december 2015, nou was mijn vraag zit er veel verschil tussen Looksmart en Minichamps aangezien ik alle teams wil verzamelen en dan dus niet veel verschil wil hebben.
Wat ik bedoel is, zijn ze even groot en zijn ze allebei goed afgewerkt.
Heb mijn eerste model ge-preorderd een Max Verstappen Torro Rosso die ik rond oktober kan verwachten.
Mijn doel is om van elk team de eerste rijder te verzamelen, dus Hamilton, Vettel etc.
Ik hoor graag van jullie doorgewinterde verzamelaars.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door the_stig »

Qua grootte verschil kan ik niets zeggen, maar de afwerking van beide fabrikanten is zeer goed.
De Looksmart modellen zullen wel wat beter zijn. Dat doet de prijs toch vermoeden.
Een alternatief is Spark-Models. Die hun modellen zijn ook beter afgewerkt dan Minichamps en kosten dan ook iets meer.
Afbeelding
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door janjaap »

Hallo,
Sinds dat Minichamps resin modellen is gaan leveren (vanaf 2014, typenr 417-1400xx) is er geen verschil meer tussen Minichamps en Spark. Beiden komen uit dezelfde fabriek. M.i. worden de Minichamps door Spark geproduceerd. En agv kosten de Minichamps tegenwoordig meer dan de Sparks. Weet dat in het verleden Minichamps (deels) eigenaar was van Spark. Weet niet of dat nu nog zo is.
Waarom de Minichamps 'Spark' zijn:
Modellen zitten tegenwoordig ook met 2 schroeven en afstandsringetjes op de bodemplaat. De Minichamps bodemplaat is hiervoor van 2 afwijkende gaten voorzien. De wielen kunnen niet meer draaien. De luchthappers zitten aan de voorwielen vastgeplakt. De achteras is doorgeknipt en bestaat uit 2 losse pennen.
Gebruikersavatar
Dutch F1 fan
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 21:07
Locatie: Helmond

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door Dutch F1 fan »

Hallo Erik,

Leuk dat je wil gaan beginnen in het sparen van F1 modellen.
Looksmart modellen zijn van een beter niveau als de MiniChamps.
Looksmart komt uit de stal van BBR, uit Italië. De prijzen liggen vaak boven de 100 euro p.s. De Minichamps liggen tussen de 60-70 euro.
Let wel, wegens licenties brengen de modelauto fabrikanten lang niet alle teams allemaal uit zelf uit. Soms worden zelfs licenties gedeeld etc.
Momenteel zijn F1 wagens van dit seizoen in ieder geval door Minichamps (PMA/Danhausen), Looksmart (BBR), Spark (MiniMax) en Ebbro aangekondigd.
Verder maakt ook Corgi (Hornby Hobbies) tegenwoordig F1 modellen.
ErikFCGrunn88
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015 00:33
Schaal: 1:43

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door ErikFCGrunn88 »

Bedankt voor de info!

Dus als ik het goed begrijp als ik een collectie maak van "Minichamps", "Spark" en "Looksmart" dat er qua uiterlijk weinig verschil is toch?
Gebruikersavatar
Dutch F1 fan
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 21:07
Locatie: Helmond

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door Dutch F1 fan »

ErikFCGrunn88 schreef:Bedankt voor de info!

Dus als ik het goed begrijp als ik een collectie maak van "Minichamps", "Spark" en "Looksmart" dat er qua uiterlijk weinig verschil is toch?
Er zitten wel (wat) verschillen in qua detaillering (decals/prints), verpakking, etc, wat zich weer uit in het prijsverschil.
Wat ook nog beïnvloed word de aantallen welke van een model worden gefabriceerd.
ErikFCGrunn88
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015 00:33
Schaal: 1:43

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door ErikFCGrunn88 »

Ik ben inmiddels afgestapt van mijn doel om van elk team elk 1 auto te hebben.
Heb via Ebay een Rothmans Williams van Ayrton Senna gekocht uit 1994, erg zeldzaam heb ik gelezen ontvang hem rond dinsdag a.s.
Daardoor heb ik hem niet gekocht maar ook omdat het zijn laaste auto is waar hij ooit in heeft gereden, en ik heb de Max Verstappen Torro Rosso besteld die ik in Oktober ontvang :dance:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door Peter Parker »

Welkom hier, met F1 ben ik ook begonnen tot ik allerlei zijstraten opging. Maar mijn hart ligt er nog. Ga een keer naar Houten, daar zie je heel veel F1. Zou vooral sparen wat je mooi vindt. Wereldkampioenen is ook een mooi thema. Ik spaar nu vooral Nederlanders in de F1.
ErikFCGrunn88
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 sep 2015 00:33
Schaal: 1:43

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door ErikFCGrunn88 »

Heb vandaag mijn Senna model ontvangen!
Hier de foto's :cool:

http://i59.tinypic.com/2dgj8yb.jpg
http://i59.tinypic.com/24fgso2.jpg

Ik heb hem in schaal 1:43, erg blij mee :lol:
Het is mijn eerste model!
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door gerardduinkerken »

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooie F1 auto. De f1 auto's zijn niet mijn favo maar sommige modellen kan ik best waarderen.
Gebruikersavatar
Dutch F1 fan
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 11 feb 2009 21:07
Locatie: Helmond

Re: Beginnen met sparen F1 1:43 schaalmodellen

Bericht door Dutch F1 fan »

Leuke aanwinst!
Plaats reactie