Welke schaal spaar jij?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Welke schaal model auto's spaar jij?

1:18 en groter
12
5%
1:18
103
44%
1:18 en 1:43
48
20%
1:43
46
20%
1:55 tot 1:43
5
2%
ik hou me niet aan schalen
21
9%
 
Totaal aantal stemmen: 235

Nisei
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 dec 2010 02:59
Schaal: 1:18

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door Nisei »

Ik ben nog maar net begonnen maar het is niet echt de bedoeling een grote collectie op te bouwen. Ik vind het leuk om een aantal moviecars te hebben schaal 1:18.
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door rallywalt »

hehehe, de 1/24 en 1/25 schaal wordt weer lekker doodgezwegen in de poll :)

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door Peter Parker »

Ik schaam me diep voor die vergissing :oops:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door MarcoAzzurro »

1:24 is in Nederland (en helemaal sinds de komst van 1:18 modellen) gewoon geen populaire schaal. In Italië is dat bijvoorbeeld al weer heel anders.
Dat zie je wel aan de prachtige kiosk reeksen in deze schaal die men daar aanbied.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door Fss »

Ik hou het voornamelijk op 1/12 voor de auto's. 1/8 van Pocher en zelfs Jeeps en een Corvette in 1/6 heb ik ook, hoe groter hoe liever. Volgens mij heeft zo'n groot model "uitstraling" die de kleinere missen, vooral als je ze goed kan "uitstallen" zodat ze tot hun recht komen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk veel plaats inneemt en het veel vitrines kost, maar eens "gebeten" door die modellengekte, denk ik dat je vroeg of laat zal eindigen met 1/43ste, daar het aanbod en de kwaliteit er steeds maar op vooruit gaat (en de prijzen ook).

Ik heb oa 2 1/12 D-Types van Jaguar... maar stel dat ik de volledige set wil verzamelen van Jaguars die in 1955 op Le Mans reden, dan kan dat enkel in 1/43! Zelf heb ik bitter weinig in die schaal, maar dat fenomenaal aanbod aan modellen en versies lijkt me toch zeer anntrekkelijk... meer en meer zelfs.
Gebruikersavatar
SuperCars
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 08:55
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door SuperCars »

Ik hou het voornamelijk op 1/12 voor de auto's. 1/8 van Pocher en zelfs Jeeps en een Corvette in 1/6 heb ik ook, hoe groter hoe liever. Volgens mij heeft zo'n groot model "uitstraling" die de kleinere missen, vooral als je ze goed kan "uitstallen" zodat ze tot hun recht komen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk veel plaats inneemt en het veel vitrines kost, maar eens "gebeten" door die modellengekte, denk ik dat je vroeg of laat zal eindigen met 1/43ste, daar het aanbod en de kwaliteit er steeds maar op vooruit gaat (en de prijzen ook).

Ik heb oa 2 1/12 D-Types van Jaguar... maar stel dat ik de volledige set wil verzamelen van Jaguars die in 1955 op Le Mans reden, dan kan dat enkel in 1/43! Zelf heb ik bitter weinig in die schaal, maar dat fenomenaal aanbod aan modellen en versies lijkt me toch zeer anntrekkelijk... meer en meer zelfs.
Is niet te betalen..
Ik houd het lekker bij mijn 1/18's groot zat, :thump_up:
Gebruikersavatar
Ferrarithijs
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 15:49
Schaal: 1:43
Locatie: Bavaria city (Lieshout)

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door Ferrarithijs »

ik spaar voornamelijk 1/18 maar ook wel 1/43.
1/18: 48
1/43: ????
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
f1gek1997
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 10 jul 2011 08:55
Schaal: 1:50

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door f1gek1997 »

ik spaar vrachtwagens in 1:50 ben van plan om f1 wagens te sparen
skropman
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:53
Schaal: 1:43
Locatie: Landgraaf

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door skropman »

Ik spaar 1/18 en 1/43, want er is op die 2 schalen best veel keus, maar ik blijf toch 1/43 prefereren.
Ik spaar voornamelijk Lancia, Alfa, Fiat, Bugatti, Ferrari, Maserati, Audi, VW, mini en SAAB
martyn
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 23 mei 2011 21:26
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door martyn »

ik spaar van auto's 1:18 en 1:43 en ik bouw ook vrachtwagenminiaturen in 1:50.
maar vooral auto's in 1:18 en 1:43
oranginas
Berichten: 33
Lid geworden op: di 21 sep 2004 20:33
Locatie: Haarlem

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door oranginas »

1/43, de mooiste maat! Geen brokken plastic en met photo-etching / fijne lakken krijg je een prachtig resultaat. Natuurlijk kunnen de deurtjes niet open, maar scharnieren vind ik zo lomp staan. Een andere bonus is dat het niet al te veel ruimte inneemt en je dus een vitrine er erg mooi mee kan vullen, zeker met merken-combo's.
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door Audi-Exclusive »

Ik heb nog niet zo'n grote collectie maar ik spaar alleen 1:18 modellen.
1:18 modellen zijn zeer gedetaillerde modellen en dat is super :D
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door sybren »

1/18 alleen. Mooie maat niet te klein niet te groot. Ik heb 1 1/12 model (clk-gtr autoart) die vind ik wel beetje te groot :lol:
Gebruikersavatar
FelixBr
Berichten: 170
Lid geworden op: di 23 aug 2011 18:48
Schaal: 1:18
Locatie: MOL

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door FelixBr »

1/43 heeft de bovenhand, maar ik koop enkel nog 1/18 bij. gewoon omdat de details mooier zijn en het leuk is dat alles opengaat.
al die 1/43 heb ik ooit cadeau gekregen...
de belachelijkste schaal naar mijn mening 1/24
don't hate, just marinate!

Neem een kijkje op mijn blog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer Citroën schaalmodellen
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
FelixBr
Berichten: 170
Lid geworden op: di 23 aug 2011 18:48
Schaal: 1:18
Locatie: MOL

Re: Welke schaal spaar jij?

Bericht door FelixBr »

Fss schreef:Ik hou het voornamelijk op 1/12 voor de auto's. 1/8 van Pocher en zelfs Jeeps en een Corvette in 1/6 heb ik ook, hoe groter hoe liever. Volgens mij heeft zo'n groot model "uitstraling" die de kleinere missen, vooral als je ze goed kan "uitstallen" zodat ze tot hun recht komen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat het natuurlijk veel plaats inneemt en het veel vitrines kost, maar eens "gebeten" door die modellengekte, denk ik dat je vroeg of laat zal eindigen met 1/43ste, daar het aanbod en de kwaliteit er steeds maar op vooruit gaat (en de prijzen ook).

Ik heb oa 2 1/12 D-Types van Jaguar... maar stel dat ik de volledige set wil verzamelen van Jaguars die in 1955 op Le Mans reden, dan kan dat enkel in 1/43! Zelf heb ik bitter weinig in die schaal, maar dat fenomenaal aanbod aan modellen en versies lijkt me toch zeer anntrekkelijk... meer en meer zelfs.
hoe zit het eigenlijk met de afwerking van die grote modellen?
don't hate, just marinate!

Neem een kijkje op mijn blog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer Citroën schaalmodellen
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie