Ik wil slechts de auto's die ik zelf ooit gehad heb in 1/43. Advies kan ik wel gebruiken

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
dijks005
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 sep 2017 22:49
Schaal: 1:43

Ik wil slechts de auto's die ik zelf ooit gehad heb in 1/43. Advies kan ik wel gebruiken

Bericht door dijks005 »

Hallo liefhebbers/verzamelaars. Ik wil jullie, als deskundigen, graag advies vragen.
Geen verzamelaar zijnde, wil ik toch wel eens al mijn auto's in miniatuur hebben. Ik zal niet de enige zijn vermoed ik ;-)
Tips waar deze te vinden/kopen.
Waar moet ik op letten?
Welk merk miniatuur raden jullie me aan?
Ik heb vandaag gezocht op Mercedes W115 200D 1970 zwart (mijn 2e auto toen ik een jaar of 20 was), een nogal algemeen model dus en kon inderdaad wel wat vinden. Op foto's wel aardig te zien dat er wel verschil in merken miniatuur zit. Bijvoorbeeld een te grote gril, een naar beneden hangende achterkant, vreemde koplampen. Wel merk miniatuur klopt wel een beetje?
Ik woon in Amsterdam, zijn daar shops waar ik wat kan snuffelen?
Wat ik eerder al meldde, ben ik niet echt een verzamelaar, kan ik gewoon ergens een verlanglijstje inleveren? ;-) Geintje, maar dat geeft een beetje aan dat ik er meer als een consument in sta, dan als verzamelaar.
Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
straatauto
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:25
Contacteer:

Re: Ik wil slechts de auto's die ik zelf ooit gehad heb in 1/43. Advies kan ik wel gebruiken

Bericht door straatauto »

Hoi,

Dit is inderdaad een veelgehoorde wens.
Ik verzamel zelf al zo'n dertig jaar, maar het is mij nooit gelukt.
Zelfs niet 50% van mijn auto's als het ook gaat over juiste kleur en uitvoering.
Maar als je hier je wensen lijstje laat zien dan wil ik wel even kijken welke 1:43 modellen ik hiervan herken
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Plaats reactie