AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door hakushi »

weet je al hoe je het precies met de sideskirts gaat doen?
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

hakushi schreef:weet je al hoe je het precies met de sideskirts gaat doen?

Jazeker....ben alleen nu bezig met de velgen, zal hier zeer binnenkort een update van doen. Ben er zelf er zeer content over :D :wink:
En daarna zal ik de sideskirt doen, dit als laatste...


Mvg Upgrades

p.s. Bedankt voor alle reacties!!!
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Mr. Dj M. »

Kijk erg uit naar het uiteindelijke resultaat en de zwarte die staan toch wel erg dik! :cool: :worshippy: Zou echt proberen Nismo decals te krijgen dan!
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Allen bedankt voor de interresse van mijn ombouw...dat geeft ook een extra motivatie :) Merk dat de meesten van jullie de voorkeur geven aan de zwarte Nismo velgen, ben ik helemaal mee eens, maar ik heb misschien iets wat er ook zeer gaaf uitziet, al zeg ik hetzelf >>>>>

Heb intussen de velgen die ik van Yordy heb overgenomen, ontdaan van de schijven. Hieronder zie je hiervan een afbeelding: Let niet op de stof op de auto en de velgen, alles zal uiteindelijk afgestoft worden.

Afbeelding

De S-Tune op de achtergrond houdt even het beeld van de standaard velg, zo kan je het makkelijk vergelijken. Had nog velg ringen liggen, voor smaller en achter uiteraard breder. Natuurlijk niet te overdreven, maar realistische verbreding:

Afbeelding
Let ook op de banden, deze zijn breder en hebben iets lagere wangen...

Afbeelding
Hier zie het verschil, dit is overigens de achter velg.

Afbeelding
van links naar rechts: achter, standaard en voor velg.

Afbeelding
Gemonteerd, maar nog niet vast. Hier is de spoorbreedte ook nog niet aangepast...

Ook bij mij gaat er weleens wat stuk, maar er breekt dan gelukkig geen paniek uit. Meteen zoeken voor een oplossing. Wat gebeurde er? Bij het verwijderden van de velg achter, zo voorzichtig als ik deed, brak toch het as af. Ik wilde toch andere schijven monteren, dus het kwam ook meteen goed uit. Ik had nog in mijn garage schijven liggen die hier op de foto ziet:

Afbeelding
Hierop past het hart van de velg erg goed en maken een goede aansluiting. Maar hiermee was ik r nog niet. De schijf moest vast én moest ook nog steeds blijven draaien, mijn trademark en lijfspreuk voor het ombouwen van model auto's. Hierbij bout, moer en een aluminium buisje een perfecte combinatie vormden.

Ook wilde ik er een geventileerde en doorboorde schijven op hebben, net als mijn Mine's project. Maar niet zomaar er gelijmt, maar een stuk ervan af, net als in het echt. Eerst een ring op de juiste dikte gevijld en die op de schijf geplakt.

Afbeelding

Afbeelding

En daarna pas de schijf erop gemonteerd. En als laatste de remklauw:

Afbeelding

Afbeelding


Hier een foto van de achter ophanging en kun je zien hoe ik alles heb gemonteerd. De bouten en aluminium buisje zijn al zwart gelakt.

Afbeelding

EN...uiteraard als het wiel erover heen zit...

Afbeelding

Afbeelding

Wat mij opviel was dat bij het (minimale) verlaging de velgen een zeer negatieve hoek maakte. Staat onwijs stoer en doet denken aan de drift style, maar is niet de look die ik zoek.

Afbeelding

Afbeelding
Staat beter op zijn poten en zorgt meteen voor een gelijkmatige slijtage :D

Hier dan een paar pics met gemonteerde velgen, maar zitten nog niet vast. Voor moeten de schijven dezelfde behandeling krijgen met de geventileerde en doorboorde schijven!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Tot de volgende update...


:zwaai:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Powersprint »

Helemaal top, en super hoe je die remschijven hebt gemaakt :worshippy:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Nick »

Knap hoe je die schijven maakt.
Hij staat mooi met die velgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door marco71 »

ik kijk mijn ogen weer uit hier
dat doe je wel zo mooi

superrrrrrrrrr :drool: :drool:
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Niek-106 »

Erg gaaf gemaakt, respect voor je werk!

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Bien »

Wow, wat ziet dat er super uit zeg! De velgen zien er bruut uit met die verbreding, en zeker met zo'n mooie remschijven er achter :drool: :drool:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

P.S. Ik vraag me de hele tijd af wat daar voor zwart model daar achteraan in je garage staat :?:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Mr. Dj M. »

Wat een bruut ding wordt het toch!!
Ook een goede keuze dit en dit keer kan ik het ook mooi vinden, met van die verbredingsringen. Vaak vind ik het echt lelijk, maar dit is precies tot waar het kan en gewoon dik is. Gezien de mooie zilvere motorkap misschien dan toch de beste keus trouwens, deze wielen :thump_up:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door the_stig »

allemaal mooi ineen geknutselt :worshippy: , maar zwarte velgen hebben nog steeds mijn voorkeur op deze Skyline.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Bien schreef:Wow, wat ziet dat er super uit zeg! De velgen zien er bruut uit met die verbreding, en zeker met zo'n mooie remschijven er achter :drool: :drool:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

P.S. Ik vraag me de hele tijd af wat daar voor zwart model daar achteraan in je garage staat :?:
Dat is een Vector W8 van Ricko...
Mr. Dj M. schreef:Wat een bruut ding wordt het toch!!
Ook een goede keuze dit en dit keer kan ik het ook mooi vinden, met van die verbredingsringen. Vaak vind ik het echt lelijk, maar dit is precies tot waar het kan en gewoon dik is. Gezien de mooie zilvere motorkap misschien dan toch de beste keus trouwens, deze wielen :thump_up:
Inderdaad, de velgen zijn precies goed en ben er tevreden mee en behoeven geen enkele aanpassing meer, die motorkap wordt overigens nog met een carbon decal bekleed...
the_stig schreef:allemaal mooi ineen geknutselt :worshippy: , maar zwarte velgen hebben nog steeds mijn voorkeur op deze Skyline.

:oops:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Eindelijk, eindelijk....eindelijk mijn carbon decals binnen gehad. Bleek het ook nog een verdraaid lastige klus te zijn. Een hele vel over de kap lukte, tot twee keer toe niet. Helaas hierdoor 2 (dure) vellen verknald. Ik kreeg de decal niet strak genoeg en kreeg ook nog erge vouwen, precies wat ik niet wilde. Maar goed, ik geef niet op. Deze keer in delen aangebracht, eerst de lamellen in de motorkap, dan de rand hieromheen en daarna de volledige kap.... Resultaat voor mij zeer bevredigend. Heb bij Jaap nog Nismo decals in bestelling...eerst ook nog wat carbon onder de motorkap aanbrengen, foto's de volgende keer. Nu het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Naast mijn andere monsterlijke project, Mine's versus Nismo...


:doei:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door supra007 »

1 woord:

WOW, dit is gewoon zo een gave bak, de details die je doorvoerd zijn werkelijk geweldig,
ik vraag mij wel wat dingen af.

jouw kenmerk (waar ik erg trots op ben) is dat je altijd de velgen vast wilt hebben, maar toch draaiend en sturen, hoe doe je dit eigenlijk? ik heb het verhaal van het ijzere hulsje en bout en moer 2 x gelezen, maar ik snap nog niet hoe dat dit in realiteit werkt :oops: :angel:
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
yordy
Berichten: 473
Lid geworden op: di 30 nov 2004 10:54
Locatie: Enschede

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door yordy »

Die zwarte wordt mooi, maar die MINE'S blijft supergaaf :thump_up: .
DORIFTO RULES!!!
Plaats reactie