Kan iemand helpen met modelauto maken?

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
TCJKimmy
Berichten: 1
Lid geworden op: za 29 nov 2014 10:33
Schaal: 1:18

Kan iemand helpen met modelauto maken?

Bericht door TCJKimmy »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, ik weet ook niet of ik dit op de juiste plaats neerzet, mijn excuses als het niet zo is!

Wij zijn een klein autoclubje met een selectief groepje mensen. De oprichters van de club zijn 2 geweldige mensen die het eens verdienen om in het zonnetje gezet te worden, daar ze altijd voor iedereen klaar staan. En dan letterlijk dag en nacht.
Aangezien ze een auto hebben gehad waar ze beide helemaal lyrisch van zijn, leek het ons een leuk idee hun auto in miniatuur te laten nabouwen.
Nu heb ik me suf gezocht op internet, maar ik vind het nog niet zo makkelijk. Nu kwam ik op dit forum met vele modelauto bouwers, dus ik dacht ik trek
de stoute schoenen aan. Is het moeilijk om deze auto na te bouwen? En hoelang is daar gemiddeld voor nodig? We willen het met oud en nieuw geven, weet niet of we dan nog op tijd zijn? Is er misschien ook een schatting van wat dat ongeveer zou kosten? Het hoeft niet extreem realistisch, als het maar wel redelijk duidelijk is dat het DIE auto is.

Het gaat om een Opel Vectra B.

Afbeelding

Afbeelding


Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen! Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Kim
scalemaster
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 04 jul 2010 22:22

Re: Kan iemand helpen met modelauto maken?

Bericht door scalemaster »

Ik ben bang dat dat een beetje lastig word,want ik geloof niet dat deze opel vectra in 1/18 uit is gebracht.
Elke auto is natuurlijk na te bouwen,maar de basis zou dan wel zo dicht mogenlijk bij het orgineel moeten staan (type & jaartal)

Hoe meer er aan een afwijkend model geschaafd moet worden om deze te laten lijken op het orgineel hoe kostbaarder het word


Tip
leg deze vraag eens in een pb,tje neer bij deze topicstarter want die houdt zich juist bezig met nabouw van bestaande auto's

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=25682
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Kan iemand helpen met modelauto maken?

Bericht door supra007 »

Het model is wel uitgebracht in schaal 1/43.. en volgens mij ook als plastic variant in 1/24.
Misschien dat het een optie is om dat te overwegen?
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
Gebruikersavatar
edsped
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 01 apr 2011 03:08
Schaal: 1:24

Re: Kan iemand helpen met modelauto maken?

Bericht door edsped »

Ik meen dat dit model Opel ook bestaat als Vauxhal en Holden .Daar zijn ook kits van !!! Ik denk dat het wel zo is wat andere al zeggen hier , blijf zo dicht mogelijk bij het model .Ik maak nu geen grap ,maar klei (net zoals in het echt gebeurt desnoods . Google blue prints en wie weet .De auto heeft wel mooie ronde vormen wat het ook weer moeilijk maakt . Ik ga ook wel een beetje googlen , want het houd de hersens wel scherp .
Plaats reactie