1:18 Jaguar E-Type | velgen en 'chrome details'

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

1:18 Jaguar E-Type | velgen en 'chrome details'

Bericht door Jaap »

Deze Jaguar van Burago was nogal stoffig toen ik deze kreeg. Dus deze moest zowiezo een stofbeurt krijgen en daarnaast wilde ik het model wat op gaan knappen, zoals ik bij meerdere Burago's heb gedaan.

Afbeelding
Dit is een foto van internet van de Jaguar van Burago. Burago staat niet echt bekend om het detailniveau. Maar de modellen zijn wel heel simpel te demonteren en dus ook op te knappen.

Afbeelding
De originele velgen en banden vond ik nogal groot. Deze ga ik vervangen door BMW E30 M3 velgen die ik nog had liggen. De Jaguar komt dan iets lager te liggen wat in mijn ogen realistischer is, want de E-Type is uiteindelijk een sportwagen voor die tijd.

Afbeelding
Voor de detaillering van het motorblok heb ik foto's gebruikt van originele E-Type motorblokken. Op een autotentoonstelling heb ik er zelf een mogen bewonderen, daar heb ik toen ook foto's van het motorblok genomen, om naast dit model te houden.
Op de rechterfoto zie je het motorblok hoe Burago het nagemaakt heeft.

Afbeelding
In het miniatuur motorblok missen veel kabels en leidingen, dit heb ik zelf na gemaakt.
Op de linkerfoto zie je ook dat bepaalde delen van het motorgedeelte dezelfde kleur hebben als het interieur. Dit ziet er niet mooi uit en daarom heb ik dat gedeelte zwart en grijs geschilderd. Ook het motorblok heb ik overgeschilderd, van chroom naar zilvergrijs.

Afbeelding
Zo zie het overgeschilderde motorblok er uiteindelijk uit, met allerlei kabels en leidingen toegevoegd.

Afbeelding
Het interieur (afgezien van stoelen en dashboard) was donkergrijs. Dit heb ik nu gestoffeerd met 'interieurvlokken' van Modelbrouwers.nl (heb ik ook gebruikt bij het ombouwproject van de Mercedes-Benz 300SL). Het interieur is eerst in zwarte verf geschilderd, waarna ik de vlokken door een zeefje op de (nog natte) verf verspreid hebt. Dan nog laten drogen en je hebt een gestoffeerd interieur.

Tot zover de stand van zaken :zwaai:
Laatst gewijzigd door Jaap op do 09 apr 2015 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1:18 Jaguar E-Type

Bericht door SFRC »

Goed bezig! Een lel chroom rond de ramen zal ook een berg schelen.
Maarten
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: 1:18 Jaguar E-Type

Bericht door Driver-X »

Ziet er al goed uit, ik ben benieuwd naar alle aanpassingen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: 1:18 Jaguar E-Type

Bericht door Jaap »

Afbeelding

Afbeelding

De andere velgen zijn gemonteerd. Daarnaast heb ik de raamlijsten zilvergrijs geschilderd, net als de rand rondom de koplampen. Zo komt het dichterbij het (chromen) origineel. Het hart van het stuur is ook zilvergrijs geschilderd en de buitenste rand in een bruine kleur. Ik wil alleen de uitlaat nog schilderen en nummerplaten op de Jaguar plaatsen.
Gebruikersavatar
SFRC
Berichten: 687
Lid geworden op: do 09 jun 2011 09:19
Schaal: 1:43
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: 1:18 Jaguar E-Type | velgen en 'chrome details'

Bericht door SFRC »

Top
Maarten
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: 1:18 Jaguar E-Type | velgen en 'chrome details'

Bericht door Bert »

Zo ziet het er inderdaad een stuk realistischer uit. :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie