1/18 Pagani Zonda F Roadster

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
zondaracer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 mar 2017 21:43
Schaal: 1:18

1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door zondaracer »

Deze heb ik een tijdje geleden gemaakt. Conversie van een Mondo Motors Pagani F coupe naar een roadster. Ik hoop nog meer Pagani's toe te voegen aan mijn verzameling, maar ombouw neemt veel tijd in beslag. Ik heb nu een aantal niet-Pagani projecten in de pipeline waarmee ik bepaalde vaardigheden kan leren, zoals bijv. parelmoer spuiten, onderdelen gieten of met een vacuummachine maken, fotoetsen etc. Dan kan ik een soort van serieproductie maken. Hier in ieder geval de highlights van deze ombouw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
JW01
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 feb 2017 10:13
Schaal: 1:18

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door JW01 »

Volgens mij kennen we elkaar van het AW-Schaalmodellentopic. Zag ik aan de foto's. :D Mooi om te zien. Ben nu zelf begonnen aan wat Ferrari-projectjes. Hoop hier wat meer kennis en ideeën op te doen.
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door exit »

:thump_up2: ziet er goed uit!
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
JW01
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 feb 2017 10:13
Schaal: 1:18

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door JW01 »

Mijn vorige reactie is blijkbaar niet geplaatst, maar geeft niks. Volgens mij kennen we elkaar al van een schaalmodellentopic van een ander forum (AW?). Mooi hoe je dit gedaan hebt! :thump_up:
Ben samen met mijn broer(tje) met Ferrari's begonnen om bestaande uitvoeringen te maken die niet op schaal zijn uitgebracht, of waarvan ze heel erg duur zijn om aan te schaffen.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door the_stig »

:shock: respect.
Heel mooi om de ombouw zo stap voor stap te volgen.
Da's echt niks voor mij.
Afbeelding
zondaracer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 mar 2017 21:43
Schaal: 1:18

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door zondaracer »

JW01 schreef:Mijn vorige reactie is blijkbaar niet geplaatst, maar geeft niks. Volgens mij kennen we elkaar al van een schaalmodellentopic van een ander forum (AW?). Mooi hoe je dit gedaan hebt! :thump_up:
Ben samen met mijn broer(tje) met Ferrari's begonnen om bestaande uitvoeringen te maken die niet op schaal zijn uitgebracht, of waarvan ze heel erg duur zijn om aan te schaffen.
Ja ik zag je post. Alleen de foto's waren niet zichtbaar. Ik ben benieuwd. Leuke hobby, ik heb net een Ricko Vector gekocht die ik zilver ga spuiten en nog wat andere details. Wordt een sneller project dan de Pagani en de GT90 die nu eindelijk bijna af is.
JW01
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 27 feb 2017 10:13
Schaal: 1:18

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door JW01 »

zondaracer schreef:
JW01 schreef:Mijn vorige reactie is blijkbaar niet geplaatst, maar geeft niks. Volgens mij kennen we elkaar al van een schaalmodellentopic van een ander forum (AW?). Mooi hoe je dit gedaan hebt! :thump_up:
Ben samen met mijn broer(tje) met Ferrari's begonnen om bestaande uitvoeringen te maken die niet op schaal zijn uitgebracht, of waarvan ze heel erg duur zijn om aan te schaffen.
Ja ik zag je post. Alleen de foto's waren niet zichtbaar. Ik ben benieuwd. Leuke hobby, ik heb net een Ricko Vector gekocht die ik zilver ga spuiten en nog wat andere details. Wordt een sneller project dan de Pagani en de GT90 die nu eindelijk bijna af is.
Inmiddels heb ik de foto's op AW wel zichtbaar gemaakt. We zijn nu bezig met een 612 Scaglietti om
daar een Elite van te maken.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door St. Paul »

Nou.... netjes! Best wat aanpassingen die in het geheel er goed uitkomen. Denk dak m zelf een kleurtje had gegeven maar verder top gedaan.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Derovere
Berichten: 174
Lid geworden op: di 02 feb 2016 12:53
Schaal: 1:43
Locatie: Holland

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door Derovere »

Van Niets Iets maken Prachtig gedaan weer :worshippy:
Geduld blijkt een schone deugd te zijn :cool:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door Peter Parker »

Wat een vakwerk! Die carbon look is zeer geslaagd! :thump_up:
zondaracer
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 mar 2017 21:43
Schaal: 1:18

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door zondaracer »

Ja carbon ging beter dan ik dacht. Ik heb een Engelstalige handleiding gemaakt die te vinden is op Diecastsociety.com om mensen op weg te helpen met carbon decals. Jammer dat er geen betere diecast Zonda F's te koop zijn. Deze Mondo Motors ombouwen is een hels karwei en dan heb ik nog niet eens veel aan de motor gedaan. En helaas kwam ik erachter dat de neus niet klopt. Dit model heeft de neus van de eerste Zonda, de "F" heeft een scherpere V met een knik op de centerline. Op mijn F coupe wordt dat gecorrigeerd. Project ligt alleen nu stil want ik zag het met de motorruimte even niet meer zitten.
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Re: 1/18 Pagani Zonda F Roadster

Bericht door Wouter »

Ziet er strak uit! :thump_up:
Plaats reactie