Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door sidney »

Goedenavond,
Na heeeel lang afwezig te zijn geweest op dit forum bedacht ik mij laatst dat ik zin had om een project te starten.

Mijn grootouders hebben in 1996 een nieuwe Volkswagen Golf gekocht en deze ben ik gaan namaken met als basis een Golf 3 VR6 van Norev.

De verbouwing is inmiddels klaar, dus ik wilde het resultaat hier delen, alleen heb ik enorme moeite om de foto’s hier te krijgen vanaf Flickr dus die komen zo snel mogelijk!
Laatst gewijzigd door sidney op di 16 jun 2020 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Re: Norev golf Mk3 verbouwing

Bericht door sidney »

Ik ben er nog niet achter wat er fout gaat, maar foto’s blijven onzichtbaar :thump_down:
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Norev golf Mk3 verbouwing

Bericht door BasPlankgas »

Ben benieuwd! Misschien even een berichtje naar de mods sturen?
Terug van weggeweest!
Collectie
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Re: Norev golf Mk3 verbouwing

Bericht door sidney »

Oké, volgens mij gaat het nu lukken met de foto's, dus daar komen ze!

Het begon allemaal in 1996. Mijn opa heeft altijd gezegd dat hij één keer in zijn leven een nieuwe auto wilde kopen en begin 1996 bestelde hij een Golf 3. Uiteindelijk heeft hij in 18 jaar 145.000Km op de teller gezet voor hij een Polo 6R kocht.
Dit is de golf in kwestie, hier reed ik er voornamelijk in omdat zij inmiddels in de polo reden.
Afbeelding

De golf is inmiddels al een aantal jaren weg maar ik wilde hem graag nabouwen als aandenken omdat ik 3 was toen ze de auto kochten en ik mijn gehele jeugd achter in deze auto heb doorgebracht aangezien mijn moeder geen auto had.
Ik heb daarom het volgende model van Norev gekocht en deze in een week tijd compleet aangepast.
Afbeelding

Allereerst het hele model gestript en alle metalen delen kaal gemaakt in een bak met thinner.
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl alles in de Thinner lag ben ik vast begonnen met aanpassen van het interieur, De Golf van opa en oma had namelijk een zwart interieur maar allemaal kleine groene en blauwe 'friemeltjes' zonder patroon er in...
Afbeelding

Het resultaat van een middagje in de weer met thinner en fijne staalborsteltjes. de zwarte en grijze verf viel er zo af, maar het groen was nog vrij hardnekkig!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik het geheel twee lagen primer gegeven en vervolgens met de spuitbus die ik op kleur besteld had 'Fjord blau metallic' gespoten.
Afbeelding
Afbeelding

Toen was het tijd voor een heleboel kleine klusjes, de achterlichten waren prigineel 'smoke' en bij de VR6 helder, de knipperlichten voor waren origineel grijs en bij de vr6 oranje, spiegelkappen moesten geschilderd, stootlijsten, het vr6 logo moest van de gril, kentekenplaten moesten gemaakt, deurrubbers moesten zwart geschilderd, de dubbele VR6 uitlaat moest aangepast naar een enkele 'kromme' pijp, de onderste delen van de bumpers moesten zwart gemaakt en ook de roosters onderin de voorbumper en ga zo maar door...
met het volgende resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk bleef er nog één probleem over, de velgen onder de VR6 leken geenszins op de velgen onder de golf van mijn grootouders. Daarom heb ik via via een setje Velgen kunnen laten printen met een 3D printer en heb ik deze vervolgens in de primer, grijze lak en blanke lak gezet.
Afbeelding

Met het maken van die velgen is ook een einde gekomen aan het project, want de Golf is nu helemaal zoals Mijn grootouders hem in 1996 bestelden.
Ik ben in ieder geval bijzonder tevreden met het eindresultaat!
Afbeelding

En om te vergelijken een plaatje van beide Golfjes...
Afbeelding
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door BasPlankgas »

Wauw, heel erg gave ombouw, respect! Met wat voor 3d printer heb je die geprint?
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door TestaRossa »

Strakke ombouw :thump_up:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door sidney »

BasPlankgas schreef:Wauw, heel erg gave ombouw, respect! Met wat voor 3d printer heb je die geprint?
Ik heb echt geen flauw idee met wat voor printer ze zijn gemaakt. Ik heb alle maten doorgegeven en de zwager van een vriend van mij heeft ze geprint.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door Schumi28 »

Leuk project zeg :thump_up: en een geinige aanhanger onder het origineel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door Schumi28 »

Leuk project zeg :thump_up: en een geinige aanhanger onder het origineel
Afbeelding
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door sidney »

Schumi28 schreef:Leuk project zeg :thump_up: en een geinige aanhanger onder het origineel
Dankje! Die aanhanger, een halve Porsche 924, was destijds mijn 1:1 project voor achter mijn hele porsche 924.
Ook een flinke klus, maar wel erg leuk!
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door Porschelover »

amaai amaai dat leuk om dat te zien
super goed gedaan!!!
sidney
Berichten: 14
Lid geworden op: di 26 jun 2012 09:41
Schaal: 1:18

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door sidney »

Bedankt voor de complimenten!
Het begint toch wel een beetje te jeuken om een nieuw projectje te beginnen, maar wat dat wordt weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door Schumi28 »

sidney schreef:Bedankt voor de complimenten!
Het begint toch wel een beetje te jeuken om een nieuw projectje te beginnen, maar wat dat wordt weet ik nog niet.
De aanhanger van de Golf :drool: :lol:
Afbeelding
Darksoldier933
Berichten: 67
Lid geworden op: za 16 nov 2019 20:40
Schaal: 1:43

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door Darksoldier933 »

Gaaf zeg!.

Heb je het kenteken zelf uitgeprint? of is dat een custom decal?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Norev golf Mk3 verbouwing *nu met foto's*

Bericht door St. Paul »

Zju, vaak als je ombouw topic ziet verschijnen van iemand die het niet regelmatig doet dan open je het met de gedachte "goede poging, maar da lukt nie!". Maar eerlijk is eerlijk, ziet er strak uit. Mooi spuitwerk. Leuk aandenken zo. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie