Koplampen 1.18 Norev Mercedes-Benz W123

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Koplampen 1.18 Norev Mercedes-Benz W123

Bericht door LittleLeroy »

Hey there!

Ik heb op één model na alle uitgebrachte kleuren van de Norev 1.18 Mercedes 200 W123 compleet. Ik hoop dat Norev ook komt met de versie met de ronde koplampen. Maar ja, wanneer, of misschien wel nooit. Dus wil ik één auto maken met deze ronde koplampen. Maar ja, hoe kom je nou weer aan die dingen? KK-Scale heeft een 1:18 Mercedes-Benz 250T W123 Kombi met deze koplampen. Dus wil ik zo'n model kannibaliseren om voor de Norev een versie te maken met deze koplampen. Maar, voor ik die koop, vraag ik me af of deze gemakkelijk pasbaar te maken zijn voor de Norev. Wie heeft hier ervaring mee?
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Koplampen 1.18 Norev Mercedes-Benz W123

Bericht door Schumi28 »

Als het van "plastic" is kan je het gat wat je nodig heb gemakkelijk groter maken toch, hetzij met voorzichtig vijlen of met een piepschuimsnijder?

Maar losse koplampen zijn ook te vinden bij winkels die ook losse wielen e.d. verkopen, maar verwacht dat je wel goed gezocht hebt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Re: Koplampen 1.18 Norev Mercedes-Benz W123

Bericht door LittleLeroy »

Op de plek van waar de koplampen zitten is van zamac. Dat is natuurlijk ook geen probleem met vijlen. Ik kan niks passend vinden op internet. Ben best wel precies, ook met deze kleine verbouwing. :angry_finger: Het moet wel echt lijken zeg maar. Maar als Norev... yep als. Zal je net zien dat het me toch lukt en komt Norev uit met de uitvoering met ronde koplampen. :wink:
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Plaats reactie