Facelift op z’n tijd.

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Facelift op z’n tijd.

Bericht door rsh_scuderia »

Bij Vanessa Breukhoven of Gordon heb ik altijd een weg zap moment. Zo veel nep en plastic verdraagt een maag nauwelijks. Waar de honger vandaan komt om maar steeds jong en fris er uit te willen zien terwijl bovengenoemde figuren uiterlijk niet kunnen verhullen dat ze van binnen hol en lelijk zijn snap ik wel. Maar feitelijk is er geen beginnen aan.
Zo vergaat het soms ook de auto-industrie en daardoor ook de modellen wereld.

Als liefhebber van de Fiat Grande Punto heb ik met lede ogen gezien dat ze een nieuwe versie hebben getekend, genaamd Grande Evo. Deze facelift moest meer familiegelijkenis vertonen met de rest van de familie. De grande Punt, ehhh Evo lijkt nu meer op de vrouwelijke 500. Chapeau en hulde, maar over 1,5 jaar lease ik wel een ander model.
Zodra Volkswagen weer komt met een nieuwe facelift voor de Golf of A4 dan zien we dit natuurlijk ook weer terug in de verzamelingen. De liefhebbers en/of verzamelaars van de merken willen natuurlijk de laatste versie hebben om alles sluitend en op orde te hebben. En dat is hun goed recht!

Zo vergaat het soms ook het forum.
Soms is het gewoonweg nodig om de phpbb (of hoe je dat ook mag spellen) te updaten zodat alles weer goed blijft draaien. Of dat altijd gelukkig uitvalt is altijd maar weer afwachten en een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur.
Deze keer sluit het modelautoforum weer keurig aan bij de rest van het internet die deze stijl ook volgt. Hoewel er meerdere opties zullen zijn.
Zaken staan net even wat anders, de lay out komt verschillend over en de geregelde gebruiker zal er even over doen om te wennen aan het “ nieuwe” forum.

Persoonlijk merk ik dat ik er wel even aan moet wennen omdat het wat klein en priegelig over komt, maar dat gaat nu steeds wat makkelijker.
Alleen de chatbox, dat went alleen niet op de een of andere manier.
Gebruikersavatar
galleria ferrari
Berichten: 942
Lid geworden op: do 09 aug 2007 14:57
Locatie: zwartsluis

Re: Facelift op z’n tijd.

Bericht door galleria ferrari »

ook ik moet erg aan het nieuwe forum wennen
en jammer genoeg is het probleem wat we bij het oude hadden niet verholpen
maar laten we bij de auto`s niet vergeten dat sommige facelift modellen toch echt beter zij dat het orgineel
maar meestal heb ik wel zoiets dat het orgineel er het beste uitziet
veel facelift modellen krijgen grills die wel bij de rest van het modellengamma past maar niet bij de auto zelf

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Facelift op z’n tijd.

Bericht door Mr. Dj M. »

Helaas is dat laatste te vaak waarheid. Toch er zijn inderdaad genoeg auto's waarbij de facelift het model helemaal goed heeft kunnen maken! Zo ook met dit forum, de stijl is er op vooruit gegaan al kwam het in den beginne met wat "kinderziektes" :P

Commentaar heb ik nu eigenlijk alleen nog op de bovenste balk met modelautoforum header, die mag wel in design lopen met de rest. Nu wijkt de kleur ver af!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Facelift op z’n tijd.

Bericht door tom »

Tja, gelukkig zit ik op wat meer fora dus deze layout was al bekend. Ik heb er niks op aan te merken, prima leesbaar en overzichtelijk. Was inderdaad wel even wennen, de eerste keer...
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Facelift op z’n tijd.

Bericht door jonnoT »

De facelift hier valt wel in goede aarde.

In autoland zijn het niet alleen de facoals je al zegt liften iets waarbij je een vraagteken kunt zetten. Zoals je het al zegt zijn in de modellenlijn vaak een familiegelijkenis te zien. Maar het mooie smoeltje van het ene model staat lang niet altijd op dat van zijn grotere broer of kleinere zusje.

Zo is de Alfa 8C een geweldig gave bak. Helemaal af. Maar Nu heeft Alfa het geprobeerd om het te verkleinen naar de Mito en dat vind ik dus niet staan. Die doet een beetje denken aan een schele Morgan.
Bij Lancia is het andersom gebeurt. De Musa ziet er strak uit en helemaal alsie ook nog is two-tone is.De nieuwe Delta vind ik minder geslaag, omdat het ontwerp wat te ver uitgerrekt lijkt.
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: Facelift op z’n tijd.

Bericht door Martini Racing »

Om eerlijk te zijn; ik vind de facelift niks. Ik vind het te druk, te vol, ik krijg er lichte claustrofobische neigingen van...
Maar langs de andere kant bewonder ik het werk van de mods en beheerders om het een aangename plaats te maken. Desondanks de misschien wel goede voornemens vind ik het een foute keuze om de layout zo te veranderen.
Plaats reactie