Modelauto van het jaar 2009

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.

Welke optie is het beste voor de verkiezing?

Peiling eindigde op vr 22 jan 2010 18:41

Optie A: Gewoon een lijstje en hieruit de favoriet is de winnaar
8
62%
Optie B: Categorie per schaal. De winnaars strijden tegen elkaar
1
8%
Optie C: Categorie per onderwerp (race/straat) winnaars strijden tegen elkaar
4
31%
Optie D: Anders, namelijk.... ( en dan wel uitleg geven natuurlijk!)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

zoals de columist al schreef, het aandragen van nominaties, loopt erg stroef :( :(

Nou dan nog maar een nominatie: bedrijfsauto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb gekozen voor deze Schuco Unimog U404S LF8 Metz opbouw in 1/43, enkel en alleen voor alle details die er opzitten, van stroomdraadtot en met foto ets, kranen op de pomp aan de neus. Ook beschikt het model over een gedetaileerd interieur voor het vervoer van 1 chauffeur en 8 brandweermensen (helaas ben ik niet bij machte, om hier een foto van te maken). Op het model zit echt er alles op en er aan, in de juiste kleur, zwaailampen, zoeklicht, pomp, opklimladder, enz., enz. te veel om op te noemen.

Volgens mij, is deze Unimog uitvoering, tot op heden enkel door de Firma Schuco gemaakt, waarvoor hulde

Ron :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Ik verbaas mij er ook over dat er weinig mensen zijn die in 2009 een model hebben gekocht waar ze blij mee zijn.
Zeker als ik kijk hoe vaak het profiel wordt geupdate :think:
Gebruikersavatar
Diciotto
Berichten: 3270
Lid geworden op: zo 20 aug 2006 19:01
Schaal: 1:43
Locatie: Machelen

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door Diciotto »

rsh_scuderia schreef:Ik verbaas mij er ook over dat er weinig mensen zijn die in 2009 een model hebben gekocht waar ze blij mee zijn.
Zeker als ik kijk hoe vaak het profiel wordt geupdate :think:
Heb best wel veel modellen gekocht waar ik blij mee ben, maar ik zou 't niet weten of die nu in 2008 of 2009 uitgekomen zijn of zo; houd ik niet echt bij...

Als deze van 2009 is, mag ie erbij :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Waar kan ik zoiets nazien?
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door TestaRossa »

Het jaar is nog niet voorbij en ik heb nog het eea in reservering staan........de vraag is echter; komt alles op tijd uit voor release?! Uuuuuuhm, NEE......hoogst waarschijnlijk niet. Dus hierbij mijn (voorlopige) inzending.

1:43 SparkModels Lola Aston Martin AMR LMP1 #008 24hrs/LeMans 2009

Afbeelding
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door Powersprint »

Inderdaad een leuke column Richard! Ook ik vind het altijd een lastige keuze als het gaat om een nominatie voor modelauto van het jaar. Meestal kijk ook ik eerst naar hetgeen wat bij mij in de vitrine staat om een keuze te maken.

Voor mij zou het dit jaar dan echt de Norev Audi A4 DTM zijn.
Afbeelding
Het maakt dan even niet uit in welke livery, het gaat ten slotte om het model :) Prijs/kwaliteit gezien scoort dit model gewoon erg hoog bij mij, en streeft daar onder ander de Mercedes C-klasse DTM van AA voorbij. Voor het bedrag van deze toch wel erg gave bolide verwacht ik minstens dat de deuren geopend kunnen worden, maar dit is helaas niet het geval. Ik heb hem echter wel in de collectie staan, maar enkel omdat ik zo'n fan ben van deze Duitse autosport klasse, alsmede van Mika :thump_up:
Afbeelding

Maar zoals aangegeven gaat het bij de modelauto van het jaar verkiezing niet om hetgeen wat je zelf in de vitrine hebt staan, maar dat er daadwerkelijk verder gekeken wordt dan menig neus lang is (die van pinokkio uitgezonderd). En dan valt mijn blik toch ook op de nieuwe fabrikant Ottomobile. Wat een super modellen brengen ze uit voor een relatief lage prijs. Het zijn echte verzamelaarsitems die we eigenlijk alleen kennen in 1/43. En dan kijk ik met name naar de Clio Williams zoals ook al eerder aangegeven. Ik moet wel van foto's uitgaan, maar deze spreken al boekdelen als het gaat om de afwerking. Het is dan nog geen AA, maar voor de echte Renaultfreak is dit gewoon een juweeltje. Dus wat mij betreft doet deze echt een gooi naar modelauto van het jaar 2009 :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door belcar »

Eerst en vooral: super leuke column!

Mijn nominatie is de Vaillante Le Mans '61 geworden, hoewel ik niet 100% zeker ben dat dit een 2009 model is, maar veel modellen van deze reeks zijn dat wel. Het is toch vooral de reeks die ik wil benadrukken, want de modellen zijn naar mening allen even knap. Zelf heb ik maar eentje, vandaar dat ik die dus nomineer.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals gezegd is het vooral de reeks die mij aanspreekt en niet een model in het bijzonder hiervan. Het een model is natuurlijk altijd mooier dan het ander of spreekt meer aan ofzo maar dat terzijde. De reden waarom ik zo'n fan ben van deze reeks is omdat ik het fantastisch vind dat de wagens van eeuwige stipheld Michel Vaillant nu vereewigt zijn in modellen :worshippy: . Zoals bij velen onder jullie (denk ik) is de intresse en eerste kennis met autosport er namelijk gekomen door de geweldige strips van Michel vaillant. En om dan nu die wagens in modellen te zien is gewoon fantastisch :dance:

Daarnaast is het toch ook zo dat de modellen heel mooi zijn afgewerkt. Ook de presentatie is :thump_up: Met enkele figuurtjes erbij en een achtergrondje wordt er als het ware een mini-diorama gecreërd. En ook niet onbelangrijk (voor mij dan) is dat de modellen van prijs niet te duur zijn (in Frankrijk toch)

Dit alles bijeen maakt voor mij dat deze reeks (dit model of een ander) zeker een nominatie verdient :thump_up:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door rudie20vt »

Gaaf topic dit en ik als rallyverzamelaar kan natuurlijk niet achterblijven om 1 van mijn rallymodellen die ik aangekocht heb dit jaar te nomineren.
Voor mij is dat als het om rallycars gaat de peugeot 306 max van rallyrijder g.Ponce en navigator j.León waar ze in de rally van el Corte ingles 1999 in portugal mee gerden hebben.
deze heb ik van een iemand overgenomen die er helaas niet meer is en daarom is het ook een speciaal model maar daarbij komt dat het model erg gaaf is en de livery erg goed is gelukt vind ik.

dus hier de foto's van de mooiste aanschaf van dit jaar voor mij de 306 maxi van g.ponce en j.León.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door model1op43 »

Voor mij deze gelimiteerde SPARK van de beroemdste Gulf Porsche 917: de #20 uit de film Le Mans van Steve McQueen:

Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
johan4
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 01 feb 2009 21:30
Locatie: De Kop van Noord-Holland

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door johan4 »

Mijn Nominatie is de Nissan R89c uit 1989. Model is van Exoto. De details komen op de foto's niet zo naar voren maar zijn wel heel mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Johan
Afbeelding

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Omdat dit topic een beetje in de achterhoede is geraakt, en er zijn leden van het MAF die wel een modelauto 2009 willen kiezen; wederom een oproep aan alle leden om meer foto's te plaatsen, zodat de keuze wel wat groter wordt :pray: :pray: :pray: :pray:

Ik weet het, het MB gehalte is zeer sterk vertegenwoordigd, maar dat wil natuurlijk niets zeggen over de defintieve uitslag voor de verkiezing.

Dan volgt bij mij, de laatste inbreng; Modellen die gemaakt zijn in zeer kleine oplage, denk aan kleiner of gelijk aan 250st wereldwijd.

F Line Mercedes Benz Mclaren SLR, FB, oplage per kleur 100st.
Dit resin / diecast model zit echt alles op en er aan, we praten over 1:43, waar alles open en dicht kan, heel netjes afgewerkt, met een goed interieur; pedalen, display op de console, maar ook met een kompleet motorblok samen met de jankende Kompressor onder kap, veel foto-ets voor extra details. Dit model heeft zoveel details voor deze schaal, dat enkel bij de duurste kits (Feeling 43, enz.) kan worden verkregen.
De firma F Line, maakt ook modellen van Porsche / Ferrari waar alles open kan :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dan nu maar hopen, dat er veel meer inzendingen komen

Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door brambo21 »

er zijn ERG veel modellen van 2009 waar ik erg blij mee ben maar dit zijn toch wel de toppers :drool:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ze staan in willekeurige volgorde want IK weet niet welke ik het mooist vind :oops:
waarschijnlijk de laatste meters van LEWIS in BRASIL mede omdat ik die niet heb gezien HOEWEL IK MET MIJN NEUS IN DE TV ZAT :oops:
maar ik was helemaal van de wereld van de SPANNING :shock:
JA dat is inderdaad de mooiste LEWIS KAMPIOEN :dance: :worshippy:
Laatst gewijzigd door brambo21 op zo 03 jan 2010 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door Martini Racing »

Zouden we Ottomobiles niet de eer van 'model van het jaar' gunnen? :wink:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Ligt er maar net aan hoe er straks gestemd gaat worden in dit topic :cool:
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door belcar »

Ik heb ff een vraag over de nominaties: mag je enkel modellen nomineren die uitgekomen zijn in 2009 (lijkt mij logisch aangezien het gaat over 'modelauto van het jaar 2009') of mag je ook oudere modellen die je in 2009 gekocht hebt nomineren :?: Want in dat geval kan ik er nog wel een paar nomineren :)
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Modelauto van het jaar 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Het is de bedoeling om modellen die zijn uitgebracht in 2009 te nomineren.
Ik heb besloten het nomineren te laten lopen t/m 31-12 en daarna zullen we de modellen op een rijtje zetten en eens kijken of we een leuke en makkelijke stemprocedure kunnen opzetten. Binnen 2 weekjes zal er dan wel resultaat zijn.

Dus nominaties zijn uiteraard meer dan welkom :thump_up:

Leuk om het verschil in interesse en schaal te zien.
Plaats reactie