MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2009

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

BenF1 schreef:Ik was te laat om te stemmen :evil: maar de 250GT SWB is absoluut niet verkeerd, maar de 250 GTO uit 1962 is mijn nummer 1. Vloeiend, elegant en tijdloos. :drool: De 365 GTB/4 Daytona uit 1972 staat op 2 en de 550 Maranello op 3.
Dat is inderdaad jammer. Ik had je lijstje graag meegenomen. Maar je keuzes zijn goed en komen,op de Maranello na, hoog voor in de top 10. Zijn er nog meer mensen die niet hebben kunnen stemmen, maar die hun nummer 1 Ferrari niet in de top 10 terugvinden. :?: Ik ben erg benieuwd. :ja:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Re: Enzo is niet meer

Bericht door pasmaar »

Ik ben ook veel te laat met mijn lijstje. Overigens is het haast niet te doen een top 10 van Ferrari modellen, ieder model heeft vaak wel iets moois. Maar goed ik zal er eens een paar neerzetten.

1] 250 Testa Rossa 1958 (pontoon fenders)
2] FXX Evoluzione
3] 458 Italia
4] Enzo (in zwarte uitvoering)
5] 375 Plus
6] 250 GTO 1962
7] 125S
8] 599XX
9] F430
10] 250 GT SWB

Vraag me morgen weer om een top 10 van ferrari modellen samen te stellen en de lijst zal er waarschijnlijk weer anders uit gaan zien. Ik hou absoluut van de klassiekers van Ferrari, maar ik zie ook hoe mooi de nieuwe modellen kunnen zijn. De moderne Ferrari's van nu zijn geboren uit al hun voorgangers en veel unike design elementen zijn terug te herleiden naar de echte klassiekers. Ik denk ook dat je de nieuwe Ferrari's niet mag vergelijken met die van vroeger. Stel je voor dat Ferrari zich vasthield aan hun klassiekers, dan zouden ze zich niet meer kunnen meten aan de concurentie. Je kan als fabrikant niet achterblijven. En Ferrari staat er om bekend om vooruitstrevend te zijn, de beste te willen zijn, de snelste. Een uitspraak van Enzo was dan ook: je hebt geen aerodynamica nodig als je motor sterk genoeg is. Design was ondergeschikt aan snelheid en technologie. Tuurlijk telt het design ook, en heeft dat ook altijd gedaan, maar het is niet waar Ferrari om bekend is geworden. Dat neemt niet weg dat er werkelijk juweeltjes zijn gemaakt in de stallen van Maranello! :worshippy:

Maar goed... een top 10 dus. Ik vraag me nu al weer af waarom de 575MM er niet tussen staat of de 246 Dino... Pffff... ik kan niet kiezen... :(
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooi gezegt en geschreven :thump_up:
Gebruikersavatar
crawler_007
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 21:31
Locatie: beveren-waas

Re: Enzo is niet meer

Bericht door crawler_007 »

man je hebt echt gelijk me die tekst
enzo is er inderdaad niet meer
net zoals bij lamborgini het gekke er wat af is aan het gaan
bij ferrari heb ik gezien dat ze zelfs misschien een jeep gaan maken (zoals porshe cayenne)
250 gto vind ik prachtig
250 Le mans is ook een pareltje
net als de daytona
ook al benik maar 15
ik hou zo van die goeie oude tijd waar het enkel over dikke motoren, gierende banden en racen ging
niet over luxe, verkeersregels, CO2, traag rijden, dit en dat
waar was de tijd waar enkel nog prachtige oude v12s over de baan reden.
wat zou die tijd er mooi hebben uitgezien as ik toen leefde...
pre order ford focus RS500 1/18 Minichamps
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Enzo is niet meer

Bericht door v8-vette »

Dit is mijn top tien,ik weet niet of er racers in mogen maar doe het toch :D

(1)-Ferrari 599 XX
(2)-Ferrari 575 GTC Evolution
(3)-Ferrari F50 GT
(4)-Ferrari 360 modena Le mans
(5)-Ferrari F430 Scuderia
(6)-Ferrari F40 le mans
(7)-Ferrari Calafornia
(8)-Ferrari F355 Challenge
(9)-Ferrari Enzo FXX

dit is typisch een lijstje van mij,ik waardeer de historie van Ferrari maar die auto's spreken mij niet aan.
zo ziet mijn lijstje eruit het zijn er maar 9 want de rest van de ferrari's vind ik niet mooi :oops:
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

crawler_007 schreef:man je hebt echt gelijk me die tekst
enzo is er inderdaad niet meer
net zoals bij lamborgini het gekke er wat af is aan het gaan
bij ferrari heb ik gezien dat ze zelfs misschien een jeep gaan maken (zoals porshe cayenne)
Dat is nu precies wat ik bedoel in mijn colum :shock: :shock: :shock: Als dat gaat gebeuren draait Enzo zich om in zijn graf :shock: Ik hoop dat je weet wat je zegt want hiermee jaag je veel mensen de stuipen op het lijf
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie