MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2009

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferrari top 10 allertijden, de nummer 2!!

Bericht door Ferrarifan »

En dan op nummer 2, de Ferrari 365 GTB/4 Daytona uit 1972. Deze auto straalt tegelijk elegantie, snelheid en kracht uit en verdiend naar mijn mening zeker een (hoge) plaats in deze droom top 10. Persoonlijk vind ik dit de mooiste Ferrari uit de jaren 70.




Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
john
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 09 nov 2009 16:17
Schaal: 1:43
Locatie: Silvolde

Re: Enzo is niet meer

Bericht door john »

Ja, FerrariFan, je moet natuurlijk bij Ferrari oppassen wat je zegt. De auto's tot zeg maar 1988 zijn kunstwerken, met een enkele uitzondering. Daarna zijn het over de top designcars, VIND IK. Met alle respekt, een F40, Modena, Enzo, FXX niets voor mij. Maarja, nogmaals ieder zijn smaak. BTW, ik kan ze als model betalen in race uitvoering, dan houdt het op.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

john schreef:Ja, FerrariFan, je moet natuurlijk bij Ferrari oppassen wat je zegt. De auto's tot zeg maar 1988 zijn kunstwerken, met een enkele uitzondering. Daarna zijn het over de top designcars, VIND IK. Met alle respekt, een F40, Modena, Enzo, FXX niets voor mij. Maarja, nogmaals ieder zijn smaak. BTW, ik kan ze als model betalen in race uitvoering, dan houdt het op.
Daaruit concludeer ik dat je het eens bent met mijn colum. En als ik de Forum Ferrari top 10 aller tijden zo eens bekijk, met voornamelijk klassiekers, is dit toch wel een bevestiging van mijn colum. De meeste mensen op dit forum kiezen toch voor de klassiekers. :wink:

Dan rest me alleen nog de nummer 1, zijn er mensen die al een idee hebben :?:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
john
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 09 nov 2009 16:17
Schaal: 1:43
Locatie: Silvolde

Re: Enzo is niet meer

Bericht door john »

Ferrarifan schreef:
john schreef:Ja, FerrariFan, je moet natuurlijk bij Ferrari oppassen wat je zegt. De auto's tot zeg maar 1988 zijn kunstwerken, met een enkele uitzondering. Daarna zijn het over de top designcars, VIND IK. Met alle respekt, een F40, Modena, Enzo, FXX niets voor mij. Maarja, nogmaals ieder zijn smaak. BTW, ik kan ze als model betalen in race uitvoering, dan houdt het op.
Daaruit concludeer ik dat je het eens bent met mijn colum.
Uiteraard, had ik wel even kunnen vermelden, sorry.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferrari top 10 allertijden, de nummer 1!!

Bericht door Ferrarifan »

En dan last but not least: De Ferrari 250 GT SWB Berlinetta uit 1961. Door jullie gekozen als de mooiste Ferrari allertijden!! Hij staat in mijn persoonlijke top 10 op nummer 2, maar ik kan me er zeker bij neerleggen.


Afbeelding

Tot slot wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie inzendingen en leuke reacties, zowel per mail als onder het colum. Misschien is het een idee om deze top 10 over een jaar nogmaals op te zetten, wie weet.....
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 29 jan 2011 12:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Enzo is niet meer

Bericht door michel26 »

Geweldige Ferrari terechte nummer 1 :thump_up:

Even voor de mierenneukerij het is last but not :oops:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

michel26 schreef:Geweldige Ferrari terechte nummer 1 :thump_up:

Even voor de mierenneukerij het is last but not :oops:
Inderdaad, dank u :oops: Het is aangepast
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrari10flrb »

Hier kan ik me wel in vinden! :dance:

Reden genoeg om de CMC 250 SWB aan te gaan schaffen!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Enzo is niet meer

Bericht door rsh_scuderia »

Ik ben een absolute fan van de F40, maar met de 250 GT SWB kan ik ook best leven. Maar toch, doe mij maar een F40 :dance:
Gebruikersavatar
john
Berichten: 331
Lid geworden op: ma 09 nov 2009 16:17
Schaal: 1:43
Locatie: Silvolde

Re: Enzo is niet meer

Bericht door john »

Stond bij mij op #7, maar een schitterende auto.
Gebruikersavatar
BenF1
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 15:32
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper (BE)

Re: Enzo is niet meer

Bericht door BenF1 »

Ik was te laat om te stemmen :evil: maar de 250GT SWB is absoluut niet verkeerd, maar de 250 GTO uit 1962 is mijn nummer 1. Vloeiend, elegant en tijdloos. :drool: De 365 GTB/4 Daytona uit 1972 staat op 2 en de 550 Maranello op 3.
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Daytona69 »

Goede nummer 1 , al verandert mijn top 10 elke keer als ik er over nadenk , besef ik dat er ook nog andere mooie of mooiere Ferrari's zijn
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

Ja dat is het leuke. Het kan maar zo zijn dat volgend jaar een ander model op 1 staat. Maar de grootste kanshebbers zijn denk ik toch wel de F40, 250 GTO, 250 SWB en de Daytona. Wat me ook opvalt is dat van bijna alle modellen uit de top 10 wel een schaalmodel verkrijgbaar is. Blijkbaar beinvloed dat ook de top 10. :think:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Daytona69 »

Als je een model regelmatig in je kast ziet staan denk je er eerder aan zodra je een top 10 moet samen stellen. Volgens mij is dat ook de reden waarom reklamemakers tot irritatieniveau aan toe reklames op radio en tv laten herhalen. Ik denk dat als er van bepaalde modellen een betaalbaar schaalmodel uitkomt ze snel in de top 10 terecht komen.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Enzo is niet meer

Bericht door Ferrarifan »

Ja, het is eigenlijk maar net hoe je het bekijkt. Het kan zijn dat de fabrikanten van schaalmodellen bepalen wat de mooiste modellen zijn en deze vervolgens uitbrengen. Het gevolg hiervan is dat deze modellen vaak bekend worden bij het grote publiek en dus ook meer kans maken om in de top 10 terecht te komen.
Het kan ook zo zijn dat de klant uitmaakt welke modellen 1:1 populair zijn (bijv. af te leiden uit verkoopoverzichten). De fabrikanten van schaalmodellen kijken hier naar en brengen deze modellen vervolgens uit op schaal. :think: Je krijgt dan het verhaal over de kip of het ei.
Ik denk zelf het eerste......Goede vraag eigenlijk: hoe en door wie wordt uitgemaakt wel schaalmodel wordt uitgebracht?....
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Plaats reactie