Puppies en poep

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Puppies en poep

Bericht door rsh_scuderia »

Om te beginnen; het verzamelen staat bij mij op een laag pitje. Ik wacht op een paar mooie CMC modellen. De Kyosho 250 GTO waar ik pas 15 jaar op wacht is mij te duur voor hetgeen wat gemaakt wordt.
Om te zeggen dat mijn verzameling daardoor flink groeit, niet bepaald. Mijn collectie zal onderhand wel richting pagina 5 gaan, of nog lager in de privecollectie.

Zo niet bij andere leden. Die kopen alles wat los en vast zit. De collectie breid zich uit zoals een horde LPF/Trots/PVV stemmers. Net zo hard als ze komen gaan ze er ook weer mee vandoor.
Dat betekend in sommige gevallen dat hetgeen zij doen snel wordt afgebroken en de spaarders van modelauto' s alras zich gaan richten op het verzamelen van boten, SOA' s, voetbalplaatjes van het WK1990 (iemand nog een incompleet boek kopen?), of vingerhoedjes.
Andere spaarders weten niet zo goed wat ze met hun leven aan moeten. Kies ik voor BMW, kies ik voor Mercedes of ga ik toch voor Audi? Wacht, Ferrari is ook leuk. Anders doe ik wel Le Mans. Wie is er niet verzamelaar mee geworden?
Iedereen staat wel eens op het punt om kritisch te kijken naar zijn verzameling. Kan ik die Bburago nog wel laten staan naast mijn Minichamps? Of heb ik nog wel plaats voor mijn McLarens F1 in mijn kledingkast, achter de sportsokken op zolder? Keuzes en dilemma's.

Anderen die hebben iets wat ik dan noem de verkoopziekte. Als je met wat handel en wandel van mooie, gave modellen die nog bijzonder zijn ook, wat centjes kan verdienen omdat je op school zit, brommer rijdt en 15 jarige meisjes wel in de disco een Breezer ananas moet voorschotelen om tegen je huig aan getongd te worden, dan moet je toch wat he?!
En iemand die wat dan zo mooi heet in de Gestalt-therapie, zijn Gestalt nooit afmaakt, wat moet je dan? (Voor de mensen die denken wat brabbelt onze huiscolumnist nou weer?! zie ook www. google.com / http://www.wikipedia.dinges )

Wat je dan moet is heel erg simpel. Je gaat achter je laptop zitten en vlamt de slechter typenderende lid dan mijzelf af tot aan de enkeltjes. Heel erg simpel. Goh, staat je modelletje al niet na twee weekjes weer te koop? Moet je geen macrostandje gebruiken op je nieuwste modelletje zodat je hem straks op Marktplaats makkelijker en beter kan verkopen? Het is allemaal zo makkelijk.

Bij Mercedes Fan heb ik dat zelf ook gedaan. En kijk tot waar ik hem heb gekregen. Het knulletje zuigt, vraagt, zeurt, kletst, miept, klaagt en zuigt nog eens wat harder bij zijn moeder totdat hij dan wel een CMC model mag kopen. Dat is nog eens mooiere koek dan die Minichamps Benz. Kijk, dat is nou potentie zien. Dat is nou een stukje coachen richting een doel. Dat is richting geven. Op de juiste knopjes drukken. Dan komt de potentie er best uit bij zo een jochie. Nu nog die lelijke horloge er uit, andere nickname en hij kan zo een eerwaardig lid worden wat mij betreft.

Nee, bij iemand anders, waarbij je van mijlenver al ziet dat hij het verstand heeft van Gordon tijdens een talentenjacht, wel lopen zeuren, zuigen en proberen te coachen. Maar een type als Gordon is nou eenmaal niet te coachen. Daar moet je naar kijken met het beeld en geluid uit. Staat ie dan lekker mistroostig zijn Gestalt fijn niet af te maken in de privecollectie.
Maar nee, niet op MAF. Als een echte Oger komen de boertjes aangerend en beginnen te prikken want meneer is geen verzamelaar. Hij zou geen liefhebber zijn. Hij verkoopt immers zijn modellen sneller dan dat hij ze kopen kan.
En hoppa, daar komt de volgende met hetzelfde standpunt. Nog eens fijn in de herhaling want dat leest zo makkelijk. Nog een zelfde mening. En daar komt het volgende jochie die zelf ook stiekem de helft verkoopt wie Ebay. Wat is het nut er eigenlijk, die zelfde meningen verkondigen? Saamhorigheid? Stoerdoenerij? Kijk mij eens voorbeeldig lid zijn? Of nog erger, proberen je eigen positie in een pikorde op internet te verbeteren. Alsof dat echt bestaat...
Zo iemand kan je wel willen stimuleren, of al een puppy met zijn snufferd in zijn eigen drol proberen te drukken. Het probleem is alleen dat het puppy niet eens weet dat hij zelf zijn halve vacht onder heeft lopen schijten. Moet je hem er dan nog inwrijven?
Blijkbaar wel en tot in de treurnis aan toe. Zelfs oude, zeikerige, azijndrinkende, niet voetballiefhebbende gebruikers halen hier hun neus voor op.

En dan toch weer even een advertentie er bij halen van Marktplaats of in het eigen topic toch lekker reageren.
Merk je als lezer hoe irritant het is om nu al 3x hetzelfde te lezen?
Een keer je mening is prima, venijnige discussie; leuk!
Drie keer hetzelfde punt maken; beetje jammer.
Vier keer in herhaling vallen; Verplicht degraderen tot Moderator. Dat zal ze leren!

Ik herhaal mijzelf maar 3x. Stel je voor, moderator....
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op do 08 jul 2010 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Puppies en poep

Bericht door Jolly Club »

Tsja... en de echt incompetenten onder ons doen wat de echt incompetenten in de grote boze 1:1 wereld ook doen: Tetteren hun mosterdnademaaltijd van zich af in een column vol taalfouten.

Heel vroeger was daar iemand heel erg goed in, nu bralt hij live een WK-hitje met fokking Guus Meeuwis. Aanschouw je voorland Hermann! :thump_up:

YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Ke55Gcbfk4U&feature=popular :whistle:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Puppies en poep

Bericht door rsh_scuderia »

Wie de schoen past, trekke hem aan Anton :mrgreen:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Puppies en poep

Bericht door Silverarrow »

Ik weet niet hoeveel kratten bier je voor het schrijven van deze column achter over hebt geslagen Hermann, maar ergens heb je wel (een beetje) gelijk! :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Puppies en poep

Bericht door Ricardo »

:think: Daarom ook maar besloten om Jehova getuige te worden :mrgreen:

Er zit een goed kern van waarheid in je verhaal :!: :whistle: Alleen jammer dat de uitvinder, nu zijn eigen uitvinding de grond inboort :mrgreen:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Puppies en poep

Bericht door Autofan »

Er zit zeker een kern van waarheid in je column. Al die discussies waar je opdoelt heb ik enerzijds met een glimlach, anderzijds met afschuw zitten lezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Puppies en poep

Bericht door jonnoT »

Prachtige Column

Lekkere onderlijn waar ik het helemaal mee eens ben
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Puppies en poep

Bericht door F40F50ENZO »

Je bent weer lekker op dreef Hermann :worshippy:
Zo zie je maar, zelfs ik ga je proza misschien nog waarderen..... :doh:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Puppies en poep

Bericht door Powersprint »

Maar goed dat Linke Loetje of Ross Brawn dit niet lezen, anders zouden ze zichzelf nog aangesproken voelen :doh: :cool:

Maar het is weer een toppertje Richard, echt heerlijk om te lezen :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Puppies en poep

Bericht door schuifelhoofd »

Heerlijke dichtkunst...... :worshippy: MET waarheden als een koetje
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: Puppies en poep

Bericht door hakushi »

LOL,

Ik ben gewoon confusicus hoe ik deze column moet lezen.

Ik lees mijn eigen gedachte in jouw verhaal, maar dan met die kronkel dat ik niet weet ok ik mijn gedachte lees of een sarcastische twist
Plaats reactie