Toyfair

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Toyfair

Bericht door freeroad »

Ik hoop persoonlijk, op één 1:18 Grand Espace van Norev HQ. Heb weleens gemaild, en ze waren er al voor aan het kijken omdat meerdere mensen er vraag naar hadden.
Afbeelding
Toch wel het liefst zo, en dan alles te openen. En de stoelen beweegbaar.
Maarja blijf één droom! :oops:
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
SuperCars
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 08:55
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Toyfair

Bericht door SuperCars »

Zou wel mooi zijn als er een AA Aston Martin One 77 zou komen :D
Of een nettere Saleen S7R.
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Toyfair

Bericht door squadraminiatura »

Ook ik ben benieuwd naar de Nurnberger Spielwarenmesse 2011.

Naast verzamelaar ben ik ook plastic modelbouwer, dus op meerdere fronten geinteresseerd.
Dat er nieuwe autominiaturen zullen komen staat buiten kijf, ik ben wel benieuwd naar de stemming onder de fabrikanten.
Behoorlijk wat beloften voor 2010 zijn nog niet uitgebracht, en de vraag is dan ook of die in 2011 zullen gaan verschijnen, naast de beloften voor 2011.
Menig fabrikant heeft zich waarschijnlijk al achter de oren gekrabt om moetens en willens ieder model uit te brengen.
Daarnaast spelen er nog andere zaken. Grondstoffen worden duurder, waardoor productie van zamac ( het metaal waar veel modellen van gemaakt worden) behoorlijk duurder is geworden. Een overschakeling naar resin ligt voor de hand, en niet alleen voor 1/43 maar ook voor 1/18 modellen.
De kosten voor het maken van een mal voor een resin model liggen door nieuwe technieken lager als voor een zamac model. Al die kosten moeten wel uit de verkoop van dat ene modelltje komen. We zien steeds meer gelimiteerde series om break-even te spelen, en de verkoop meer te stimuleren.
Dan is er nog iets, en dat is China zelf. De tijd van goedkope arbeid begint daar voorbij te raken. Loonkosten stijgen, en de grote groepen arbeiders in de assemblage van modelauto´s werken meer en meer reguliere uren. Ook die kosten komen uiteindelijk weer bij de verzamelaar terecht.
Ook de koersontwikkeling van de Chinese munt (Renminbi) in relatie tot Euro en US Dollar doet er weinig goed aan.
Kortom 2011 kon voor veel modelautofabrikanten nog wel eens een jaar van diep nadenken worden.

En wij??? wij gaan gewoon genieten van al het nieuws, aankondigingen en beelden van al het lekkers wat ongetwijfeld een keer in de kast komt te staan. :dance:

Mannen, goede reis, geniet ervan, en we zijn benieuwd naar de reportage :cool: :thump_up:

Groeten,
Ferry
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Toyfair

Bericht door rpi »

Wow, dat is mooi nieuws. Ik had er nog niets van gehoord. :drool: :drool: Die gaat hier gegarandeerd komen als ie uitkomt :worshippy:

You've made my day. (nu maar hopen dat het inderdaad niet te lang gaat duren)
TestaRossa schreef:
rpi schreef:Tja, mijn grootste wens op modelauto gebied is een high end 1/18 Porsche 959 Rally Parijs-Dakar (die toen echt wat met die plaatsen te maken had :shock: )

Maar ik ben bang dat we dat (voor lange tijd nog) niet gaan meemaken.

http://www.thesmokingtire.com/wp-conten ... 20x465.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
TrueScale Miniatures hebben een 1:18 model aangekondigd van de #185 Porsche 959 die Jacky Ickx heeft gereden in de 1986 Parijs-Dakar Rally.

Productnr; TSM111806 en een prijs van £152.99

In hoeverre er tijd tussen aankondigen en uitbrengen zit bij TrueScale weet ik niet, maar als dat net zolang is als vaak bij AutoArt moet je nog even je adem inhouden :wink:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Toyfair

Bericht door rpi »

rsh_scuderia schreef:De voorzitter van Modelautoforum heeft een Toyota IQ al warm gedraaid. Bandjes opgepompt. Extra mobiele telefoon mee voor het geval de Toyota het laat afweten.
Motorhead heeft zijn brommer een verse accu gegeven.

Beide heren staan te popelen. En ik ook!
Wanneer gaat rsh_Montezemelhead? Ik ga donderdag 3 februari, kunnen misschien ergens elkaar begroeten als jullie er die dag ook zijn. :)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Toyfair

Bericht door rsh_scuderia »

Ik ga in ieder geval niet. Ik moet namelijk werken.
kenji van het forum afhouden bijvoorbeeld :D
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Toyfair

Bericht door Jolly Club »

Wordt Herman na een weekje modden nu al door elkaar verward met onze voorzittert? :eh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Toyfair

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:Wordt Herman na een weekje modden nu al door elkaar verward met onze voorzittert? :eh:
:lol:
Nie eens gezien, maar mij ga je ech nie in zo'n IQ zien vinden en bij de Toyfair hebben ze toch geen keukens, dus dit jaar niet de moeite om er naartoe te gaan.
Gebruikersavatar
Jiry97
Berichten: 426
Lid geworden op: za 30 okt 2010 21:11
Schaal: 1:18
Locatie: dordrecht

Re: Toyfair

Bericht door Jiry97 »

ik hoop dat AA deze gaan maken 1:18
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera
Afbeelding
Koenigsegg Agera
Afbeelding
Porsche 918 RSR
Afbeelding
2011 McLaren MP4-12C
Afbeelding
Ford Focus RS
Afbeelding
Bugatti Veyron Super Sport
Afbeelding
en dat mondo motors deze gaat maken
Pagani Huayra
Afbeelding
en dat kyosho deze gaat maken
Audi R8 GT
Afbeelding
en als laatste dat hot wheels elitle deze maakt
ferrari 599 sa aperta
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jiry97 op za 29 jan 2011 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Toyfair

Bericht door Bondracer »

Minichamps Schedule lijst

http://www.minichampsna.com/pdf_files/List.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
:wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: Toyfair

Bericht door Bugatti Veyron »

Veyron Super Sport!!! :drool: :dance:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
OTF'er
Berichten: 3381
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 20:03
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica

Re: Toyfair

Bericht door OTF'er »

Focus RS MkI

Afbeelding

Audi-Porsche RS2 Avant

Afbeelding

BMW M5 E39

Afbeelding

Op 1:18 natuurlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Toyfair

Bericht door Silverarrow »

Waar ik trouwens ook nog wel graag iets over zou willen horen is de Premium Classixxs 1:12 SLS AMG. Die zou twee maanden geleden al gereleased worden, maar tot op heden is er nog niet eens een foto van een pre-productie model verschenen. Heb ze al eens geprobeerd te mailen, 2 keer over, maar ik krijg het idee dat die mailtjes ongeopend de prullenbak in gaan :thump_down: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Toyfair

Bericht door v8-vette »

in 1:18 iemand? :(

Afbeelding
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

Re: Toyfair

Bericht door bodi »

de zr1 bestaat van jada toys

persoonlijk zou ik de aston martin dbs van minichamp eens willen zien al is het maar om te weten of mijn db9 mag uitkijken naar nieuw baasje:P
Plaats reactie