Vroeger was alles beter?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Vroeger was alles beter?

Bericht door Maarten Mercedes »

Of toch niet?

Op het modelautoforum geldt de algemene regel dat geplaatste afbeeldingen maximaal 800 pixels breed mogen zijn. Met de schermafmetingen van weleer is dit logisch, maar tegenwoordig hebben de meeste mensen een scherm van 1280 pixels breed of meer. Nu we zijn aangekomen in een tijdperk dat alles in High Defenition wordt vertoond is het misschien een goede stap voor het modelautoforum om de regel aan te passen en de maximale afmetingen van een afbeelding te verhogen. Bij modernere schermen van computers en draagbare mediatabletten zitten de pixels dichter op elkaar en is een afbeelding van 800 pixels een relatief klein plaatje. Het zou een goede stap kunnen zijn het maximum te verhogen naar 1024 of 1280 pixels. De host van het forum lijdt hier niet onder aangezien iedereen zijn of haar afbeeldingen host via een fotoprogramma zoals imageshack, photobucket etc. En Ik vind grote afbeeldingen fijner om naar te kijken en ik denk dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Ik ben benieuwd hoe de rest van de leden hier tegenaan kijkt.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Audi-Exclusive »

Ben het er helemaal mee eens. :thump_up:
Alleen als ik op mijn iPhone 4 of iPad 2 kijk is het anders want dan moet ik steeds opzij schuiven omdat het er niet helemaal op past.
Maar je moet compromissen sluiten, dus ik vindt het een uitstekend idee :worshippy: :worshippy:
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Rossy »

Photobucket en imageshack verkleinen de foto's naar een resolutie van 800x600 of 640x400 pixels.
Niet iedereen heeft het geld ervoor over om een 26" monitor aan te schaften of gebruiken een groter scherm met een vrij kleine resolutie.
Gewoon omdat dat veel prettiger kijkt.
Ik zou dan ook zeggen, lekker zo laten.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
brambo009
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 20:15
Schaal: 1:18
Locatie: Laarne, belgië

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door brambo009 »

Ik geef Maarten gelijk, spaart de mods ok een hoop werk trouwens :mrgreen:
en indd bij iPad moet je opzij schuiven maar voor mij maakt dat niet uit, ook denk ik niet dat er ZO veel mensen MAF gebruiken op hun iPad, of er een hebben ( ik kan verkeerd zijn) dus dat moet niet zo een groot probleem zijn
Laatst gewijzigd door brambo009 op wo 27 apr 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuwste:
1/18 AUDI R8 LMS 2014 24u Spa Spark
1/18 Aston Martin V12 GTE 2013 24u Le Mans Spark
1/18 Porsche GT3 RS 4.0 Black AUTOart
1/18 BMW 1M Valencia Orange GT Spirit
Gebruikersavatar
Luke
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 12:00
Locatie: 100 m boven NAP

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Luke »

LS,

Hoe groter hoe beter
Afbeelding
The black series
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Audi-Exclusive »

brambo009 schreef:Ik geef Maarten gelijk, spaart de mods ok een hoop werk trouwens :mrgreen:
en idd bij iPad moet je opzij schuiven maar voor mij maakt dat niet uit, ook denk ik niet dat er ZO veel mensen MAF gebruiken op hun iPad, of er een hebben ( ik kan verkeerd zijn) dus dat moet niet zo een groot probleem zijn
Is ook niet zo'n groot probleem.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door goededag »

bedenk wel je hebt ook 10"laptops. en die hebben al een beetje moeite met 800pixels ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Je kunt dan beter doe niet alle afbeeldingen die iets groter zijn verwijderen.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Porsche »

Luke schreef:LS,

Hoe groter hoe beter
Groot gelijk :worshippy: Jij bent een echte boezemvriend :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door rsh_scuderia »

Groter is vaker niet beter, kleiner is vaak fijner.

Maar goed, de techniek schrijdt voort, maar toch moet je wel rekening houden met mensen die niet 1200 euro stukslaan op een 30 inch monitor. Die mensen zijn er namelijk ook nog :ja:

Daarnaast is de laadtijd van veel fotoś in een post nog steeds niet optimaal.
En ook niet vergeten dat het laden van fotoś nog steeds lang duurt, ook als deze ergens anders gehost zijn.
Goed idee, maar zelf heb ik er geen behoefte aan en daarnaast is het wellicht over 2 jaar wat handiger ivm de voortschrijdende techniek.
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Audi-Exclusive »

goededag schreef:bedenk wel je hebt ook 10"laptops. en die hebben al een beetje moeite met 800pixels ik heb er verder niet zo'n probleem mee. Je kunt dan beter doe niet alle afbeeldingen die iets groter zijn verwijderen.
Heb zelf een Macbook Pro 13,3'' (2010) daar valt echt alles super duidelijk op te zien dus zal het wel meevallen met de 10''laptops.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door goededag »

wij hebben een asus eee pc. 10 inc. daarmee duurt het laden een eeuwigheid. die gebruik ik verder niet maar er zijn ook mensen die dat wel doen. of met de mobiele telefoon.en ik vind 800 X 600 groot genoeg.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Ricardo »

Het laden van grote foto's neemt ook veel tijd in beslag. Niet alle leden hebben een super snelle verbinding :wink: Ik heb zelf ook een kleine laptop en zie dan ook gelijk wie er grote foto's heeft geplaatst. 800 x 600 lijkt me een prima standaard :thump_up:
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Audi-Exclusive »

goededag schreef:wij hebben een asus eee pc. 10 inc. daarmee duurt het laden een eeuwigheid. die gebruik ik verder niet maar er zijn ook mensen die dat wel doen. of met de mobiele telefoon.en ik vind 800 X 600 groot genoeg.
Nou ik heb zelf een iPhone en daar kan ik het goed op bekijken als het groter wordt ook wel.
Maar het is je eigen mening en mijn mening is dat het mag.
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door rsh_scuderia »

Audi-Exclusive schreef:
goededag schreef:wij hebben een asus eee pc. 10 inc. daarmee duurt het laden een eeuwigheid. die gebruik ik verder niet maar er zijn ook mensen die dat wel doen. of met de mobiele telefoon.en ik vind 800 X 600 groot genoeg.
Nou ik heb zelf een iPhone en daar kan ik het goed op bekijken als het groter wordt ook wel.
Maar het is je eigen mening en mijn mening is dat het mag.
Dat heb ik dus al 4x gelezen inderdaad...
Dus tijd en breedtbandruimte voor andere meningen :thump_up:
Gebruikersavatar
Zuugnap
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 09 feb 2011 04:27
Schaal: 1:18
Locatie: Onder brug / Doos 17

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Zuugnap »

perfect idee .... lees boven tussen de tegenargumenten ook een hoop NON kennis over resolutie dus laat maar komen die kleine verhoging!! :thump_up:
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op wo 27 apr 2011 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: MSNtaal aangepast
Afbeelding
Gesloten