Wat wil jij nou echt als modelautoverzamelaar?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.

Wat wil jij als modelautoverzamelaar

Peiling eindigde op vr 02 dec 2011 18:23

Sealed voor een lagere prijs, heb mijn modellen toch nooit open
8
14%
Sealed, als dat een hogere kwaliteit aan de buitenkant gaat opleveren
12
21%
Non-sealed, met hoge details. Ook als ik deze misschien 1 a 2 keer bekijk
12
21%
Non-sealed, ik geniet juist van de details en bekijk deze dan ook regelmatig
19
33%
Whatevert
6
11%
 
Totaal aantal stemmen: 57

Gebruikersavatar
SuperCars
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 08:55
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat wil jij nou echt als modelautoverzamelaar?

Bericht door SuperCars »

Sealeds komen er bij mij niet in :P
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Wat wil jij nou echt als modelautoverzamelaar?

Bericht door sybren »

Bij mij staan al m'n Porsches met alles dicht maarja sealed vind ik toch niks. Ookal maak ik nooit een motorkap open of wat dan ook het hoort er gewoon bij dat alles zo mooi mogelijk nagemaakt wordt.
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Wat wil jij nou echt als modelautoverzamelaar?

Bericht door Bien »

Doe mij maar sealed als daardoor de prijs lager blijft. Het is logisch dat beter gedetailleerde modellen van bijv. AA/Kyosho/Minichamps duurder zijn als minder gedetailleerde zoals BBurago, maar 90+ euro is toch echt veel geld. Dat heb ik ook niet voor een model over. Dan liever een sealed model van bijvoorbeeld Otto dat ook mooi gedetailleerd is, maar wel maar de helft kost. 60-65 euro voor een model vind ik acceptabel, en daar trek ik voor mezelf de grens.
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Re: Wat wil jij nou echt als modelautoverzamelaar?

Bericht door MartyMB »

Ik ga voor de non-sealed met hoge details. Ik ben fan van Exoto maar de prijzen zijn ver boven mijn budget. CMC, BBR, Kyosho zijn meer binnen mijn mogelijkheden. Maar dan is 1 a 2 modellen wel de max p/jr.
Ik geniet van de details maar kijk er eigenlijk niet regelmatig naar. Ik heb er lol in er af en toe een diorama-tje van te maken en er figuurtjes bij te plaatsen. Dan is het mooi als alles open kan.
Mijn droom is nog eens de 156 sharknose & 246 waar de kleppen van bewegen bij gas geven te bezitten.
Maar dat zal nog wel even duren, €500 a €600 voor 1 model is mij much te veel.
Toch wel de transporter van CMC gekocht en die is wel uuuuuren kijk plezier waardig.
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
Plaats reactie