Toyfair 2012, hoop&verwachting

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door rsh_scuderia »

Jawel, de Toyfair opent deze week zijn deuren weren.
Reikhalzend kijk ik uit naar wat de verschillende merken op de markt gaan brengen.
Komt BBR in 1:18 met een blauwe Ferrari 458 Italia waar alles open kan?
HPI gaat een Alfa Romeo 155 V6ti DTM versie uitbrengen.
Wie gaat eens een behoorlijk model maken van de recente Maserati's? Staan de nieuwe 911 modellen in 1:43 al weer uitgestald? Wat gaat het Spielwarre Messe model 2012 zijn, en waat gaat dit model op Ebay doen?

Wat een heerlijkheden hopen jullie op?
Welke schaal, rijder, fabrikant?
Wat zal de verrassing zijn?

Ik ben benieuwd :thump_up:
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door lambo »

AutoART brengt in ieder geval genoeg nieuwe pre-productie modellen mee en enkele pre-productie modellen die weer iets geupdate zijn en dus een stapje dichter bij release, woensdag gaat het los dus stay tuned voor een mega foto update :dance:
Bij de meeste fabrikanten zal de verrassing er wel af zijn aangezien de nieuwe lijsten al vroegtijdig bekend zijn gemaakt / zijn gelekt.
Laatst gewijzigd door lambo op za 28 jan 2012 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Boskoos »

Uhm uhm uhm ik ben geintereseerd maar ik wat is dit precies? een beurs? waarschijnlijk wel maar waar kan ik meer informatie vinden? :shock: :shock:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door lambo »

Boskoos schreef:Uhm uhm uhm ik ben geintereseerd maar ik wat is dit precies? een beurs? waarschijnlijk wel maar waar kan ik meer informatie vinden? :shock: :shock:
Het is de beurs voor speelgoed en hobby wereldwijd, naast modelauto's vindt je er ook poppen, treinen, etc. en is bedoeld voor de vakhandel, het is dus geen beurs waar je gewoon een kaartje kunt kopen.

http://www.spielwarenmesse.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
kevinjes3
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 04 sep 2011 18:29
Schaal: 1:18
Locatie: terheijden

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door kevinjes3 »

hoop de officiele bentley continentol van welly te zien en de astons van autoart :drool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door rpi »

De meeste nieuwtjes zijn dit jaar nog erger "gelekt" door de Tokyo Toy Fair, die enkele weken geleden al was. Daar zijn vele nieuwtjes al bekend gemaakt en internet verspreid ze snel :worshippy:

Ik ben woensdag en donderdag daar en ga me weer verlekkeren. Maar veel nieuwtjes die er vorig jaar stonden, zijn nog steeds niet te koop.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Ricardo »

Ik hoop dat Hotwheels enkele nieuwe moviecars heeft staan in 1:43. Daarnaast verwacht ik Landrover en Bentley nieuws bij Minichamps en ben net als Kevin zeer benieuwd naar de Bentley van Welly. Voor de rest wacht ik rustig af.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik ben benieuwd naar de AM Rapide van AutoArt en de Bentley SuperSports van Welly. Als het model echt zo goed wordt als op de eerdere foto's overtreft hij de Minichampsen en is hierbij de modelauto vh jaar 2012 bekend :cool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Ricardo »

Ik vind het wel verbazend dat er vanuit veel fabrikanten weinig echt "nieuws" te melden is. Veel hetzelfde alleen in een andere kleur. Dit lees ik ook op veel andere fora terug.
Ik hoop dat ze allemaal hun hoofd een beetje boven water kunnen houden. Als de trend van bijvoorbeeld BMW (die de afgelopen 3 jaar al tig x veranderd is van modelautofabrikant voor de dealer modellen), beloofd het niet veel goeds voor deze "tak van sport".
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Maarten Mercedes »

Tja crisis he, 't gaat bijna overal slecht en dat is voor de modelautobranche geen uitzondering. Aziaten willen ook meer salaris en de ontwikkelingskosten van een die-cast model zijn niet mals. Ik las ergens dat het maken van mallen van een model al een ton kost dus oplages moeten aardig groot zijn voordat de kosten er weer uit zijn.

Wat mij het meeste opvalt is dat nieuwe modellen steeds worden uitgestelt. Niet met een paar maand, maar met een jaar of meerdere jaren. AutoArt heeft bijvoorbeeld de release van de Veyron Sang Noir al 4x een paar maand verschoven :o
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door lambo »

Maarten Mercedes schreef:Ik ben benieuwd naar de AM Rapide van AutoArt
Deze staat er in het blauw
Afbeelding
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door squadraminiatura »

Tussen hoop en verwachting :| zie ik wel wat er gebeurt.
Ik maak mij er niet zo druk over over een model nu wel of niet snel in de handel komt.
De modelautoindustrie staat behoorlijk onder druk, waarmee gezegd dat veel beloften niet of heel erg laat zijn nagekomen.
Nieuwe vormversies aankondigen is natuurlijk voor de verzamelaar erg leuk, maar veel fabrikaten hebben op dat gebied overkill gepleegd de laatste jaren.
Een enkele uitzondering daargelaten, werden we vaak blij gemaakt met loze en/of vertraagde beloften.
Oxford Models doet het eigenlijk nog wel leuk, en zowel in 1/76 als 1/43 houdt men zich vrij aardig aan de planning en levering van nieuwe modellen, voor mij prima.
Ixo besteed het grootste deel van hun productie aan tijdschriftenseries, waardoor de eigen series vertragingen oplopen, en dat zal wel niet veranderen.
Minichamps zit al langer in "diep vaarwater", dus benieuwd wat zij aan de pers gaan vertellen.
Ik kijk ook nog naar producenten als Base Toys en Corgi Trackside, tsja geen high tech glamour en snelle racebakken, maar de nieuwtjes gaan bij hen gewoon het hele jaar door zonder grote persberichten. Het kan dus blijkbaar wel. En voor een "afwijkende" :P verzamelaar als ondergetekende dus prima.
Verder kijk ik bij de kitfabrikanten, als plasticbouwer :lol: , Revell heeft inmiddels die hele gave Routemaster bus uitgebracht, en naar verluid komen er nog varianten op de 1/24 DTM auto's :thump_up:
Het Amerikaanse Moebius heeft als vervolg op de International Lonestar, nu de 1/25 kit aangekondigd van de International Prostar, dat zijn berichten :thump_up: voor 2012.

Kortom, ik heb geen hooggespannen verwachtingen dan kan er niet zo veel tegenvallen. Hoop houden is altijd goed natuurlijk :mrgreen:
En ik hoop dan dat er nog een fabrikant(Ixo,Spark, Minichamps) eens een mooie DB6 in 1/43 uitbrengt, want die wordt stelselmatig vergeten :( .

Voor de beursgangers, een goede beurs en goede zaken gewenst.

Cheers,
Ferry
Gebruikersavatar
Mercedes_Freak
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 14:42
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Mercedes_Freak »

Ik zit op hete kolen... ik kijk ernaar uit om de releases op de Toyfair te bewonderen...

Kijk vooral uit naar Astons, Mercedessen van AA, Porsche, Bentley,...

Iemand links waar er al foto's op staan? :cool:
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door lambo »

Mercedes_Freak schreef:Ik zit op hete kolen... ik kijk ernaar uit om de releases op de Toyfair te bewonderen...

Kijk vooral uit naar Astons, Mercedessen van AA, Porsche, Bentley,...

Iemand links waar er al foto's op staan? :cool:
Op http://www.scale18.com/cgi-bin/page/msg?func=list" onclick="window.open(this.href);return false; staan de foto's van ULF
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mercedes_Freak
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 09 apr 2007 14:42
Schaal: 1:18
Locatie: Belgica
Contacteer:

Re: Toyfair 2012, hoop&verwachting

Bericht door Mercedes_Freak »

Bedankt Lambo, dat bedoelde ik ! :D
Plaats reactie