Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20/6

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20

Bericht door Autofan »

Heb eerst even getwijfeld inderdaad, maar dat lichtmatte rood vond ik maar niks.
Afbeelding
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20

Bericht door squadraminiatura »

Rossy schreef: Als ik die motorkap scharnieren zo zie, lijkt dit sterk op wat er bij mijn Mercedes 540K van Academy is gebruikt.
Zou het kunnen dat ook deze kit eens door Acedemy is uitgebracht?

Antonio.
Dat klopt wel, Academy produceerde de ex-Gakken/Entex/Bandai kits voor Minicraft. Dit zijn dezelfde mallen geweest.
Minicraft was een tijdje een partner van Academy, maar zijn al weer geruime tijd op zich zelf. Diverse van die 1/16 autokits
zijn weer door Minicraft afzonderlijk uitgebracht, waarvan een aantal met nieuwe hotrod onderdelen, voornamelijk voor de T en A Fords.
Overigens was Entex het kitmerk van Bandai voor de Amerikaanse markt. Fijn toch die alfabetsoep :lol:

Cheers,
Ferry
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20

Bericht door Rossy »

Okee, duidelijk :thump_up:

Ik geloof dat ook Lindberg en zelfs Revell er zijdelings wat mee te maken hebben gehad.
Laatst zag ik een 1:16 kit van een T-ford liggen.
Zowel van Academy als van Revell en die waren exact gelijk aan de Lindberg kit die ik hier thuis heb liggen...

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Q4Jan
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 05:08

Re: Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20

Bericht door Q4Jan »

Mijn stem gaat ook naar de tweede kleur optie, de blauwe. De rode variant is gechopped ofzo? Ziet er in ieder geval raar uit.
Alfa Romeo, honda F1, honda S2000, volvo v70 modellen. En wat redelijk tot erg zeldzaam spul.

Mijn collectie
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Bouw Entex Rolls Royce Phantom III schaal 1:16 update 20

Bericht door Nelis »

Ik ben benieuwd naar het verloop van de opbouw van dit mooie model. Ik zou persoonlijk ook voor optie 2 gaan trouwens.
Plaats reactie