MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2014

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2014

Bericht door Ferrarifan »

:idea: Nummer 6: LaFerrari, heel knap: voor het eerst in de lijst en direct al op plaats 6. Een bijzondere verschijning.

Afbeelding

Nummer 5: 458 Italia, inmiddels een stabiele factor in de top 10. Een van de mooiste straat Ferrari's van de laatste jaren.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 29 dec 2016 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2014

Bericht door Ferrarifan »

Nummer 4: 599 GTO, sinds z'n debuut staat de 599 "GTO" al in de top 10. Ditmaal op de hoogste plaats ooit. De derde moderne Ferrari op rij.

Afbeelding

Nummer 3: 288 GTO, een ware legende. Een van de mooiste, zeldzame en waardevolle auto's ter wereld. Al dat moderne spul is mooi, maar deze stoot je niet de top 10 uit.

Afbeelding
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2014

Bericht door Ferrarifan »

Nummer 2: 250 GTO, de uber Ferrari (en derde GTO op rij in deze lijst) wordt hij ook wel genoemd, deze schoonheid. Voor eeuwig in de top 10. Moet dit jaar z'n meerdere erkennen in de F40.

Afbeelding

Nummer 1: F40, jullie nummer 1. En terecht denk ik. Het laatste cadeau van Enzo aan de wereld en wat voor 1. Vorig jaar een uitstapje naar plaats twee, maar weer terug op de troon.

Afbeelding

Grote afwezigen in deze lijst, die ik wel op de lijst had verwacht:
Ferrari 308 en 328 GTB
Ferrari 458 Speciale
Ferrari 599 GTB (alle varianten staan er wel in)

Ook opvallend: er staan maarliefst 6 varianten van de F430 in de lijst, waarvan de 430 Scuderia op de hoogste positie.

Verder valt op dat de moderne modellen (lees: modellen van na 1990) steeds meer de top 10 doordringen (alhoewel een select groepje klassiekers stevig standhoudt tegen het moderne geweld). Het kan zijn dat men de moderne Ferrari's steeds beter vindt (wat weer een compliment aan het adres van Ferrari is), maar het kan ook zijn dat de gemiddelde leeftijd van de stemmer daalt :) De jonge stemmer heeft over het algemeen toch meer met de moderne Ferrari denk ik, alhoewel ik ook anders heb gezien. De vraag is of deze trend zal standhouden. Van de 458 Italia kun je zeggen dat deze alweer een tijdje in de top 10 staat en daarom niet zomaar meer veel plaatsen zal terugvallen, maar de debutanten LaFerrari en F12berlinetta moeten zich nog bewijzen. Deze hebben misschien geprofiteerd van impulsstemmen. Maar voorlopig hebben ze giganten als de Daytona en de 250 GT Lusso verdreven uit de top 10.

Natuurlijk zijn er mensen die vinden dat je een Enzo niet kan vergelijken met een 250 GT Lusso. Er worden immers totaal verschillende technieken gebruikt. Maar je moet een auto zien in z'n tijd. Hoe vooruitstrevend en succesvol is bijvoorbeeld een ontwerp.
Welke impact had een auto in z'n eigen tijd. Dat bepaalt o.a. hoe hoog een auto in de lijst kan eindigen.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de inbreng en reacties. Ook bedankt voor het kijken en hopelijk genieten van al dit schoons :worshippy:
Misschien tot de volgende keer.....

Oja, Jolly, helaas zijn de mensen het blijkbaar niet met je eens :oops:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op di 20 mei 2014 14:22, 5 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: MAF Ferrari top 10 allertijden, versie 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Niet alleen de nummer 1 op MAF, ook de allerbeste ooit ever :worshippy: .
Dank weer voor het lijstje der lijstjes :thump_up:
Plaats reactie