"Please MAF, pimp my picture!"

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door buttonfreak »

rpi schreef:
buttonfreak schreef:en waarom was de rest niet stemwaardig? Nog veel interessanter om te weten. Het is zo'n (het spijt me) nutteloos stukje commentaar waar niemand wat aan heeft.
Ik vond jouw foto te vaag. Er is bijna niets meer op te zien. Het idee was ook hier goed, maar enkele herpogingen met minder beweging zou een beter resultaat gegeven kunnen hebben.

Ik weet niet of je bij jouw camera de sluitertijd handmatig kunt instellen, maar wat ik wel eens gedaan heb is een sluitertijd van bijvoorbeeld 3 seconden instellen, de camera op een statief en dan de laatste halve seconde de camera een heel klein beetje opzij wegdraaien. Dan staat de auto vrij duidelijk op de foto, maar zie je toch bewegingsstrepen in je foto.
Daar heb ik wat aan. Dat is mogelijk, bijvoorbeeld. Ik bedoelde in dit geval de kritiek algemener, maar bedankt dat je in ieder geval e.e.a. duidelijk hebt gemaakt
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door buttonfreak »

1:18 24/7 schreef: In 1:1 autosport fotografie zie je ook enige mate van beweging, het is altijd echter een balans tussen teveel (wazig plaatje) en te weinig (statisch plaatje en auto lijkt stil te staan). Vind dat in jouw geval de balans te ver is doorgeslagen. Zulke platen zou je nooit van 1:1 Le Mans zien...

(hoop dat je het nog een keer probeert want ik ben wel benieuwd hoe je het doet en hoe je het er uit kan laten zien)
zal vanavond eens wat proberen ;)
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door coolpappa04 »

Powersprint schreef:Zou ik dan misschien wat opbouwende kritiek mogen op mijn foto? :angel: Aangezien ik niet beschik over een spiegelreflex maar een digi cam, kan ik aan de onscherpte naar achter toe vrij weinig doen heb ik zo het idee. En met inzoomen werkte het ook niet al te best, dus heb er met de macrostand maar het beste van proberen te maken :)

Afbeelding
hallo powersprint, het eerste dat ik met je foto zou doen is deze bijsnijden want de voorkant komt iets teveel in beeld ook de contrast waarde zou ik iets verhogen om een vollere kleur te krijgen,ik heb een voorbeeldje gemaakt met je foto(wel met witte rand want ik vind dit kunnen)beter had geweest om de lichtinval op de voorkant van de auto te laten schijnen,dit komt mooier over maar dit is natuurlijk mijn mening hé verder is de foto wel goed scherp :thump_up:
gr peter
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Powersprint »

Bedankt voor de moeite Coolpappa :thump_up: Met bijsnijden komt de auto inderdaad meer tot z'n recht, heb hier helaas niet aan gedacht :doh: Ik vind het contrast op jouw foto misschien iets "overdone" omdat het wit, vooral in de cockpit, nu wel erg fel is geworden, maar het rood en blauw zijn zo inderdaad wel beter :thump_up:

Is er een manier om dit gemakkelijk in ps te bewerken? (vast wel, maar ik ben nog met dit programma in de "experimenteer"-fase :P )
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door 1:18 24/7 »

Image -> Adjustments -> auto levels (of gewoon zelf met de levels spelen) En curves! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Powersprint »

Thnx, zal het in m'n achterhoofd houden voor volgende week als de nieuwe fotowedstrijd start :D :thump_up:

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Markopolo »

Leuk topicje :lol:

Maar volgens mijn was het ook een beetje de bedoeling om te "spelen" met je modellen en dan met de fotowedstrijd mee te doen. Jammer genoeg zie ook ik "standaard" foto's verschijnen, hop auto in de tuin smijten, fotootje klikken en klaar :roll:
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door jerico »

was mijn inzending vergete... :cry:

Afbeelding

of deze

Afbeelding

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Afbeelding
of
Afbeelding
of
Afbeelding

Ik wil graag weten welke het mooiste is, en wat daar nog verbeterpunten van zijn! Ik hoor het wel! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Bondracer »

Tom, dat ziet er al zeer goed uit , foto n°1 vind ik de beste maar als ik je een kleine tip mag geven , zou je misschien de planchet-achtergrond van de muur vervangen door een egaal wit papier (bv A3 formaat) waardoor het nog realistischer zou overkomen. Het is maar een tip voor de rest zien ze er mooi uit :thump_up:
Guy :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Montezemolo »

Roept u maar !!

Afbeelding

Mont. :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Tom_Aston-Martin »

bedankt voor de tip Guy! Heb gelijk wat geprobeerd, dit is het resultaat!:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Bondracer »

Ziet er goed uit Patrick :thump_up: , ben natuurlijk niet de foto-expert ter zake , maar voor mij is deze correct :worshippy:
Guy :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Tom_Aston-Martin »

inderdaad, volgens mij is deze ook goed patrick! :thump_up: Prima foto!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Please MAF, pimp my picture!"

Bericht door Montezemolo »

Erg mooi Tom :thump_up: niks meer aan doen !

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Plaats reactie