Discussie-topic over de nieuwe regels

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door jerico »


Even ter info, dit is besloten door 5 mensen dus ga de zwarte piet niet aan mij toebedelen :!:
En volgens mij is dat precies wat ik voorgelegd heb wat Ricardo nu zegt, we hebben 12 wedstrijden waarvan er 4 vast staan, de andere 8 worden ingevuld door ons maar met de surgesties van jullie, misschien was het niet duidelijk genoeg of hadden jullie het te druk met gelijk de kont in de krib te gooien.
Werkelijk waar onvoorstelbaar hoe hier nu door sommige gereageerd wordt :thump_down: We zorgen voor voor een prijs voor de 3 beste foto's, we maken voor jullie een kalender van alle winnaars en wat krijg je, stank voor dank, en of dat niet genoeg is worden we ook nog voor dictarors uitgemaakt, echt bij de beesten af! Sorry hoor maar dat slaat werkelijk alles.

Tot nu toe heb ik 1 lijstje gezien van rsh die wat ideeen voordraagt maar het overgrote deel loopt eerst hun gal te spuwen en hun gram te halen, erg jammer.


Had dit topic even over het hoofd gezien.Ik reply nu om niet alles weer op te laten woekeren, maar om even mijn mening te geven :mrgreen: Vind de nieuwe opzet goed en de oude was ook gewoon goed. Ik waardeer het zeer wat jullie voor het forum doen.

Maar jullie zeggen zelf dat het een democratie is...laat je dan niet opjutten door 1 persoon(dictator opmerking)! Er zijn meerdere personen op het forum en er zit altijd wel een iemand tussen die het anders wil.

Had het misschien leuker gevonden met de oude opzet, maar de nieuwe is dus zeker niet verkeerd. Wel leuk dat er ook suggesties ingebracht kunnen worden bij de acht resterende wedstrijden. Ook wel leuk voor de mensen die niet mee (kunnen) doen.

Deze mensen hebben voor mij ook het volledige recht om te stemmen, omdat je anders gewoonweg te weinig stemmers heb en het is gewoon veel leuker...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door St. Paul »

Afbeelding

HMMMKAY. What all of you need to do is relax. Obviously there is a difference in opinion.... HMKay.

Afbeelding

Sometimes you will like the subject of the contest, sometimes you won't. If you cannot live with that then YOU have a problem. HmKay.

Afbeelding

Now let's all be friends and make pictures. HMKay. And we from Dr Phill are willing to seek profesional help for you if you need this. HMKay!
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door fish88 »

Jij brengt echt teveel tijd door met de verkeerde programma's. Maar ik moest wel even lachten, eventjes maar.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Powersprint »

Door het bestuur worden de nieuwe regels onder andere opgesteld om afwisselendere en vooral geen dubbele onderwerpen te krijgen (buiten de jaarlijks terugkerende). Maar als ik mij goed kan herinneren is er in 2007 al een soortgelijke fotowedstrijd geweest, genaamd "levensecht". Het enige verschil is dat je toen geen fotobewerkingsprogramma mocht gebruiken. Dat we nu al dubbele onderwerpen gaan uitkiezen lijkt me eigenlijk niet de bedoeling of wel? Of zie ik het verkeerd?

Graag commentaar :)

Groetjes Arno :cool:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Ricardo »

Powersprint schreef:Door het bestuur worden de nieuwe regels onder andere opgesteld om afwisselendere en vooral geen dubbele onderwerpen te krijgen (buiten de jaarlijks terugkerende). Maar als ik mij goed kan herinneren is er in 2007 al een soortgelijke fotowedstrijd geweest, genaamd "levensecht". Het enige verschil is dat je toen geen fotobewerkingsprogramma mocht gebruiken. Dat we nu al dubbele onderwerpen gaan uitkiezen lijkt me eigenlijk niet de bedoeling of wel? Of zie ik het verkeerd?

Graag commentaar :)

Groetjes Arno :cool:
Deze wedstrijd is gekozen omdat er op dit forum toch best wel veel met photoshop gedaan wordt en nu kunnen deze mensen zich ook een keer uitleven. Dubbele fotowedstrijden zijn denk ik ook niet te voorkomen. Zeker als je een beetje doordenkt, kunnen heel veel onderwerpen in een hokje geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Powersprint »

Helemaal mee eens Ricardo :) Antwoord is duidelijk :thump_up: , nu nog eens ff een opstelling verzinnen voor de wedstrijd :mrgreen:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Markopolo »

En feitelijk is het onderwerp gemaakt van 2 voordrachten in het ideeentopic :idea:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

ff

Bericht door MartinBond »

nou, dit onderwerp loop nog beter dan de vorige :eh:
het heeft natuurlijk ook met de vakantie te maken, maar een reclame-auto voor 1 product is nou ook niet echt bepaald makkelijk. de enigste welke ik dan heb is m'n DBR-9 in Aston Martin-outfit, dus zonder evt. andere sponsors...
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door rsh_scuderia »

Terwijl met Martini, Marlboro, Camel, Playboy, Shell, Gulf, BMW Genuine Parts, John Player Special, Playstation 2, AEG en ING toch best leuke foto' s te maken zijn :cool:
Gebruikersavatar
Martini Racing
Berichten: 528
Lid geworden op: wo 24 jun 2009 15:06
Locatie: Sint-Martens-Latem
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Martini Racing »

Om het even welke wedstrijd ook, er zal altijd iemand uitgesloten zijn. :wink:
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door FordMustangGT »

Even een vraagje over de nieuwe wedstrijd. Hier staat dat het bewerken van foto's is toegestaan, in hoeverre mag je een foto bewerken? Mag ik snelheidseffecten toevoegen? Lichteffecten? Wielen die lijken te draaien? Dit lijkt me ten opzichte van andere die geen photoshop-skills hebben niet echt leuk, omdat het uiteindelijk om het fotograferen zelf draait en niet hoe goed je kan omgaan met photoshop.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door rpi »

Lijkt mij dat dat allemaal is toegestaan, er staan geen limitering bij vermeld immers. De genoemde effecten kun je met wat creativiteit ook zonder enig fotobewerkingsprogramma toevoegen. Lange sluitertijden...

Ik denk dat de kunst is om het evenwichtig te houden, teveel photoshop kan een foto ook makkelijk verpesten.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door Ricardo »

Alles is toegestaan, mist er maar een modelauto op de foto staat :thump_up: en de foto van jezelf is :wink:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door Silverarrow »

FordMustangGT schreef:Dit lijkt me ten opzichte van andere die geen photoshop-skills hebben niet echt leuk, omdat het uiteindelijk om het fotograferen zelf draait en niet hoe goed je kan omgaan met photoshop.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, sommigen hier op het forum hebben een arsenaal aan superdeluxe fotocamera's, lenzen, statieven en fotoboxen waar van alles mee te doen en in te stellen valt. Persoonlijk vind ik dat mensen gebruik mogen maken van fotosoftware om contrast, helderheid, etc. te verbeteren, simpelweg om te compenseren voor de wat mindere camera waar niet zoveel op in te stellen valt. Anders maak je het juist oneerlijk voor degene die niet het geld, de tijd of de motivatie hebben om spiegelreflexcamera's en alle bijbehorende accessoires te kopen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door FordMustangGT »

Silverarrow schreef:
FordMustangGT schreef:Dit lijkt me ten opzichte van andere die geen photoshop-skills hebben niet echt leuk, omdat het uiteindelijk om het fotograferen zelf draait en niet hoe goed je kan omgaan met photoshop.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, sommigen hier op het forum hebben een arsenaal aan superdeluxe fotocamera's, lenzen, statieven en fotoboxen waar van alles mee te doen en in te stellen valt. Persoonlijk vind ik dat mensen gebruik mogen maken van fotosoftware om contrast, helderheid, etc. te verbeteren, simpelweg om te compenseren voor de wat mindere camera waar niet zoveel op in te stellen valt. Anders maak je het juist oneerlijk voor degene die niet het geld, de tijd of de motivatie hebben om spiegelreflexcamera's en alle bijbehorende accessoires te kopen.
Contrast, helderheid en dergelijke vind ik wel een andere soort bewerking dan dat je echt effecten aan de foto toevoegd. Het ging mij in dit geval er om wat nu wel en niet met toegestaan wordt bedoeld. Maar ik begrijp dat je dus alles mag doen, maar ik ga natuurlijk voor zo 'natural' mogelijk :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie