Forumkarting 2007

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Ach ja altijd handig als je geen geld hebt, dan is de keuze makkelijk gemaakt :angel:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Erikderaaf
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 28 apr 2006 22:45
Schaal: 1:18
Locatie: Uden

Bericht door Erikderaaf »

tja jullie moeten dan ook van verder komen.... kent ook later naar de beurs komen, dan is het wat rustiger ;)
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:Ach ja altijd handig als je geen geld hebt, dan is de keuze makkelijk gemaakt :angel:
Dan zorg voor een een beetje geld voor je ;), kan je iig komen karten :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Was erg gezellig!

Locatie, hoofdprijs en bovenal de leden zorgde voor een uitstekende avond :thump_up:

Diegen die het gemist hebben, zorg ervoor dat je er de volgende keer bij bent. 8)
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Vond het ook een zeer geslaagde middag/avond :thump_up: Ken nu de gezichten weer achter een aantal nicknames :mrgreen:

Moet zeggen was wel even schrikken bij sommige :angel: :whistle:
Gebruikersavatar
Erikderaaf
Berichten: 400
Lid geworden op: vr 28 apr 2006 22:45
Schaal: 1:18
Locatie: Uden

Bericht door Erikderaaf »

dankje rico ;)

was inderdaad erg gezellig. Karten ging redelijk met mijn weinige ervaring, dacht ik dat ik lekker ging komen de 'heren' me zo voorbij gestoken :mrgreen: affijn, beetje pijn in de rug van een redelijk harde touche met de bandenstapel (ging er iets te enthousiast zijwaars in, lag bijna van de kart af)
.
al met al erg leuk. goed gegeten (sta ervan te kijken, zo'n net menu bij een kartbaan).

misschien zijn er nog leden met FOTO"S????
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

!

Bericht door Donkervoort »

Tof dat jullie genoten hebben! Ik kon er helaas niet bijzijn i.v.m. werk + een andere leuke bezigheid. En naar foto's ben ik ook wel benieuwd.. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Heb erg genoten hele leuke fraaie middag :mrgreen: hele leuke snelle baan. Lekkere snelle bochten en goede stoeltjes op de karts dat je niet zo erg veel last hebt achteraf.
En de winst viel natuurlijk erg goed :thump_up: :dance: in elk geval de kwiebmaster achter me gelaten :angel:

Deze prijs gewonnen met dank aan CurbStone Models
Afbeelding
Erg leuke prijs en erg leuk model
Dank je wel Curbstone Models :mrgreen:
En was erg leuk om weer wat koppies te zien achter de schuilnamen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Vanuit hier ook aan iedereen die gekomen is bedankt voor een leuke kart-dag, was erg lachen en heerlijke competitie met het karten :thump_up:
Gefeliciteerd aan onze gespierde spijkert :thump_up: Al vermoed ik wat gewichtsvoordeel :mrgreen:
Eten was ook erg geslaagd, zag er goed en smakelijk uit. Dikke pluim naar De Fabrique! :thump_up:

Hopelijk tot volgend jaar :thump_up: same place, same race. 8)

Hier nog even wat uitslagen:

Heat 1:

Naam---------Snelste tijd-------gemiddelde tijd

Supernova:-----50.605----------------55.05
Schumi28:-------50.862---------------53.84
Markopolo:------51.522----------------55.24
Fish88:-----------52.175----------------54.65
Kwiebje:----------52.726---------------55.82
rsh_Scuderia:----53.866---------------57.28
Curbstone:-------54.609---------------57.42
Ricardo:----------55.017---------------59.69
Erikderaaf:-------56.507---------------65.10
Tim:---------------69.006---------------79.07

Heat 2:

Supernova:-------49.749-------------53.03
Schumi28:--------50.960-------------51.92
Fish88:------------51.334-------------53.46
Markopolo:-------51.595-------------54.14
rsh_schuderia:---51.628-------------54.30
Kwiebje:----------52.669-------------53.96
Erikderaaf:-------54.145-------------56.99
Curbstone:-------54.587-------------56.42
Ricardo:----------54.742-------------57.81
Tim:---------------61.687-------------67.45

Wat resulteerde in de einduitslag van:

1ste Plaats: Schumi28 (Met een gemiddelde van 52.88 per rondje)

2de Plaats: Supernova (Met een gemiddelde van 54.04 per rondje)

3de Plaats: Fish88 (Met een gemiddelde van 54.05 per rondje)

Heren! Gefeliciteerd! De bekers komen z.s.m. jullie kant op :thump_up:
Gebruikersavatar
De razende reporter
Reporter
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 15 jan 2007 22:00

Bericht door De razende reporter »

Zaterdag werd ik uitgezonden om verslag te doen van de eerste Modelautoforumkarting 2007

en hier dan mijn bijdrage daarvan:

De locatie:
Afbeelding

Zeer leuke omgeving, een echte oude fabriek die omgebouwd is om een kartbaan, diverse activiteiten zolas (S.W.A.T. Mini game), restaurants, vergaderzalen, enz. te huisvesten.

De uitdaging:
Afbeelding

Volgens de pro's een leuke en uitdagende baan, geen verdiepingen, gewoon lekker op het asfalt met de kart rondscheuren!


Maar alleereerst was het natuurlijk de bekkies achter de nicknames bekijken:
Afbeelding

Afbeelding
Wie zou nou wie zijn? :mrgreen:

Daarna de briefing, waar natuurlijk goed geluisterd werd door de heren en de instrukties netjes opgevolgd werden :shifty:
Afbeelding

En toen waren de heren los:

Afbeelding


Afbeelding
Wat gingen de heren hard

Afbeelding
van het "Overtaking is an art" werd veelvuldig gebruik gemaakt

Afbeelding
Einde van de eerst heat

en dan natuurlijk gelijk even kijken wie waar ligt en hoe hard hij reed:

Afbeelding

Afbeelding
Diverse kreten als: "Mijn kart is langzamer als die van jou" "Ik moet meer gewicht meenemen" en "Je reed constant in de weg" werden natuurlijk gelijk los gelaten

Maar de tijden gezien te hebben wisten de heren wat er te doen stond voor heat 2 en ze stonden alweer te popelen om te gaan:

Afbeelding

En ze waren weer los:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De echte pro's werden vakkundig kort gehouden door de amateurs

Afbeelding
Ook in de tweede heat werd de "Overtaking" veelvuldig toegepast

Maar gelukkig werd er niet gevochten na afloop :angel:

Na wat uitrekenen en berekenen en nog eens uitrekenen en berekenen door de organisatie werd dan na een 15 minuten de winnaar bekend:

Schumi28

Afbeelding

Het speciaal door Curbstone-Models ter beschikbare prijs:

Afbeelding

werd dan ook met een erg blije blik in ontvangst genomen:

Afbeelding

Natuurlijk kwamen de modelautoverhalen gelijk boven tafel na deze prijsuitreiking en na een klein half uurtje was het voor de heren tijd om aan tafel te gaan:

Afbeelding

Afbeelding

En zoals ik al uit de reacties kan opmaken hebben de meeste het naar hun zin gehad, en worden natuurlijk weer verzocht om volgend jaar weer deel te nemen om minimaal de rest hun revance te kunnen gunnen.

Op naar de volgende meeting :thump_up:

Was getekend:

De Razende Reporter
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Na een vermoeiend en super weekend ben ik ook weer even achter de PC gekropen. Het begon al met de reis naar utrecht welke ik al leuk vond om te doen. Echter daar aangekomen vroeg ik me af of ik wel goed zat. Stond namelijk voor een heel oud uitziende fabriek, maar door de kart aan de muur wist ik ineens dat het niet kon missen. Eenmaal binnen aangekomen kwam eric aangereden. Nog even een praatje staan maken en toen kwam Ricardo Mulder ons ook nog even vergezellen. Eenmaal eens de baan gaan bezichtigen en kijken hoe het allemaal werkte. Het zag er allemaal picobello en sfeervol uit. Na het uitdelen van de zweetmutsjes konden we van start. Het viel me trouwens op de dat kwaliteit van de karts zeer goed was! En ook was er weinig verschil tussen de verschillende karts. Heb me erg goed vermaakt en er waren mogelijkheden tot zeer veel inhaalacties :dance: :dance:
Bij de tweede heat nog even stuivertje gewisseld met iemand en dat was nog het mooiste van de dag. Na het snelle gedeelte, gingen de de lounge room in 8)

Hier kon nog worden nagepraat over het karten, maar als snel waren de modelauto's weer het gespreksonderwerp (hoe kan het ook anders :wink: )
Wat al eerder aangehaald was, is het eten. Dit was keurig verzorgd en er was genoeg te eten voor iedereen. Alleen het had wel wat sneller uitgeserveerd mogen worden, maar dat is mijn mening. Na iedereen gedag gezegd te hebben ben ik naar vrienden van me gereden in Breda. Onderweg had ik de smaak te pakken gekregen van het karten :mrgreen: :mrgreen:
Was daarom ook zeer snel op plaats van bestemming.

Kortom, het was super gezellig en als je er niet bij bent geweest heb je zeker wat gemist!
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Erg geslaagde dag :thump_up:

Ondanks dat ik 2 uur met het openbaar vervoer moest reizen was het de moeite waard. 3de geworden dus dat was al helemaal super :thump_up: . Al moet ik zeggen als ik de prijs wist had ik beter mijn best gedaan en had ik minder rico van de baan geramd :angel: .

Locatie was erg goed met karten en eten. Volgend jaar ben ik iig weer van de partij :thump_up:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

het ziet er inderdaad allemaal heel gezellig uit, en de eerst prijs is ook niet te versmaden.

Volgend jaar ben ik er ook bij :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Het was zeker leuk om te doen, vond het ook voor herhaling vatbaar maar dan ga ik wel eerst in training. :mrgreen:
Of ik rij met Dodge mee, eens kijken wie er dan het langste rondrijd pardon snelste is. 8)
Organisatie bedankt, was allemaal top geregeld! :thump_up:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Ik sluit me aan bij de positieve reacties hierboven. Het waren een geslaagde middag en avond: het karten was leuk, het eten lekker en de gesprekken gezellig. :thump_up: De kartbaan zelf had een prima layout (veel snelle bochten) en is lekker lang. Pas na 10 minuten had ik de volgorde van de bochten een beetje in m'n hoofd zitten. :) Wat mij betreft komt er zeker een vervolg op (en als er niet genoeg animo is om te karten kunnen we ook iets anders doen, paintballen ofzo). Complimenten voor de goede organisatie (en aan de Razende Reporter voor de reportage)!
See you next year! :mrgreen:
Plaats reactie