Forumkarting 2008

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Forumkarting 2008

Bericht door Ricardo »

Allereerst weer de complimenten voor de organisatie en voor beide fotografes (Selma en Brenda) :thump_up:

Na de reacties ("Ik doe volgend jaar ook mee :!: " "Ik ben er zeker bij" etc.) van vorig jaar had ik zelf gehoopt dat er dit jaar een grotere groep zou zijn dan afgelopen jaar. Helaas was het groepje zelfs gekrompen. :evil:

Zeven man stonden er op de lijst,
(Helaas weer geen race voor ons alleen)

1. Markopolo,
2. Ricardo,
3. supernova,
4. F40F50ENZO,
5. the_stig,
6. Peter Parker,
7. Curbstone Models

Na wat te hebben gedronken en bijgekletst over diverse forum gerelateerde en niet forum gerelateerde zaken, mochten we ons in de raceoutfit hijzen. De baan was op twee plaatsen lichtelijk aangepast :dance: met als gevolg dat je minder zou moeten remmen :mrgreen: (iets dat de twee niet forum leden die in de eerste heat meededen niet helemaal begrepen :evil: ). Ik ben de tijdens trouwens vergeten dus kan jullie niet vertellen wie op welke plaats ie geeindigd, maar dat zou iemand straks wel aanvullen :mrgreen: De race liep verder prima :!:

De tweede heat zou het nog drukker (17 wagens) op de baan worden. In de eerst bocht stond het iedereen al vast. Markopolo was met z'n voet achter het gaspedaal blijven haken waardoor hij achterstevoren op de baan kwam te staan :mrgreen: Met als gevolg een kleine kettingbotsing :doh: Iets verder in de race zou Peter Parker nog "zwaar" aangereden worden door Curbstone Models. Maar gelukkig niemand gewond :mrgreen:

Na de tweede heat was de prijsuitreiking. Supernova en the_stig hadden de beste tijden en op 0,1 seconde wist Supernova deze forumkarting te winnen.

Na het karten hebben we met z'n allen de delicatessen van de keuken geproefd en na de nodige napraten was de dag weer voorbij.

Al met al weer een prima dag. Ik hoop daarom ook dat we volgend jaar wat meer deelname hebben :thump_up:
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Forumkarting 2008

Bericht door F40F50ENZO »

Het was een gezellige (internationale) mini forummeeting. :lol:
De meest regelmatig in een kart rijdende forumleden verdeelden de pot van de eerste 3 plaatsen.
Het was een nipte overwinning van Supernova :eerste: die onze enige Belgische deelnemer :tweede: met minimaal verschil voor wist te blijven. Markopolo werd verdient derde. :derde:

Ricardo wist zijn gewichtvoordeel en zijn, vanwege zijn geringe lengte, zéér lage luchtweerstand knap uit te buiten :doh:
Hierdoor hadden de oude rotten Michel (van Curbstones), F40F50ENZO en Peter Parker toch een klein beetje het nakijken, hoewel de verschillen onderling vanaf de derde plaats minimaal waren. :wall:
Toch leuk van De Fabrique om voor wat mobile chicanes te zorgen in het veld, door een aantal anderen in te delen in onze poule.
Hierdoor zal de uitslag voorlopig nog "under investigation of the stewards" staan. :whistle:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: Forumkarting 2008

Bericht door fish88 »

Gefeliciteerd Supernova, jammer dat ik betaald ADO moest aanmoedigen anders was ik ook wel gekomen. Maar Ricardo als 4de WTF :shock: , ga je schamen curb, f40 en Peter :mrgreen: .
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Forumkarting 2008

Bericht door F40F50ENZO »

fish88 schreef:Gefeliciteerd Supernova, jammer dat ik betaald ADO moest aanmoedigen anders was ik ook wel gekomen. Maar Ricardo als 4de WTF :shock: , ga je schamen curb, f40 en Peter :mrgreen: .
Hierdoor zal de uitslag voorlopig nog "under investigation of the stewards" staan.
De uitslag is nog niet officieel gepubliceert dus er kan nog van alles gebeuren.
En Marcopolo heeft de gebruikelijke Ferrarienvelop in zijn binnenzak nog niet gevonden :D
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door the_stig »

Ik heb ook een heel leuke dag gehad. :)
Eindelijk eens wat forumleden onmoet.
De fotografen van dienst mogen altijd foto's van mij (kart 42, kart 33) doorsturen.

Het circuit viel veel beter mee dan dat ik had gedacht.
Er zaten enkele zeer uitdagende bochten in die je volgas kon nemen, maar niet iedereen was even moedig denk ik. :P
In de tweede heat waren er 17 karts op de baan, wat echt veel te veel was. :eh:
Ik had maar 3 à 4 vrije rondes (v/d 13) waarin ik echt volluit kon gaan zonder gehinderd te worden.
Hier zijn de rondetijden voor de geïnteresseerden.

Heat1
  • - Supernova: 50,125
    - the_stig: 50,632
    - Markopolo: 51,468
    - Ricardo: 54,717
    - Curbstone: 55,284
    - F40F50ENZO: 55,713
    - Peter Parker: 57,650
Heat2
  • - the_stig: 49,842
    - Supernova: 50,149
    - Markopolo: 52,295
    - F40F50ENZO: 53,461
    - Curbstone: 53,605
    - Ricardo: 54,242
    - Peter Parker: 54,695
Nogmaals gefeliciteerd met je nipte overwinning Supernova. :eerste:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Ricardo »

Overal
  • - Supernova: 50,137
    - the_stig: 50,237
    - Markopolo: 51,881
    - Curbstone: 54,444
    - Ricardo: 54,479
    - F40F50ENZO: 54,587
    - Peter Parker: 56,172
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Markopolo »

the_stig schreef:Er zaten enkele zeer uitdagende bochten in die je volgas kon nemen, maar niet iedereen was even moedig denk ik. :P
Maar er waren er ook die nog moediger waren :lol: :lol:
De 0,1 seconde verschil kwam voornamelijk door mijn Coulthard Spa 1998 move :angel: :D

Maar ook ik heb zeer genoten gisteren, alle respect aan vooral Ricardo en Maarten (the_stig) die toch een aardig tukkie hebben moeten rijden om aan de forumkarting deel te nemen :worshippy: :worshippy: Ben het ook geheel met Rico eens dat het erg teleurstellend was dat het maar een kleine groep was, en dat terwijl er vorig jaar veel van de daken geschreeuwd werd :|

Foto's volgen z.s.m. :thump_up:

Congrats to Nova :eerste: Stiggie :tweede: en Bor :derde: :D
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Forumkarting 2008

Bericht door supernova »

Bedankt voor de felicitaties! Als de enige aanwezige uit de top 3 van vorig jaar moest en zou ik nu de eerste plaats pakken. En dat is nipt gelukt. Wel heb ik respect voor de manier waarop the_stig zijn rondjes reed. Hij was de enige die een ronde onder de 50 seconden klokte en dat op een voor hem onbekende baan. Goed gedaan Maarten! :cool: Helaas voor hem ging ik er wel met de eerste prijs vandoor omdat de gemiddelde tijd van de snelste rondes uit de twee heats de einduitslag bepaalde. Sommige Forumleden kregen al een deja vu met vorig jaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Alhoewel, nadat ik zei dat ik ergens een chicane had afgesneden (wat uiteraard niet kan) en daarna the_stig druk bezig zag met iets op een briefje te schrijven, kreeg ik het idee dat hij (in de geest van de GP van Spa) een officieel protest ging indienen. Maar dat bleek allemaal mee te vallen.
Ook ik vond het een leuke middag/avond en heb weer lekker gegeten. Het zou goed zijn als er volgend jaar meer mensen naar de Forumkarting komen, want de opkomst was dit keer wel erg mager. Bestuur, bedankt voor de modelauto die ik gewonnen heb! Van een afstandje is ie heel mooi en ik had 'm nog niet. :wink: Ik ben wel benieuwd naar de foto's die op en naast de baan gemaakt zijn (met dank aan de twee Forumkarting fotografes).
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Autofan »

Gefeliciteerd Supernova. Als ik niet tot 23:00 in de python had gehoeven had ik er ook bij geweest. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Peter Parker »

Ik heb geen woorden om mijn huidige spierpijn te beschrijven :mrgreen: Mijn armen zijn gaar. En dan ook nog laatste overall, denk dat Curbstone mijn stuur inrichting heeft krom gereden. Curb zag er met zijn rode baclava op zijn hoofd uit als de grote smurf.

Fantastische dag!!!

Nog foto's om van te genieten?
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Forumkarting 2008

Bericht door F40F50ENZO »

Ricardo schreef:Overal
  • - Supernova: 50,137
    - the_stig: 50,237
    - Markopolo: 51,881
    - Curbstone: 54,444
    - Ricardo: 54,479
    - F40F50ENZO: 54,587
    - Peter Parker: 56,172
:evil: :evil: 0,108 achter op Rico :evil: :evil: weegt 40 kilo minder is minstens een halve meter korter.
Gelukkig is Curbstone toch nog 35 duizendste sneller dan de forumdwerg, geeft me toch nog een voldaan gevoel :wink:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Jolly Club »

Dus je haalt nu voldoening uit het feit dat iemand anders van jouw postuur en formaat blijkbaar wel het talent heeft Rico in te halen ?? :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Forumkarting 2008

Bericht door supernova »

Zijn alle foto's per ongeluk gewist, mislukt of zijn de gefotografeerde forumleden (inclusief ondergetekende) soms niet om aan te zien? :wink: Ik denk eerlijk gezegd dat Kermit (de razende reporter) nog geen tijd heeft gehad om de foto's van de kartmeeting online te gooien. Of hij is nog steeds bezig met z´n uitgebreide reportage...:mrgreen:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door the_stig »

In afwachting van foto's van onze groep is hier een foto die ik heb genomen net voor ik vertrok.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2008

Bericht door Markopolo »

Mijn welgemeende excuus dat de foto's er nog niet zijn, maar door de verbouwing en het vele (gewone) werk ben ik nog niet toegekomen om deze te uploaden, deze week zullen ze online komen. Beloofd! :thump_up:
Plaats reactie