Forumkarting 2010

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Dank voor de PB mailing :thump_up:

Ook Ron gaat helaas niet meedoen :cry: :cry: :cry: Hoe graag hij ook met de rode lantaarn had willen rijden :D

Hij is dan eindelijk met Mevr. Ron op vakantie :dance: :dance: Ergens lekker in de zon, met de buik omhoog in het zonnetje, waar ook een klein verjaardagsfeestje gevierd wordt, na terugkomst het mega verjaardagsfeest in huize Ronnie gefeest of elders :?:

Al jaren gaan wij voor de grotevakantie periode op vakantie, en ook na de vakantieperiode. De reden hiervan is, dat we tijdens de vakantie periode gewoon aan het werk blijven, zodat de collega's met kinders op het werk en/of Sandra d'r werk gewoon met vakantie kunnen gaan. We hebben geen kinderen, dus passen wij ons aan. :cool:

Helaas duurt het vakantieseizoen nu 9 weken, omdat we in 2 verschillende vakantie regio's werkzaam zijn :cry: .

:idea: :idea: Voor het MAF Kart racing comitee, misschien kan het e.a. verplaatst worden naar de maand oktober (natuurlijk buiten de school herfstvakantie en modelautobeursen om), dan hebben er misschien wel veel meer leden tijd/ruimte, om een plek vrij te maken in hun agenda, maar ja het is maar een idee.
BTW, het is voor mij maar 8 km rijden, om naar "de Fabrique" te geraken.

Extra info (ook voor de organisatoren van deze aktie :idea: ) voor mensen die graag mee willen doen maar enkel met het openbaar kunnen reizen, iedere 15 minuten rijdt er een stoptrein vanaf Utrecht Centaal naar Maarssen, en iedere 30 minuten een stoptrein vanaf A'dam Centraal via Muiderpoort / Amstel / Strandvliet / Breukelen naar Maarssen station. Liefhebbers vanuit R'dam en omgeving, via Pr. Alexander, Gouda en Woerden 2x per uur rijdt er een trein naar Utrecht CS, en 1x per uur een stoptrein naar A'dam, die in Breukelen stopt.
Vanaf het station Maarssen zal het een 10 minuten lopen zijn, om bij dit evenement te komen, als je het A'dam Rijnkanaal kant aanhoud (loop dan richting brug over het kanaal, gewoon oder de brug doorlopen en dan zien jullie het gebouw met het vliegtuig op dak, daar is het al hoor). Let wel op je laatste trein(en) naar huis:!:

:idea: voor de MAF organisatie van dit soort aktiviteiten ( karting, forummeeting, enz.), een plattegrond bijvoegen met de omgeving, met een radius van 15 km? en over het hoe en wat dit spectakel te bereiken is met auto / trein / (stads)bus :idea: Al doende leert men, dit is enkel openbouwende kritiek naar het organisatie commitee.

Ron
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Markopolo »

MB 500 Sec Ronnie schreef: :idea: :idea: Voor het MAF Kart racing comitee, misschien kan het e.a. verplaatst worden naar de maand oktober (natuurlijk buiten de school herfstvakantie en modelautobeursen om), dan hebben er misschien wel veel meer leden tijd/ruimte, om een plek vrij te maken in hun agenda, maar ja het is maar een idee.
Nope, het blijft in September, anders zitten we te dicht op de forummeeting en dan vinden de meeste het weer kortdag achter elkaar qua evenementen en het is lang genoeg van te voren bekend gemaakt en al veel langer bekend dat het jaarlijkse uitje in September plaatsvindt, tijd heb je niet, tijd moet je maken ;)
Extra info (ook voor de organisatoren van deze aktie :idea: ) voor mensen die graag mee willen doen maar enkel met het openbaar kunnen reizen, iedere 15 minuten rijdt er een stoptrein vanaf Utrecht Centaal naar Maarssen, en iedere 30 minuten een stoptrein vanaf A'dam Centraal via Muiderpoort / Amstel / Strandvliet / Breukelen naar Maarssen station. Liefhebbers vanuit R'dam en omgeving, via Pr. Alexander, Gouda en Woerden 2x per uur rijdt er een trein naar Utrecht CS, en 1x per uur een stoptrein naar A'dam, die in Breukelen stopt.
Vanaf het station Maarssen zal het een 10 minuten lopen zijn, om bij dit evenement te komen, als je het A'dam Rijnkanaal kant aanhoud (loop dan richting brug over het kanaal, gewoon oder de brug doorlopen en dan zien jullie het gebouw met het vliegtuig op dak, daar is het al hoor). Let wel op je laatste trein(en) naar huis:!:

:idea: voor de MAF organisatie van dit soort aktiviteiten ( karting, forummeeting, enz.), een plattegrond bijvoegen met de omgeving, met een radius van 15 km? en over het hoe en wat dit spectakel te bereiken is met auto / trein / (stads)bus :idea: Al doende leert men, dit is enkel openbouwende kritiek naar het organisatie commitee.

Ron
Tis maar een kleine moeite om even de link aan te klikken die in de eerste post staat, dan gaat er een wereld voor je open, daar wordt namelijk alles haarfijn uitgelegd en heb je gelijk een indruk wat je kan verwachten, :cool:
Maar bedankt voor je zoveelste opbouwende kritiek. :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Peter Parker »

Ja hoe we het ook wenden of keren, er zijn altijd mensen die ook nadat zoveel maanden vooraf de mededeling is geplaatst, helaas niet kunnen komen door andere afspraken. Daar ontkomen we niet aan.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Markopolo »

Peter Parker schreef:Ja hoe we het ook wenden of keren, er zijn altijd mensen die ook nadat zoveel maanden vooraf de mededeling is geplaatst, helaas niet kunnen komen door andere afspraken. Daar ontkomen we niet aan.
I Know, maar of we nu in Januari, Mei of November iets organiseren er zullen altijd mensen zijn die niet kunnen en traditiegetrouw blijft het gewoon half tot eind September. Tevens dus een mooie afsluiter van de zomer :thump_up:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Schumi28 »

Nou ik heb er zin in, wil de titel net als in 2007 :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Toch wil nog eens inhaken op diverse uitspraken.

Inderdaad, ben er van op de hoogte, dat je niet iedereen het naar de wens kan maken, zelf organiseer ik maar 6x per jaar bedrijfsfeestjes voor de diverse regio's. Dit soort feestjes behelst bij elkaar ruim 2500 feestende medewerkers. Een genot, om dit elke keer weer mee te maken / toespraak te houden en het applaus als organiseerd lid van de feest commissie in ontvangst te nemen.

De deelnemers die afhakken/niet mee kunnen doen door omstandigheden aan feestje X, probeer ik toch aan te laten sluiten bij feestje Y / Z of W.
Uiteindelijk is de bezetting toch zo'n 90%, wat echt zeer goed genoemd mag worden, enkel en alleen door flexiebeler op te treden van het organiseerende commitee naar de mensen waar je het voor doet.

Maar met iets meer flexiabliteit in deze organisatie (MAF), is er een toch misschien nog een mogelijkheid te vinden om andere leden/deelnemers/betalende Maf leden naar de jaarlijkse karting te trekken; door bijvoorbeeld in de oneven jaren dit spectakel te organiseren in de maanden mei of juni en in de even jaren in de maand september :idea: Geeft veel meer deelnemers meer rek/flexibiliteit, om mee te kunnen doen.

Veel van onze leden hebben ook (schoolgaande) kinderen, als jullie de kans zien, een week nadat de scholen zijn begonnen, zo'n "zomerse wedstrijdje" te organiseren, dan zijn al veel gezinnen, in het stramien van kinderen/school/werk en hobby, zodat deze mensen opeens veel meer mogelijkheden zien, om aan deze happening te kunnen deelnemen.

Ook dit is maar een idee, om toch andere groepen deelnemers te kunnen generen, zodat ze misschien eens om de 2 jaar een mogelijkheid zien/krijgen om hieraan deel te nemen. Okk deze leden zijn (betalend) lid van het MAF en verdienen een kans.

Zelf heb ik samen met mijn vrouw, hemel en aarde moeten bewegen, om toch te kunnen deelnemen aan dit evenement, enkel bij het reisbureau, was het niet meer mogelijk om een terugvlucht te krijgen vóór de forumkarting, waardoor wij weer andere problemen hebben gemaakt met anderen mensen op onze werkplekken.

En ga alsjeblieft niet roepen, "dan had je veel eerder je reis moeten boeken", idd, die mogelijkheid is heel goed voor mensen met een vaste week ritme / rooster, maar helaas, is die optie in dit gezin gewoon onmogelijk. :cry:

Hierbij hoop ik, dat het MAF, mijn overweging eens in ogenschouw wil nemen en wens jullie allemaal een genoeglijke karting toe, en dat de beste mag winnen.


Ron
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door rsh_scuderia »

MB 500 Sec Ronnie schreef: en dat de beste mag winnen.


Ron
Een heel relaas Ron, maar ik zal er niet bij zijn, dus de beste zal wederom niet winnen, helaas.

Ik ben zelf ook iemand die altijd positief en kritisch zijn bijdrage levert, dat moge ook immer duidelijk zijn bij iedereen.
Ik besef mij echter ook dat de mensen achter de organisatie ook nog een betaalde baan, gezinsleven en sociaal leven kunnen hebben naast het runnen van dit geinige forum modelum.
Bepaalde zaken dienen inderdaad met het oog op traditie wel op een bepaald tijdstip gehouden worden. Ik kan hierdoor helaas er niet altijd bij zijn. September is een periode met erg veel studie tijd voor mij, november zit barstens vol sociale plichtplegingen. Keuzes dienen dan gemaakt te worden.

Weliswaar is er op 18 juni een mini meeting gehouden bij Jolly Club in zijn huis door de sjoutbox leden. Dit werd echter geen daverend succes omdat Jolly toen op vakantie was. Zijn buurvrouw bood toen soelaas en leuke roddel verhalen over Jolly.
Kortom; er gebeurt wel degelijk wat, maar naast karting, jaarlijkse meeting, Namac beurzen, verjaardagen, reisafstanden, uitslapen, studies, vakanties en het fotograferen van modelauto' s kan een kart meeting er wel eens bij inschieten. :thump_up:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Markopolo »

@Ron,

Misschien is het je nog niet opgevallen, maar het heet forumkarting en niet “Modelautoforum-karting” feitelijk wordt het niet eens georganiseerd door het forum, maar door wat mensen van het forum die nu in het beheer zitten. Dat deze mensen bij het beheer zitten maakte het nu wat makelijker om de financiële dingen via het forum te laten lopen. Voorgaande jaren moest men gewoon cash geld meenemen en nu kunnen we dat via het forum afhandelen.
In het verleden hebben we er veel eieren over laten vallen wat en waarneer te doen.
Het idee is ontstaan out of the blue om af en toe samen te komen, om degene die elkaar al kennen weer eens samen te zien en om eventueel nieuwe gezichten te leren kennen. Het starte toen in Juni en is uiteindelijk in September terecht gekomen, dus flexibel zijn we wel geweest.
Het forum heeft als geste de bekers en later (lees: vorig jaar) drankjes betaald en wil dit jaar de heren belonen (voor hun toewijding) door ook wat korting te geven op hun uit te geven geld, maar op zich blijft het een eigen bijdrage.

Dat mensen geen tijd hebben is jammer, zelf heb ik ook vrij weinig tot zeer weinig tijd, maar dit weerhoud me er niet van om 25 September te gaan karten. Hoeveel metselwerk er dat weekend dan ook staat. Zoals ik al zei, tijd heb je niet, tijd moet je maken.
Kon vorig jaar ook niet bij de forummeeting aanwezig zijn, heel erg jammer, maar je hoort mij als voorzitter toch ook niet klagen dat het op een ander tijdstip moet gebeuren omdat ik er anders niet bij kan zijn. Dat is gewoon pech hebben om dan die leuke dingen zoals de veilig mis te lopen, en met mij zijn er nog veel meer die dit hebben, maar dat zal je altijd hebben.
We steken hier onze vrije tijd in om het te regelen en dan is het wel zo makkelijk om een soort van structuur erin te hebben zodat je daar op zich geen extra omkijken meer naar hebt, je weet waarneer je moet starten en waarneer alles klaar is (Dat is met jou 6x per jaar ook, ongeacht welke datum.
Kijk maar eens naar de voorgaande jaren, hoeveel afmeldingen er zijn geweest. zelfs op de dag zelf, dan kan je alles proberen wat in jouw macht ligt, maar als iemand niet op komt dagen kan ik natuurlijk niet voorkomen, dat is geheel aan hem of haar zelf.
Belangrijkste voor mij is dat de activiteit gaat gebeuren. En als daar 100 man op af komen is dat natuurlijk super, maar komen er maar 10 is dan het ik daar ook vrede mee.

En dan nog even terugkomend op jou 2500 medewerkers tellende bedrijfsfeestjes (wat je vast niet alleen doet), als activiteiten leider van de PV van mijn werk kan ik je vertellen dat daar 2 werelden van verschil in zitten. Das echt blauwe appels met oranje peren vergelijken.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Beste Markopolo,

Hartelijk dank voor je antwoord. Veel is me nu opeens veel duidelijker geworden. :thump_up: :thump_up:

Ik ben maar sinds 2 jaar lid van dit forum, en weet dus niet alles, wat er hier in het verleden gepasseerd is. :oops:

twee zinnen zijn totaal nieuw voor me en daar was ik me helemaal niet bewust van:
- dat jij de karting organiseert, samen met anderen van forum/bestuur (idd een goede combi met het MAF bestuur, geld technisch gezien) vandoor ook dat ik het e.a. door elkaar heb gehaald, in mijn tekst.
- jullie voorheen dit feestje hebben geoorganiseerd in het voorjaar.
En door knopen doortehakken, dan kan je wel iets bereiken. September is Karting maand voor de forumleden.

Ook ik ben me helemaal van bewust, wat voor hoeveelheid aan vrije-tijd en energie wordt gestoken in het MAF, om het draaiende te houden, hulde daarvoor.
Ik doe zelf iets bij de plaatselijke zwemvereniging, het geven van trainingen aan de jeugd en in het Sinterklaas / Kerstfeest comitee.

Je hebt ook helemaal gelijk, tijd moet je er gewoon voor maken. Volgend jaar maar eens meer mijn best doen. :wink:

En dat organisaren van onze bedrijfsfeestjes, dat doe ik samen met een grote groep mensen (6 PV's doordat wij in 6 regio's denken) en ben ik er eigenlijk alleen voor de financiele bijdrage aan de PV's. Als directielid en POer, probeer ik wel zoveel mogelijk deelnemers te generen aan die uitjes, en ik zorg ervoor, dat een bedrijfsuitje niet gelijk valt met andere bedrijfsuitjes, bedrijfscontinuiteit. Idd, allemaal appels en peren.

En dat jullie maar een geweldige karting dag hebben, met een hapje en een drankje.

Ron
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:
Dat mensen geen tijd hebben is jammer, zelf heb ik ook vrij weinig tot zeer weinig tijd, maar dit weerhoud me er niet van om 25 September te gaan karten. Hoeveel metselwerk er dat weekend dan ook staat. Zoals ik al zei, tijd heb je niet, tijd moet je maken.
Nou jij maakt dan wel heel veel tijd... want jij bent al aan het verbouwen sinds ik je ken. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door rubberburner »

Bedankt voor het zenden van de PB, Had graag meegewild maar moet helaas werken. Het leek me leuk om met een groep te eten en te karten en dan gezellig praten over het verzamelen van schaalmodellen. Ik kan nog proberen wat te regelen, maar kan niks beloven.
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door the_stig »

Hoeveel mensen gaan er nu zeker karten?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Markopolo »

Curb moet nog even kijken ivm met zijn rug, maar nu dan 8 karters en 10 die eten.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door Markopolo »

Let op!

Afbeelding

De laatste week om je in te schrijven voor de forumkarting is ingegaan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Forumkarting 2010 (+deelnemerslijst)

Bericht door F40F50ENZO »

Is er eventueel al een datum bekend van de 2010 forummeeting???

Mocht de meeting namelijk op een datum zijn waarop ik niet kan, dan kom ik eten bij de Fabrique...
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Plaats reactie