[Otto-Mobile] in the spotlight

In dit forum gaan alle spotlight topics.
Heb je een model, type, serie of wat dan ook en vind dat je die extra aandacht verdiend open dan hier een topic.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

[Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Aangezien dit niet helemaal past in de discussietopic voor de Otto modellen, bij deze een apart topic met de foto's van modellen die helaas niet allemaal in mijn collectie blijven, maar wel hier de revue passeren. Voor anderen (lees jezelf) natuurlijk ook geschikt om te foto's posten van Otto modellen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Als eerste beginnen we met de 405 Mi 16, een speciale sportieve uitvoering van de door Pinifarina getekende Peugeot. Mijn commentaar op de uitvoering door Otto: de koplampen zijn voorzien van helder glas en naast dat het niet klopt, vind ik het ook niet echt lekker ogen. Gemiste kans maar op zich wel wat aan te doen door het glas wat matter te maken.

- Peugeot 405 Mi16
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

De tweede kandidaat is een speciale lightweight versie van een toch al lichtgewicht karretje. Het model mag er dan misschien al wel zijn van Solido, deze uitvoering is toch wel erg gaaf en het model ziet er echt top uit! Ook hier wel de heldere koplampglazen, maar het oogt minder nep dan bij z'n grote broer hierboven. Tevens zitten er in de doos nog een drietal extra/reserve decals, één is het merklogo zoals op de neus (die gellukig meer een sticker is en geen decal) en twee lijken op de logo's die op de zijschermen zitten. Het is in ieder geval opletten met schoonmaken e.d., de logo's op de zijschermen zijn decals en ook de strepen op de kont zijn op deze manier gemaakt.

- Peugeot 205 Rally
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Voorlopig als laatste is deze Renault rallybak. Wat een dik ding is het zeg! Ook de afwerking hier is weer prima voor elkaar en geen lijmresten langs de ramen zoals helaas het geval was met m'n Saxo en 21 Turbo. Dit is echter niet de rede dan het model ruim 5 euro meer kost, het model bevat ook meer details!
Zo zijn er aardig wat leuke dingen in het interieur te vinden zoals een brandblusser en zit er ook in een appart zakje een mooie metalen antenne. Dit alles zit in de pieschuimen doos, maar daarin bevind zich nog een plastic verpakkingsdeel [klik].

Wel is het de vraag in hoeverre dit model de tand des tijds door gaat staan, aangezien zo'n beetje de hele body is bezet met logo's en dit allemaal decals zijn. Sommige zijn dikker dan andere en dat lijkt met name van de grote af te hangen. Dat is wel positief dus,maar zeker de plekken waar delen van de carosserie in elkaar over gaan en er lucht onder de decal zit, is het oppassen geblazen! Er zit namelijk GEEN blanke lak over! Ook lijkt het oppassen te zijn met de foto-ets logo's op de kont, deze lijken nogal losjes te zitten. Opmerkelijk is verder dat de gordels ook decal stickers zijn!
Je zou dus zeggen had er nog 5 euro bovenop gegooid en had voor opdrukken gekozen i.p.v. de decals, maar goed er staat ook nu een gave Clio die wellicht ook met een kale body nog wel erg stoer is :cool:


- Renault Clio Maxi
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerardwrm
Berichten: 256
Lid geworden op: do 25 sep 2008 09:59
Contacteer:

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door gerardwrm »

Ziet er super uit en is prachtige aanvulling van de WRM collectie ...

Otto heeft nog meer rallygeweld op de planning :)
zo komt er in 2010 een Renault 5 maxi turbo !
welke rallyversie is nog niet bekend ,,,,
Hoe een Hobby uit de hand kan lopen ...
http://www.world-rally-museum.nl
turbo_fred
Berichten: 213
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:37
Locatie: Provincie Utrecht

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door turbo_fred »

Leuke update. :D
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door subarufreak »

de clio is wel vetjes zu!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Zo weer een model dat ik zelf niet in bezit heb en daarom dus hier post, het gaat om de Renault 11 Turbo Zender.
Styling package heeft iets moderns maar ook iets jaren 70, met de vele strakke lijnen, maar wel met alles in kleur van de auto gespoten. Strepen passen ook helemaal bij de auto en vormen samen met het oranje in de verlichting een geheel :thump_up: , maar hierdoor is het oranje wel meer prominent aanwezig. Jammer vind ik persoonlijk dat de auto maar één buitenspiegel heeft, maar het klopt wel, dat was bij de 1:1 ook zo.

Leuk vind ik de kenmerkende bolle achterruit, welke we ook terugzien op de Peugeot 309 :)

Dan even over de kwaliteit van het model. Ik moet zeggen aardig netjes. De banden zijn net als bij de Megane Rs veel meer rubber ipv plastic, de details als het Renault teken e.d. zitten netjes en voldoende vast geplakt en verlichting is ook netjes gemaakt. De strepen zijn alleen wel van decals gemaakt. Dat had best verf kunnen zijn, zeker bij de onderste welke in een "inham" ligt. Van de andere kant moet ik wel zeggen, dat de decals wel erg goed zitten en momenteel in ieder geval ook nog stevig genoeg. Het spuitwerk is oke, maar niet zo mooi egaal als de andere lakken die ik voorbij heb zien komen. Ook de afwerking van de zwarte delen is wat minder netjes dan ik ben gewent. Het is en blijft duidelijk handbouw, maar dat heeft ook z'n charmes :roll:
--- Renault 11 Turbo (Zender) ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Met de nieuwe lichting, weer nieuwe kansen voor Otto! Helaas geen "motiefjes" in de koplampen van de Peugeots om ze minder doorzichtig te maken, maar bij mijn modellen en die van Ferrari Fan dat opgelost door ze licht op te schuren en dan te polijsten. Wel verbetering op de 205 van onder, de laatste 500 exemplaren hebben wielen die wielen die nu voorzien zijn van rubber ipv hard plastic :thump_up: Aangezien er dit keer drie in huis waren, even een momentje genomen voor de foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heeft Otto nog eens 500 exemplaren gemaakt van de 405, maar dit keer wel in een iets andere uitvoering. De spoiler is iets anders op de Ti en in het interieur zien we speakers achter en is de bekleding zwarte en donker grijs, waar het bij de Mi alleen een grijze kleur heeft (die overigens verscheeld van de Ti). Toegevoegd door Otto zijn de decal zijknippers, niet het mooiste maar wel makkelijk verwijderbaar en toch iets dat aangeeft dat er nog een lampje hoord te zietten :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Een echte nieuwe jongen deze maand is de Renault 5 Alpine! Nu ik hem hier in handen heb gehad, echt spijt dat ik deze niet heb aangeschaft. De lakkleur en het mooie interieur en de zeer net uitgewerkte details, super :cool:
--- Renault 5 Alpine Turbo ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
elcamino
Berichten: 658
Lid geworden op: do 15 jul 2004 16:36
Schaal: 1:18

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door elcamino »

netjes hoor :D
Zie daar mijn 3 modellen :worshippy:
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Timo95 »

Hier mijn Otto-Mobile's:

Alpine A310 Pack GT 1984
Alpine A310 Pack GT Boulogne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, Timo
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Mr. Dj M. »

Thanks Timo! leuk om de twee eens samen te zien! :thump_up:
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door Timo95 »

Graag gedaan! Vond ze ook goed bij elkaar passen, en heb ze dan maar alle 2 gekocht :angel:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: [Otto-Mobile] in the spotlight

Bericht door subarufreak »

heel mooie foto's

vind het voornamelijk jammer dat ze voor dat geld nog sealed bodies zijn ook maar das natuurlijk eigen mening

ik hoop dat Norev hun best gaan doen bij de clio williams :!:
Afbeelding
Plaats reactie