1:43 Audi R8 Spyder Schuco

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

1:43 Audi R8 Spyder Schuco

Bericht door michel26 »

Eerste Indruk:

Afbeelding

Als je het model uit de verpakking haalt word je gelijk gebombardeerd door de reusachtige verchromde grille en sneakie koplampen. Door de kleur word dit model nog een stuk opvallender. :thump_up: Hij ziet er dus erg goed en bruut uit.

[7/10]

Detaillerings niveau:

Afbeelding

Qua detaillering vind ik het model erg goed gelukt. Ik had eerst altijd wat twijfels bij Schuco maar ik vind dit model toch wel erg mooi hoor. Je ziet op veel plekken erg mooie details alleen de grilles hadden wat beter gekund. De single-frame grille is opzich wel mooi gelukt met het chroom maar de grilles daarnaast zijn niet erg geslaagd.

[8/10]

Exterieur:

Afbeelding

Als je het model ziet zijn de verhoudingen van het model erg goed ten opzichte van de 1:1. (waar over mooie verhouding te disscussieren valt) Ook als je verder gaat met kijken ziet het er goed uit qua lampen en grilles. En als je dan nog verder gaat zie je pas echt mooie details en de missers. De mooie details zijn bijvoorbeeld dat er R8 op de tankdop staat (die helaas wel een decal is..), de luchtinlaten en dat ook aan alle puntjes en chroomlijntjes is gedacht. De grootste misser zijn toch de uitlaten hier.. Die zien er gewoon lelijk uit als je erin kijkt.

[7,5/10]

Interieur:

Afbeelding

Het interieur wat je goed kunt zien omdat het een cabrio is ziet er goed uit. Ook hier zijn schitterende details aangebracht zoals de chroomlijntjes om de tellers, goede kleur van het handremuiteinde ( :cool: ) en het quattro logo op het handschoenenkastje. Als je lang naar dit interieur blijft kijken met een autoboekje ernaast zie je steeds meer overeenkomsten waar je je over verbaasd dat ze die in een 1:43 kunt stoppen. :thump_up: De enige misser zou kunnen zijn dat het stuur niet helemaal mooi ten opzichte van het dashboard staat.

[9/10]

Historie:

Afbeelding

De historie van Audi en sportwagens is ongeveer nul omdat de R8 de eerste voor de straat gebouwde sportwagen is. Als je naar de racerij zie je wel dat de R8 op Le mans erg succesvol was en daarom is er misschien toch een goede historie van deze auto. :thump_up:

[7/10]

Kleuren/Decals:

Afbeelding

De kleur Ibis Weiß ziet er erg mooi uit en het zilver van de raamstijl ook. De tankdop is een decal maar op het eerste gezicht herken je het niet als een decal oftewel het is een erg mooi decal. ;)

[9/10]

Marktwaarde:

Afbeelding

Het model vind je in winkels vaak voor ongeveer €30,- wat redelijk standaard is voor een 1:43 model van een niet topmerk. Tegenwoordig vind je hem op veilingsites ook wel voor €20,- of iets meer. Ik denk niet dat de prijzen nog erg veel zakken.. Redelijk standaard dus.

[7/10]

Motor:
Je ziets niks van de motor maar door de prachtige luchtsleuven die erop zitten vind ik toch dat ie een paar punten krijgt.

[3/10]

Verpakking:

Afbeelding

Omdat dit een dealer edition krijg je hier een Audi Collection bij dit doosje is in Audi stijl maar voor de rest niet erg speciaal..

[7,5/10]

Wielen + Banden:

Afbeelding

De wielen zijn mooi in verhouding tot de rest van de wagen en erg mooi nagemaakt :worshippy: ook de banden hebben een mooi profiel. Enige minpuntje misschien is dat er geen rood vlekje of wat op het remblok zit..

[9/10]

Eindscore is 74/100 dus een knap modelletje
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: 1:43 Audi R8 Spyder Schuco

Bericht door Kyoshofan »

Nette review :worshippy: :drool:

Alleen vind ik één ding alleen een beetje onterecht; Als een model sealed is, kan je de motor nooit beoordelen.
Mss een ander punt benoemen? :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Plaats reactie