1:18 Bentley Arnage T Minichamps

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
richardw
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 07 mei 2008 11:37
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door richardw »

Vandaag mijn eerste beoordeling over één van mijn modelauto's. Het gaat om de Bentley Arnage Turbo.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden, dus commentaar is welkom!

Merk: Bentley
Type: Arnage T
Fabrikant: Minichamps
Schaal: 1:18
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Afbeelding

Algemene indruk:
Zeg je Bentley, dan denken vele autoliefhebbers aan Engelse stijl en klasse. Dat is nu ook precies hetgeen wat deze auto uitstraalt:
Imposant, statig en symbool voor de Engelse automarkt.

Beoordeling: 8/10

Detaileringniveau:
Bij mij weten komt het regelmatig voor dat modellen van Minichamps niet de kwaliteit hebben die ze eigenlijk toebehoren. Deuren die niet goed sluiten, lakbeschadiging, details die scheef zijn gemonteerd en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. Gelukkig is dat bij de Bentley niet van toepassing.

Afbeelding

Beoordeling: 9/10

Exterieur:
De auto is strak in het antraciet gespoten en ziet er werkelijk schitterend uit in combinatie met de zilveren gekleurde details. Er is werkelijk geen enkel plekje te vinden waar de lak ook maar iets tekort is gekomen. Wat daarnaast opvalt, in positieve zin, is dat alles mooi is meegenomen in de schaal van de auto:
de imposante gril, de logo’s van de ‘’Winged B badge’’, de kristalheldere koplampen alles ziet er even strak en verzorgd uit. Tenslotte sluiten alle deuren goed aan op de carrosserie en zijn er geen grote naden te vinden.

Afbeelding

Beoordeling: 8/10

Interieur:
Het interieur in dit model is geleverd in het rood met enkele houten accenten en ook hier druipt de kwaliteit er vanaf. Meters, knoppen, hendels alles is aanwezig. Zo zijn zelfs in het dak de ventilatieroosters toegevoegd. Leuk detail is dat in de achterbak twee paraplu’s zijn toegevoegd en dat wanneer het tapijt wordt verwijderd er een gereedschappenset te voorschijn komt.

Afbeelding

Afbeelding

Beoordeling: 9/10

Historie:
In 1998 introduceerde Bentley de Arnage als de opvolger van de Brooklands. Het feit dat momenteel de laatste serie, the Final Series, van Arnage wordt geproduceerd en wordt verkocht zegt genoeg over de succes van de Arnage in de afgelopen jaren. Mede door de grote interesse zijn er ook diverse uitvoeringen op de markt verschenen:
- Arnage R
- Arnage RL
- Arnage T
- Arnage Red label
- Arnage Green label
- Arnage Le Mans series
- Arnage Diamond series
- Arnage Final Series

De auto heeft haar naam te danken aan een bochtencombinatie op het circuit van Le Mans waar, zoals de meeste van jullie wel weten, Bentley enkele grootte successen heeft behaald.

Afbeelding

Beoordeling: 7/10

Kleuren/decals:
Zoals gezegd is dit model uitgevoerd met een antraciet exterieur en een rood interieur met enkele schitterende details in het zilver. Zowel in het interieur als in het exterieur komen diverse zilveren accenten voor, daarnaast komen in het interieur nog enkele houtaccenten voor. Deze kleurencombinatie is natuurlijk erg persoonlijk. Gelukkig zijn er ook andere kleurensamenstellingen gemaakt en leverbaar, zo is er voor iedereen wat wils.

Decals op de auto zijn bijzonder mooi verwerkt. Zo zijn de lijnen in de carrosserie subtiel aanwezig en zijn alle andere eyecatchers schitterend verwerkt.

Afbeelding

Beoordeling: 8/10

Marktwaarde:
Bij de bekende internetwinkels zijn nog enkele uitvoeringen te koop voor een bedrag rond de €165,- exclusief de verzendkosten. Op de site van Ebay worden de eerste modellen aangeboden voor een bedrag van $185,-, maar ook dan zit je met verzendkosten en betrouwbaarheid. De aanschafprijzen zijn dus redelijk fors, maar een echte autoliefhebber zal het ervoor over hebben.

Afbeelding

Beoordeling: 7/10

Motor:
In de Arnage zit de wel bekende 6.75 liter V8 motor met twint-turbo. De motor levert 450 pk en zorgt voor een acceleratie van 0 tot 100 km/h in 5.8 seconden en gaat door tot de topsnelheid van 270 km/h. Wanneer we de motor bekijken van het model ziet het er niet zo spectaculair uit als bovenstaande cijfers.
Het grootste deel wordt beschermd door een plastic kap dat op de motor is geplaatst, net zoals bij de 1:1 versie. Wel is het leuk om te zien dat er stickers zijn geplaatst over de specificaties van de auto.

Afbeelding

Beoordeling: 7/10

Verpakking:
De verpakking van de Arnage ziet er netjes en stevig uit. Leuk is ook dat aan de binnenzijde van de doos enkele feiten en foto’s zijn geplaatst over de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Beoordeling: 8/10

Wielen en banden:
De Arnage wordt geleverd met standaard 19’’ banden, optioneel is 20’’. Voor beide maten zijn diverse velgen mogelijk. Op het schaalmodel zijn mooi 5-spaaks velgen gemonteerd. Achter de velg zitten de grote remschrijven die het plaatje afmaken.

Afbeelding

Beoordeling: 8/10

Eindoordeel: 79/100

Minichamps bewijst met dit model overduidelijk dat ze weten hoe ze een schaalmodel moeten maken. Op de weg rijdt de Bentley rond als een statige auto en in de vitrinekast pronkt deze auto ook als een statige auto en dat is toch zeker een compliment waard voor Minichamps!
"Brengt de ochtend avondrood, dan heeft er iemand met je klok gekloot".

-----------------------------------------------------------------------
Modellen in aantocht: Range Rover Sport (AutoArt) & Lamborghini Reventon (AutoArt).
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door Wieldop »

:worshippy: Het enige wat mij nog tegenhoud is de prijs, anders had ik er ludirect een gekocht.

Ik vind het een goede review, niet teveel tekst, lekker veel (goede) foto's, en alles wat je moet weten staat vermeld!
Afbeelding
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door AutoWolf »

Goed review :thump_up: Mooi model hoor. De wielen van deze Arnage T vind ik super :cool:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door Ricardo »

De review is inderdaad :thump_up: Moet wel toegeven dat de prijzen van deze modellen in verhouding tot de kwaliteit erg fors zijn :thump_down:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door Silverarrow »

Goede eerste review en meteen een prima onderwerp :worshippy: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bunno
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 26 nov 2010 22:36

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door Bunno »

leuke revieuw, ben ook wel benieuw naar eentje over de conti GT

prijzen ook van tweedehands zij wel errug hoog :shock: dus die komt er hier sws niet.
GR. Bunno
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door andre »

Mooie review , leuk om ze te lezen .
Prijzen nieuw en 2e hands zijn inderdaad fors , maarja dan heb je ook wat ( in mijn geval had ) :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door freeroad »

Goeie review, foto's zijn ook erg mooi.
Model kan me ook wel aanstaan, alleen die prijs :oops:
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door v8-vette »

goede review , van een nog beter model :drool:
Gebruikersavatar
lamboboy
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 29 aug 2010 20:23
Schaal: 1:18
Locatie: Sprundel

Re: 1:18 Bentley Arnage T Minichamps

Bericht door lamboboy »

de wagen is geweldig wielen etc. maar dat interieur AWESOME rood :dance:
ik zweer het bentley in heaven :worshippy:
auto's van bekende merken zoals autoart en minichamps. ook geïntereseerd in het merk norev. auto's uit de 21e eeuw en de legends uit de 20e eeuw zoals ferrari F40. interesse merken ligt bij de italianen.

ook fotografie in de autosport is ook een hobby
Plaats reactie