1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaar

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaar

Bericht door Maarten Mercedes »

Een afstandbestuurbare modelauto is niet iets wat veel gemaakt wordt. Ik heb deze Maisto Carrera GT in mijn verzameling en ik schrijf hier een review over om dat ik het een bijzondere combinatie vind, een afstandbestuurbare auto die er uit ziet als een gewone modelauto.

Afbeelding
Algemene indruk:
Als je het model uit de doos haalt is het eerste wat je opvalt de afstandsbediening die in de doos zit. Nee er zit geen volwaardige controller bij. Het is gewoon een sleutelhanger met een paar knopjes om de auto mee te bedienen. Hij doet me een beetje denken aan de Talk-Talk-VoiceRecorder die je vroeger voor 5 gulden bij de Bart Smit kocht.
Het volgende wat opvalt aan de auto is dat hij enorm zwaar is. Qua gewicht is het bijna het zwaartse model uit mijn verzameling. En dan moeten er ook nog vier AA penlites in om hem te kunnen gebruiken.
(7/10)
Afbeelding
Detaileringniveau:
De details zijn redelijk. Niet goed, niet slecht. Alles zit er wel op en aan maar er zijn een hoop afwerkingsfoutjes. Het geheel ziet er een beetje goedkoop uit.
(6/10)
Afbeelding
Exterieur:
De buitenkant ziet er goed uit. De beweegbare achterspoiler is een leuk detail wat je niet vaak ziet bij Maisto. De deuren van de Porsche gaan gewoon open ondanks dat het een afstandbestuurbare wagen is. De deuren scharnieren mooi, dus niet van die grote lompe beugels zoals we van Maisto gewend zijn. De motorruimte is helaas gesealed want daar zit het motortje. Het klepje aan de voorkant kan open maar zelfs een Euro-muntstuk past er niet in. Het model zit netjes in de lak, ik kan geen bobbeltjes of dunne plekjes in de lak vinden.
(7/10)
Afbeelding
Interieur:
En interieur ziet er eigenlijk best goed uit. Het is een beetje een grauwe grijze boel maar de 1:1 heeft dat ook. De details zijn best goed. De middenconsole is een mooie brug met waarheidsgetrouwe knopjes. De verhoudingen kloppen goed en het is best fraai gemaakt.
(7/10)
Afbeelding
Historie:
In de titel werd het al genoemd, het is de concept car van de Porsche Carrera GT. Het studiemodel van Porsche om uiteindelijk de Carrera GT te gaan produceren. De concept is uitgevoerd met een 5,5 liter V10, de productieversie met een 5,7 liter V10. Oorspronkelijk waren de plannen van Porsche om de GT uit te voeren met een opgevoerde 6cilcinder boxermotor, maar men heeft toch besloten een nieuwe V10 te ontwikkelen. De plannen van de GT waren gecancelled door Ferdinand Piëch omdat het een concurrent zou kunnen worden van Audi's LeMans Quattro (concept voor de R8). Maar door het grote succes van de Cayenne, wat zorgde voor winstverhogingen, en de positive reacties op de Carrera GT Concept uit 2000 haalde de Carrera GT toch het productiestadium. Van 2004 tot 2006 zijn er 1270 Carrera GT's verkocht. Mooi verhaal toch?
(9/10)
Afbeelding
Kleuren/Decals:
De zwarte kleur past mooi bij de auto, al was de 1:11 concept grijs. De gele remklauwen staan mooi bij de zwarte lak. Het model is niet in metallic uitgevoerd waardoor je snel vingervlekken ziet.
(7/10)
Afbeelding
Marktwaarde:
Met een nieuwprijs van ongeveer €45,- is het best wel veel waar voor je geld. De niet afstandbestuurbare versie kost €30,- dus voor 15 extra heb je een motortje sturende voorwielen en verlichting. Tweedehans weet ik niet wat ze opleveren. Op sites als marktplaats zie je ze bijna nooit.
(8/10)
Afbeelding
Motor:
De motorkap kan niet geopend worden. Wel zie je door het half-transparante klepje wat onderdelen.
(5/10)
Afbeelding
Verpakking:
Het model is verpakt in een standaart Maisto doos. Dus in de doos zit de bekende display (bij deze zilver ipv zwart) met een plastic frame met de mogelijkheid meerdere Maisto modellen op elkaar te stapelen. (Wat volgens mij niemand doet :P )
(7/10)
Afbeelding
Wielen en banden:
De wielen onder deze Carrera GT lijken behoorlijk echt. De afmetingen kloppen en er zitten mooie centrale wielmoeren met Porschelogo's op. De gele remklauwen schreeuwen om aandacht en passen mooi bij de velg. De banden zijn ook mooi, met het Michelin PilotSport opschrift op de zijkant en het semi-slick profiel op het loopvlak.
(8/10)
Afbeelding

Totale score (71/100)

Op zich geen slechte score voor een Maisto. Maar let wel op, hij is voldoende geschikt als modelauto, maar verwacht niet te veel van zijn afstandbestuurbare capaciteiten. De besturing met de sleutelhanger is ronduit slecht te noemen en je hebt totaal geen controle over de auto. Hij behoorlijk snel maar wel oncontroleerbaar. De eerste dag dat ik er mee reed heb ik gelijk een koplampglasafdekplasticdingetje door midden gereden. De verlichting is wel een hele leuke feature.

Het model is dus best een aanrader waar je, mits op een grote open ruimte, ook nog mee kunt racen.

Ik hoop dat ik de Carrera GT Concept zo voldoende heb beschreven. Vragen stel ze gerust :D
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: 1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaa

Bericht door freeroad »

Leuke review, ik heb ook zo'n soort combinatie.
Ik heb een Ferrari Enzo bestuurbaar, van AutoArt.
Zal ik ook eens een review van schrijven.
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: 1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaa

Bericht door Jaap »

een bestuurbare auto is vaak niet wat voor ons soort verzamelingen, maar deze ziet er wel heel leuk uit :worshippy:
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: 1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaa

Bericht door Bugatti Veyron »

Goede review! :thump_up: En een bijzonder model. En hoe hard wil die wagen nou?
Laatst gewijzigd door Bugatti Veyron op ma 18 okt 2010 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: 1:18 Porsche Carrera GT Concept Maisto Afstandbestuurbaa

Bericht door Maarten Mercedes »

Te hard. Je moet behoorlijk stevig lopen wil je hem bijhouden. De afstandsbediening heeft maar een metertje of 5 bereik. Dus je moet er continu achteraan :lol:
De snelheid valt niet te doseren door de onhandige afstandsbediening :D
Als ze er een fatsoenlijke controller bij hadden gedaan hadden ze wel €20,- meer kunnen vragen want dan kwam hij goed tot zijn recht want de kracht heeft hij wel.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Plaats reactie