Porsche 918 Spyder minichamps

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
porsche228
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 30 jun 2008 21:58
Locatie: Farmsum

Porsche 918 Spyder minichamps

Bericht door porsche228 »

Hierbij mijn oordeel van de Porsche 918 schaal 1:18 van minichamps

Algemene indruk
Het model zit in een dealer doos en is dus alleen van buiten te herkennen aan de foto's van de 918 persoonlijk vindt ik een model in een dealer doos mooier dan een standaard doos
Iets wat direct opvalt is de gele striping in het interieur en de aparte velgen maar daarover later meer.
Het model is mooi afgewerkt maar bijna een gesloten model
Afbeelding
7/10

Detaileringniveau
Het is een model waar je een tijdje naar kunt kijken en dan vallen je nog dingen op die je niet eerder zag.
Wat wel jammer is is dat de motor kap niet open kan en je dus ook geen motor ziet iets wat misschien wel erg leuk had kunnen zijn aangezien de auto een hybride is.
Maar zelfs zonder de te bewonderende zichtbare techniek zijn er genoeg details zoals de cameraatjes in plaats van spiegels en het flitsende interieur
Afbeelding
8/10

Exterieur
Grijs is misschien wel de perfecte kleur voor het model al twijfel ik er niet aan dat zwart hem ook niet had misstaan de lak zit er mooi op geen oneffenheden of plekjes
De Porsche 918 heeft een grote spoiler die tijdens het rijden net als bij de Carrera GT omhoog komt, wat dan weer jammer is is dat dit bij het model dus niet zo is.
Het is een beetje een simpel model omdat alleen de deuren beweegbaar zijn zoals ik al zij het was leuk geweest om de motor te zien !
Afbeelding
7/10

Interieur
Hier zou het model punten moeten scoren en dat doet het dan ook de gele striping door het interieur ziet er cool uit en brengt het interieur echt to leven.
De klokjes enzovoort zijn erg mooi maar vrij standaard gewoon stickers dit en de plastic stoeltjes zijn een beetje jammer maar dat doet niet echt afbreuk.
Afbeelding
9/10

Historie
Tja zeg het maar ?!
het is een nieuw model iets wat je nog niet hebt gezien maar waar het natuurlijk vooral om gaat is om het feit dat dit een sportwagen is met een hybride motor.
Van 0-100 in 3.2 sec en een top van 320 en hoe toevallig er worden er maar 918 van gemaakt en de eigenaar zal een tijdje moeten wachten aangezien de productie pas eind 2013 begint.
Porsche heeft samen met de GT3 Hybrid een nieuwe weg ingeslagen dus de auto zal nog geschiedenis gaan schrijven
7/10

Kleuren/Decals
Het model zit mooi in zijn metallic lak een de decals zijn simpel maar mooi.
Afbeelding
8/10

Marktwaarde
Persoonlijk heb ik het model te duur gekocht namelijk 120 euro op marktplaats zijn ze nu al te krijgen voor 100 of soms minder.
Het is voor dit soort modellen moeilijk te zegen maar ik denk niet dat ze heel veel in waarde zullen gaan zaken zoals bepaalde GT3 modellen van AA.
het feit dat het een dealer model is bepaald de waarde ook wel een beetje.
7/10

Motor
Ja die krijg je niet te zien beetje jammer !
Afbeelding
4/10

Verpakking
een mooie dealer verpakking met het bekende piepschuim.
Persoonlijk mijn ideale verpakking maar dat is ieder voor zich.
8/10

Wielen en banden
De velgen zijn een kunst werk op zich.
ik mis wat informatie op de banden maar dat maakt het Porsche logo dan wel weer goed :oops:
Afbeelding
7/10

Voor een redelijke prijs zou ik dit model zeker niet laten staan en hoewel het een duur model is krijg je zeker waar voor je geld.
Het is zeker een model wat eens iets anders is dan de andere Porsche modellen
72/100
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: Porsche 918 Spyder minichamps

Bericht door Mercedesnerd »

Damn wat is dat toch een mooie auto!!
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Plaats reactie