1:18 Kyosho VS Kyosho High end

In dit forum worden alle beoordelingen en vergelijken van modelsauto's geplaatst die door de leden zelf zijn aangedragen zodat men een nog duidelijker beeld krijgt van de modellen die te koop zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

1:18 Kyosho VS Kyosho High end

Bericht door Ferrarifan »

Omdat er op het forum veel wordt gemopperd over de High end kyosho, wil ik eens de vergelijking maken met de gewone uitvoering van een paar jaar terug. Ik maak voor deze vergelijking gebruik van de Testarossa. Eens kijken of al dat gemopper terecht is.

achteraanzicht
Aan de achterzijde zijn er nauwelijks verschillen. Het enige verschil is dat er op de gewone uitvoering onder de gleuven/roosters twee cirkels zichtbaar zijn, bij de HE is dit gedeelte helemaal glad.Je moet even goed kijken om dit op de foto's te zien.
Afbeelding

wielen
Bij de gewone uitvoering zijn de wielmoeren zichtbaar, bij de HE niet. Ik heb geen idee waarom Kyosho hiervoor heeft gekozen. Wel is bij de HE uitvoering het Ferrari symbool zichtbaar.
Afbeelding

vooraanzicht
Geen verschillen (uiteraard heeft de vroege versie maar 1 spiegel)
Afbeelding

motorblok
Nauwelijks verschillen. De HE uitvoering heeft iets meer bekabeling en wat meer kleurtjes op het motorblok. Niet noemenswaardig
Afbeelding

Afbeelding

kofferbak
Hier is wel een groot verschil zichtbaar. De HE heeft koffers, de gewone uitvoering niet (tenminste niet in het door mij geteste model)
Afbeelding

interieur
Gen noemenswaardige verschillen
Afbeelding

Afbeelding

zijaanzicht
Geen verschillen
Afbeelding

bovenaanzicht
Geen verschillen
Afbeelding

conclusie
Het gemopper is terecht :D De verschillen zijn minimaal en rechtvaardigen het prijsverschil absoluut niet. De prijs/kwaliteit verhouding is absoluut gedaald. Maar we weten allemaal waarom de prijzen bij kyosho helaas fors zijn gestegen.
Aan de andere kant: Kyosho heeft een aantal jaren terug natuurlijk een hele lekkere Testarossa op de markt gebracht, waaraan niet heel erg veel meer valt te verbeteren.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 02 mar 2013 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1:18 Kyosho VS Kyosho High end

Bericht door Ricardo »

Waarschijnlijk is dat ook hun valkuil geworden. Het vorige model was al prima in orde.
Ik als leek.... moeten er voor deze auto ook nog rechten betaald worden t.a.v. Miami Vice?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: 1:18 Kyosho VS Kyosho High end

Bericht door Jolly Club »

Ferrarifan schreef: wielen
Bij de gewone uitvoering zijn de wielmoeren zichtbaar, bij de HE niet. Ik heb geen idee waarom Kyosho hiervoor heeft gekozen. Wel is bij de HE uitvoering het Ferrari symbool zichtbaar.
Afbeelding
Simpel. Bij de latere versies werd niet alleen de spiegel(s) lager geplaatst, maar werden ook velgen van een ander ontwerp gemonteerd.. Beetje Ferrarifan weet dat toch :?: :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: 1:18 Kyosho VS Kyosho High end

Bericht door Ferrarifan »

Afbeelding

@Ricardo
Op de doos is niks te vinden over Miami Vice. Verder zijn er ook een aantal verschillen met de Miami Vice uitvoering: de richtingaanwijzers voor zijn anders en op het model is het steigerende paard zichtbaar op het zijaanzicht. Bij de Testarossa die gebruikt is voor de Miami Vice serie is dit niet het geval.

Ik denk dus dat Kyosho niet de intentie had om een kopie te maken van de Miami Vice Testarossa (er zouden dan inderdaad waarschijnlijk rechten betaald moeten worden), maar wel wil meeliften op het succes van de serie. Hotwheels elite had wel als doel een kopie te maken.

@Jolly Club
Weer wat geleerd :wink:, maar je bedoeld waarschijnlijk een ander merk velg, want het ontwerp is hetzelfde :think: Ik vind het trouwens wel een pluspunt dat Kyosho hierover heeft nagedacht en niet zomaar iets doet.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op zo 24 feb 2013 20:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: 1:18 Kyosho VS Kyosho High end

Bericht door Maarten Mercedes »

Bij de 250 GTO van Kyosho is het verhaal een beetje het zelfde. Bij de High-End zijn er hier en daar wat extra details toegevoegd, zoals leren riempjes aan de motorklep, maar of die de hogere prijs rechtvaardigden? Mooie modellen zijn het zeker, maar de reguliere Kyosho's bieden meer waar voor hun geld :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Plaats reactie