Durbuy (belgië)

In dit subforum kun je een bericht plaatsen als je opzoek bent naar een modelautowinkel in een bepaalde plaats of provincie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Durbuy (belgië)

Bericht door Smokey »

Heren/Dames, ik ga bnnenkort richting Durbuy in belgie en was benieuwd of daar nog leuke hobbyshops voor ons type mens te vinden zijn?
in mijn geval praten we vooral over rally 1:43 en aparte lemans/ gt modellen.
op de terugweg gaan we sowieso langs Francorchamps dus ook daar wil ik wel hints over horen.
Bij voorbaat dank

Greetz richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door tom »

Ik ben heel wat in Durbuy geweest maar heb er nog nooit een modelautowinkel gezien. Ik heb wel eens wat gekocht in La Roche en Ardennes en op de markt in Bomal, maar geen van beiden in echte modelautowinkels.

Schitterende omgeving wel, veel plezier daar!
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door Porsche »

:roll: Daar ligt een hele grote modelwinkel :cool:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door the_stig »

In Luik is er [url=whttp://www.hobby2000.be]Hobby 2000[/url].

In Huy MGmodelisme.

En op het circuit van Spa zijn er 2 winkeltjes die vooral Minichamps en IXO verkopen.
Zie de rode cirkels op deze foto.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door the_stig op ma 19 okt 2009 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door tom »

Hmmm, volgende keer maar eens in Huy kijken.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden ben ik op vakantie geweest in die omgeving. Ik zou een jaar of 15 geweest zijn, een soort van survival kamp in die omgeving, met aantal gelijkgezinden van het waterpolo team / zwemclub.

In een touristen shop zag ik toen de net nieuw uitgekomen Bburago Citroen TA in 1/24 staan in de vitrine. Na enig praten met verkoper, had deze beste verkoper niet de wens om naar zijn vitrine te lopen, om mij dit model te verkopen.

We zijn bij zij buren gegaan om een bakkie te doen (voor mij dus Cola), en na en half uur kwam de verkoper op me af met dit model, of ik ff ?????? BFr. wilde betalen.

(sorry) maar hem 3x uitgelachen te hebben, en BFR 50,- in mindering gebracht = thans +/- Euro 1,-, mocht deze graag geziene gast mij dit model verkopen.

In het kort, ik nu geen geen idee, of die touristen shop daar nog is, maar zoek je heil elders (Luik / Liege, Dinant, Spa, enz.)


Fijne vakantie toegewenst, Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door Smokey »

Thx voor de suggesties heren. op het circuit ga ik zeker komen en de andere suggesties ga ik zeker in gedachten houden :thump_up:

Greetz richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door the_stig »

Ik weet alleen niet zeker of die winkels op het ciruit elke dag open zijn.
Misschien enkel als er wordt geracet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Durbuy (belgië)

Bericht door Smokey »

helaas, de winkels op het circuit waren gesloten maar heb nog wel even van de blik op l`eau rouge genoten :wink:
kwam later in franchorchamps zelf nog een zaakje tegen CIRCUIT SHOP .......nou nou wat een schande zeg......niet om de modellen maar als je voor de standaard nieuwe ixo`s een prijs van 43 euro vraagt :doh: :x
ook altaya`s stonden voor meer dan 35 euro te koop.
heb nog getwijfeld over een focus van skid maar ook die moest zo`n 40 euro kosten en als ik dan toch moet betalen om genaaid te worden doe ik dat dat wel op een andere plek :wink:
Dus in België niets gekocht op modelautogebied maar wel erg naar mijn zin gehad op vakantie :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Plaats reactie