Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

In dit subforum kun je een bericht plaatsen als je opzoek bent naar een modelautowinkel in een bepaalde plaats of provincie.
Struisie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 19:53

Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Struisie »

hallo beste verzamelaars,

dit is mijn eerste bericht hier op dit forum...
ik verzamel 1/18 modellen van hoofdzakelijk AutoArt, Minichamps en Kyosho.
ik woon in Ekeren, ten noorden van Antwerpen en zoals jullie al wel weten, hier in België is het nogal slecht gesteld met de verkoop van schaalmodellen.
er zijn niet veel winkels en als je er één tegenkomt dan is hij (té) duur. en Belgische internet-shops zijn héél dun gezaaid met meestal een slechte layout en helemaal geen gebruiksvriendelijkheid. buiten http://www.miniaturendekimpe.be dan, niet echt goedkoop maar wel een goede service (oa. bij afhaling).
ik vraag me dus af of er geen goede en eerlijk geprijsde winkels zijn in het zuiden van Nederland. ik ben van plan een duur model te kopen van Spark maar ik wil deze liever niet bestellen via het internet. ik weet dat er goede deals te vinden zijn op Duitse en Nederlandse internet-shops. een groot deel van mijn verzameling komt ook daar vandaan maar wanneer ik meer dan 100 euro ga uitgeven dan wil ik toch liever het model gelijk in mijn handen. er zijn op dit forum ook verhalen te lezen van (héél) slechte ervaringen met deze verkoop-sites en die schrikken me wel wat af...
kan iemand mij wat leuke adressen geven? of een link waar ik zulke info kan vinden?
thanx!
Laatst gewijzigd door Struisie op wo 16 dec 2009 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door brambo21 »

welkom hier op het forum
in bergen op zoom zit Ben lokkers http://www.benlokkers.com
dat is niet zo ver bij jouw vandaan toch? teminste van mij uit is het nog geen 40km naar jouw en ik moet dan langs bergen op zoom
Bram
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Porsche »

ik ben van plan een duur model te kopen van Spark
Koop dan bij http://www.miniaturendekimpe.be 115/euro ex verzending !!
Model betalen bij ontvangst !!!
Waar vindt je dit in Nederland ?? NERGENS :cool:
Dus waarom ergens anders kopen ! IK BEN TOCH NIET GEK :nuts: Enkel zei verkopen geen modelauto's
Laatst gewijzigd door Porsche op ma 14 dec 2009 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Porsche »

Armand modelcars te Sittard
Groot aan keuze
Laatst gewijzigd door Porsche op vr 25 dec 2009 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Niek-106 »

In Eindhoven op de Kruisstraat zit Willy's, alleen is deze meer gericht op modelbouw en minder op modelauto's.

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dick's Model Auto's
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 jan 2005 20:16
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Dick's Model Auto's »

:!: In Bergeyk, is dus net over de grens, zit een speelgoedwinkel (ik dacht iets van Intertoys) welke op de eerste verdieping een gigantische sortering modelauto's, RC voertuigen, treinen enz. heeft. Het juiste adres moet ik jou even schuldig blijven, maar denkelijk weten ze daar wel waar je moet wezen.
Succes met je hobby en veel plezier hier op het forum.
:worshippy:
Dick.
Verzamelaar van voornamelijk Motor City Classics, Signature Models en Ricko in 1:18
Daarnaast Volvo en de T en A Ford in de schaal 1:18 en 1:16
Alles te bekijken op www.dicksmodelautos.nl
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door the_stig »

Afbeelding
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door belcar »

In Antwerpen zelf weet ik 3 modelautowinkels zijn.

Antwerps Modelauto Center - Lange Nieuwstraat 135, 2000 Antwerpen
De Dolle Kever - Oude Bareellei, Merksem
En dan is er nog een op de Turnhoutsebaan waar de naam me niet direct te binnen schiet.

In Keerbergen (tussen Mechelen en Haacht) heb je nog Berlinetta Modelcars, Korte Welvaart 37

Met de eerste en de laatste winkel heb ik goede ervaringen :thump_up: De Dolle Kever ben ik al eens geweest, maar nog niet gekocht, vond ze wat aan de dure kant. Ze verkopen allemaal zowel nieuwe als 2e hands modellen.

Hoop dat je hier wat mee bent.
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
racing bull
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 21:25
Locatie: België

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door racing bull »

Hallo,
Ik heb via vrienden van mij opgevangen dat er aan de rand van Antwerpen Centrum een nieuwe winkel gaat komen die alles gaat verkopen wat autosport betreft, het zou gaan om schaalmodellen van alle autosporttakken en ook t-shirts, capjes enzo. Het schijnt om een serieuze winkel te gaan die gaat opengaan rond eind Maart begin April heb ik me laten vertellen. Ik ga nog wat verder op onderzoek gaan waar en wie het is want dit spreekt mij heel erg aan. Nu nog afwachten hoe en wat en dat zijn prijzen en assortiment meevalt maar laat maar komen.
Moest er iemand van jullie ook iets hiervan hebben opgevangen laat dan maar iets weten.
Vanaf dat ik ook wat meer weet ga ik het zeker hier posten.
Groetjes,
Racing Bull
Gebruikersavatar
belcar
Berichten: 976
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 13:57
Locatie: antwerpen

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door belcar »

racing bull schreef:Hallo,
Ik heb via vrienden van mij opgevangen dat er aan de rand van Antwerpen Centrum een nieuwe winkel gaat komen die alles gaat verkopen wat autosport betreft, het zou gaan om schaalmodellen van alle autosporttakken en ook t-shirts, capjes enzo. Het schijnt om een serieuze winkel te gaan die gaat opengaan rond eind Maart begin April heb ik me laten vertellen. Ik ga nog wat verder op onderzoek gaan waar en wie het is want dit spreekt mij heel erg aan. Nu nog afwachten hoe en wat en dat zijn prijzen en assortiment meevalt maar laat maar komen.
Moest er iemand van jullie ook iets hiervan hebben opgevangen laat dan maar iets weten.
Vanaf dat ik ook wat meer weet ga ik het zeker hier posten.
Groetjes,
Racing Bull
Heb je soms ook een adres of locatie :?:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
1997 Lincoln
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 24 feb 2010 19:18
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door 1997 Lincoln »

Bij ons in Den Bosch zit Toemen. Vooral veel modelbouw, maar ook treinen en diecast auto's.
http://www.toemen.nl/

:cool:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door Kyoshofan »

Toemen weet de laatste tijd zijn prijzen niet meer van Modelauto's :roll:
Naar mijn mening veels te duur, je kan het echt goedkoper krijgen. :wink:

Ad Vorselaars in Tilburg :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
racing bull
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 21:25
Locatie: België

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door racing bull »

belcar schreef:
racing bull schreef:Hallo,
Ik heb via vrienden van mij opgevangen dat er aan de rand van Antwerpen Centrum een nieuwe winkel gaat komen die alles gaat verkopen wat autosport betreft, het zou gaan om schaalmodellen van alle autosporttakken en ook t-shirts, capjes enzo. Het schijnt om een serieuze winkel te gaan die gaat opengaan rond eind Maart begin April heb ik me laten vertellen. Ik ga nog wat verder op onderzoek gaan waar en wie het is want dit spreekt mij heel erg aan. Nu nog afwachten hoe en wat en dat zijn prijzen en assortiment meevalt maar laat maar komen.
Moest er iemand van jullie ook iets hiervan hebben opgevangen laat dan maar iets weten.
Vanaf dat ik ook wat meer weet ga ik het zeker hier posten.
Groetjes,
Racing Bull
Heb je soms ook een adres of locatie :?:
Hey Belcar,

Ik heb ondertussen wat speurwerk verricht en heb eindelijk prijs !!! Ik ben te weten gekomen via mijn vrienden dat de winkel in Ekeren zou komen en als de info die ze me gegeven hebben zou kloppen dan zal de winkel in de Kloosterstraat 50 komen te zitten. De winkel heeft al wel een website www.racepaddock.com
Ziet er mij heel mooie uit, ben benieuwd. Volgens hunne website zouden ze op 10 April dit jaar. Ze gaan wel wat verkopen zo te zien.

Groetjes,

Racing Bull
racing bull
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 21:25
Locatie: België

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door racing bull »

Struisie schreef:hallo beste verzamelaars,

dit is mijn eerste bericht hier op dit forum...
ik verzamel 1/18 modellen van hoofdzakelijk AutoArt, Minichamps en Kyosho.
ik woon in Ekeren, ten noorden van Antwerpen en zoals jullie al wel weten, hier in België is het nogal slecht gesteld met de verkoop van schaalmodellen.
er zijn niet veel winkels en als je er één tegenkomt dan is hij (té) duur. en Belgische internet-shops zijn héél dun gezaaid met meestal een slechte layout en helemaal geen gebruiksvriendelijkheid. buiten http://www.miniaturendekimpe.be dan, niet echt goedkoop maar wel een goede service (oa. bij afhaling).
ik vraag me dus af of er geen goede en eerlijk geprijsde winkels zijn in het zuiden van Nederland. ik ben van plan een duur model te kopen van Spark maar ik wil deze liever niet bestellen via het internet. ik weet dat er goede deals te vinden zijn op Duitse en Nederlandse internet-shops. een groot deel van mijn verzameling komt ook daar vandaan maar wanneer ik meer dan 100 euro ga uitgeven dan wil ik toch liever het model gelijk in mijn handen. er zijn op dit forum ook verhalen te lezen van (héél) slechte ervaringen met deze verkoop-sites en die schrikken me wel wat af...
kan iemand mij wat leuke adressen geven? of een link waar ik zulke info kan vinden?
thanx!
Hey Struisie,

Ik heb hier net je berichtje gelezen en ik kan zeggen dat je dit wel leuk gaat vinden aangezien je van Ekeren bent. Ik heb ee tijdje geleden opgevangen via vrienden van mij dat er binnenkort een winkel gaat opengaan die allerlei schaalmodellen, ook Auto Art en Spark, gaan verkopen. Die zou namelijk in de Kloosterstraat 50 in Ekeren gaan zitten, is misschien achter je hoek. Ze hebben al een website: www.racepaddock.com daar staat alles op wat je moet weten, wat ze verkopen en zo, leuke site vind ik persoonlijk, als het meevalt met de uurregeling van mijn werk dan is de kans groot dat je me daar tegen het lijf loopt.
Over prijzen staat er niets op, hun online shop werkt nog niet.

Groetjes,

Racing Bull
KingBemel
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 13:39
Schaal: 1:18

Re: Schaalmodel-winkels in het zuiden van Nederland?

Bericht door KingBemel »

Eindenlijk een winkel in België. Ben eens benieuwd. Zelfs Nascar modellen... GO JPM.
Ik ga daar toch eens gaan kijken met de opening.
Signed F-1 modelcars.

http://www.jpmontoya.tk
Plaats reactie