Winkel die resin kits 1:43 verkoopt

In dit subforum kun je een bericht plaatsen als je opzoek bent naar een modelautowinkel in een bepaalde plaats of provincie.
Plaats reactie
Casper
Berichten: 230
Lid geworden op: za 16 jun 2007 19:12
Locatie: Margraten

Winkel die resin kits 1:43 verkoopt

Bericht door Casper »

Ik wil een tweede weg in met mijn verzameling, ik wil Amerikaanse legervoertuigen gaan verzamelen uit de Tweede Wereld Oorlog. Ik weet van vroeger dat er in ROtterdam een winkel zat die metalen kits verkocht in 1:43 of 1:50, is deze er nog of weet iemand anders winkels c.q. merken of webshops waar ik deze kan krijgen ?
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Winkel die resin kits 1:43 verkoopt

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Casper,

de winkel in Rotterdam (op de Bergselaan, denk ik zo) die is er nog steeds :), en ook op dezelfde plek, google even voor openingstijden (modelcars / Peter Mulder), koop er zelf ook, maar dan Benzen in 1/43.

na wat bellen is mij het volgende toegekomen;
Hij verkoopt modellen en kits van Hart-Smith uit de UK (white metal / resin) en Wespe uit Roemenie (white metal / resin), de modellen van Hart-Smith zijn (ook/soms) verkrijgbaar op de Namac, bij de makers zelf.

Schaal is vaak 1/48, maar kan ook 1/50 zijn. Helaas voor je, is het Duitse materiaal in de meerderheid aanwezig/leverbaar (geweest). Er zijn wel enkele GMC trucks en Jeeps uitgebracht.

Google eens naar de sites van de aanbieders.

Op 31 oktober a.s., is er een beurs in Nieuwegein (ut), de IMPS, een grote internationale beurs met betrekking op modelbouw, vaak is wel meer dan de helft voor militaire kits in allerlei schalen. Google eens naar de openingstijden.

Het is misschien een idee, om het 2mnd tijdschrift; het Belgisch / Nederlands modelbouw magazine eens in te kijken, staan veel bouw tips in over en het hoe en waarom, maar ook veel advertenties van aanbieders van kits.
Enkel verkrijgbaar bij de betere modelauto winkel met kits / of de mega super gesoorteerde tijdschriften winkel.

sucses met je nieuwe plannen, Ron
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Winkel die resin kits 1:43 verkoopt

Bericht door squadraminiatura »

Leuk onderwerp, ik haak nog even aan bij Ron.

IPMS ( International Plastic Modeller's Society) de Nederlandese tak van het wereldwijde IPMS gebeuren..

Euro Scale Modelling is op 30 oktober 2010, in Nieuwegein, geopend van 10:00 - 17:00 Hrs, check even op http://www.ipms.nl.

Voor militaire voertuigen kun je zeker erg goed terecht bij de TWENOT, zij doen uitsluitend in modelbouw van militaire voertuigen.
(TWEede Nederlandse Organisatie van Tankhobbyisten) Laat je niet misleiden door TANK, want zij bouwen ook volop "normale" militaire
voertuigenn alle schalen, en zij staan ook in Nieuwegein op 30 oktober, check ander hun site, http://www.twenot.nl.

Succes.

Groeten,
Ferry
Plaats reactie