Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
javanes79
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 22 jun 2009 09:31
Schaal: 1:18
Locatie: Meerkerk

Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door javanes79 »

Gisteren heb ik m’n nieuwe Bugatti Veyon Super Sport van Minichamps ontvangen. :dance: In eerste instantie zag deze er goed uit, maar helaas zitten er toch kleine oneffenheden in de lak. Nu zou ik dat niet zo erg vinden als deze van een goedkoper merk was geweest, maar van Minichamps zou je toch een betere kwaliteitscontrole verwachten. Zeker gezien de prijs die je betaald (meer dan 150 euro). Wat het nog erger maakt was dat het niet de eerste keer is. Momenteel heb ik 7 Bugatti’s (1:18) van Minichamps en elke keer is er of sprake van lakschade, of de ramen bij de deuren voelen niet glad aan, of het portier/motorklep sluit niet goed. Eén keer zat er zelfs geen stuur in.

Hebben andere mensen ook zulke ervaringen met Minichamps :?: Of heb ik gewoon een paar keer pech gehad :?:
Laatste model: Bugatti Veyron Super Sport (Minichamps)
Volgend model: Bugatti Veyron Centenaire (rood) (Minichamps)
Gebruikersavatar
supra007
Berichten: 694
Lid geworden op: za 30 mei 2009 11:48
Schaal: 1:18

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door supra007 »

Ik heb hetzelfde probleem met een witte/ice blue variant van de veyron. Bij mij is zowat de helft van de lak weg op de linkerspiegel.
Het lijkt erop dat ze hem niet helemaal gespoten hebben. Ik deel dezelfde mening met jou dat je bij een model van over 100 euro toch wel een bepaald
afwerkingsniveau mag verwachten.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
wimsky1977
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 07:55
Schaal: 1:18
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door wimsky1977 »

Ik heb geen Veyron maar een Ford Fiesta WRC en de decals zijn ook kwa kwaliteit bedenkelijk.... ik koop geen minichamps op 1/18 meer.
greetzzzzz!
wimsky e-rider into the future!!!
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door Nelis »

Ze zijn daar aan het bezuinigen lijkt het wel...
Gebruikersavatar
gerardduinkerken
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 17:25
Schaal: 1:18

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door gerardduinkerken »

Een mail sturen naar de importeur van minichamps ? en anders minichamps zelf contacteren ?

kijken wat zij er van zeggen. dit lijkt me niet de normale gang van zaken.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door Johan »

Helaas is de kwaliteit vandaag de dag nog steeds bedenkelijk, Slecht sluitende motorkap of portieren en zeer fragiele bevestiging van o.a banden, decals en dergelijke. Jammer van een merk als dit.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door goededag »

En niet alleen bij Minichamps, andere merken hebben er ook een handje van... (AA, Premium classixxs)
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Slechte kwaliteitscontrole bij Minichamps

Bericht door NetForce84 »

Ik heb hier ook een model staan van Minichamps, Mercedes SLS AMG GT3 24h Nurburgring 2012.
De rijdersnamen ontbreken en de achterspoiler staat scheef (niet mooi horizontaal).
Plaats reactie