Start (opnieuw)

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Robbyd9
Berichten: 38
Lid geworden op: do 06 feb 2014 20:12
Schaal: 1:18

Start (opnieuw)

Bericht door Robbyd9 »

Hallo iedereen!

Al enkele weken bezig met af en toe eens jullie collecties, foto's enz.. te bekijken.

Waarom?

Tijdje terug had ik op zolder mijn oude 1/18 schaalmodellen terug gevonden. Beschadigd en onder een dikke laag stof.
Jammer om ze zo terug te vinden vond ik maar toch wat nostalgiegevoel.
Daardoor wat beginnen surfen en de smaak te pakken gekregen precies.

Aangezien ik nu toch een 20tal jaar ouder ben dan de tijd dat ik deze verzamelde zou ik nu een nieuwe start willen nemen en
een collectie opstarten.
Ik heb een zwak voor Ferrari's en supercars, maar legendarische modellen uit de jaren 60 en 70 kunnen me absoluut bekoren.

Ik had graag een vitrine neergepoot in onze living en aangezien ons volledig interieur rood en wit is zou een vitrine met rode Ferrari modellen van vroeger tot nu hier zeker niet misstaan.

Nu heb ik iemand gevonden hier niet zover vandaan die een collectie verkoopt, van simpele burago modellen zonder verpakking tot elite modellen nog in de verpakking.

Voor een kleine 200€ zou ik een mooi aantal schaalmodellen kunnen aanschaffen bij hem als start van de collectie.
Maar nu zit ik te denken of ik die burago modelletjes zou nemen of toch maar stuk voor stuk aanschaffen maar dan meer gedetalleerde versies van Hotwheel Elite of Autoart en als ik eens wat centen overheb mss zelfs BBR.

Jullie tips of keuze?

grtjs, R.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Start (opnieuw)

Bericht door goededag »

Het klinkt misschien flauw, maar je moet gewoon kopen wat je graag wilt hebben. Niets aantrekken van anderen.
Zelf wil ik geen Bburago's meer, maar als jij helemaal blij wordt van een Bburago, dan is dat toch prachtig? en lekker goedkoop :mrgreen:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Start (opnieuw)

Bericht door exit »

Bburago is makkelijk om de kast snel te vullen

zodat het geen lege kast is die er staat, je kan ze later dan eventueel vervangen door meer gedetaileerde modellen ...

Ferrari en autoart gaan niet samen.
Moet je bij Hotwheels elite of Kyosho bvb zijn
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Start (opnieuw)

Bericht door NetForce84 »

Inderdaad zelf kopen wat je graag ziet.
Gewoon modellen kopen (Bburago bv) om zo je vitrine op te vullen zou ik wat zonde vinden.

Alle begin is moeilijk, het internet wat afzoeken, de partners van het forum eens bezoeken :mrgreen: en kijken wat je tof vind.
Langzaam opbouwen en na verloop van tijd zal je wel zien dat het allemaal wel in orde komt en zal de vitrinekast langzaam opgevuld geraken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Start (opnieuw)

Bericht door Peter Parker »

Ja een verzamelaar vult zijn kast echt wel snel. Ik zou voor de betere modellen gaan en de goedkopere en slechter gedetailleerde modellen laten staan. Een partij overkopen vind ik een beetje saai. Daar ben je zo op uitgekeken. Als je een model wilt en zoekt en uiteindelijk vindt is dat veel leuker. Een partij kopen en de pareltjes houden en de rest doorverkopen is misschien wel een goed idee. Maar mensen als wij willen ook de pareltjes en niet de meuk. :D
Robbyd9
Berichten: 38
Lid geworden op: do 06 feb 2014 20:12
Schaal: 1:18

Re: Start (opnieuw)

Bericht door Robbyd9 »

'k ben vandaag eens langsgeweest in een winkel om te beslissen of het normale of elite modellen worden.
Het verschil is toch aanzienlijk!
Vandaar dat het Elite modellen zullen worden!

'k kon het niet laten om er in de winkel meteen eentje aan te schaffen, en het is de Ferrari 458 Italia GT2 geworden.

Zeer tevreden mee! :thump_up:
De start van een mooie collectie! :-)

En ineens een fotootje van genomen ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Start (opnieuw)

Bericht door NetForce84 »

Een beter start kan je volgens mij niet nemen. :rico:
Zeer knappe ferrari GT2, ze zien er erg knap uit (en goedkoper dan een BBR :cry: )
Plaats reactie