Opel Senator Verf lichtblauw met fijne metalic deeltjes

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Wintel
Berichten: 41
Lid geworden op: do 20 mar 2014 09:24
Schaal: 1:18

Opel Senator Verf lichtblauw met fijne metalic deeltjes

Bericht door Wintel »

Hallo iedereen,

Ik ben op donderdag 27 maart gestart met een 1/18 ombouw van een Holden Commodore SL/E en een Opel Senator A2 zie link http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=25669

Het is de bedoeling om een Opel Senator A1 te creeren, en ik moet eerlijk toegeven dat het wel lekker loopt.

Nu moet ik nog wat plamuur werk verichten en dan ik bijna aangekomen om het model te gaan spuiten, en ik vindt de Senator mega stoer in het lichtblauw.

Ik was op google al wat aan het rond kijken voor de verf, en dan bedoel ik geen autolak!! die metalic die in autolak zit is véél te grof.

De Holden Commodore heeft zwart boven en zilver grijs onder, en dat zilvergrijs heeft mega fijne metalic deeltjes.

Afbeelding


Nu mijn vraag: weet iemand waar ik dit zou kunnen kopen of misschien zelf mengen.

Met vriendelijke groet Ron
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: Opel Senator Verf lichtblauw met fijne metalic deeltjes

Bericht door AadA »

Tamiya heeft toch spuitlak in metalic.
En in de bekende Humbrol potjes zijn ook metalic lakken.
Hier 2 restauraties welke gespoten zijn met Tamiya spuitbusjes.
Afbeelding
Afbeelding
Ik gebruik geen blanke lak omdat hoogglans voor een Dinky Toy teveel is van het goede.

met vriendelijke groet,

Aad
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Opel Senator Verf lichtblauw met fijne metalic deeltjes

Bericht door Jaap »

Ik gebruik Motip metallic lak en in combinatie met blanke lak krijg je hetzelfde metallic effect :thump_up:
Plaats reactie