Dinky Toy Citroen 2cv

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
wgeus
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 22 jun 2015 13:27
Schaal: 1:43

Dinky Toy Citroen 2cv

Bericht door wgeus »

http://oi61.tinypic.com/1zfskg5.jpg Geacht forum, onlangs een dinky 2cv 558 aangeschaft in een zeegroene kleur.
Kan iemand bevestigen of deze kleur origineel is, ik heb reeds een lichtgele 558 in mijn bescheiden Citroen verzameling.

Hoe voeg ik een foto bij?
Laatst gewijzigd door wgeus op ma 22 jun 2015 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Dinky Toy Citroen 2cv

Bericht door rsh_scuderia »

Welkom op het forum.
Met betrekking tot Dinky Toys en Eendjes zal Peter Parker wellicht informatie kunnen verschaffen.

Voor foto's kan je de button IMG aanklikken als je een bericht intypt. Hier kan je de link die bijvoorbeeld http://tinypic.com/index.php geeft in plakken.
Let op het juiste format. Maximaal het format voor 17-inch is hier toegestaan.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Dinky Toy Citroen 2cv

Bericht door Peter Parker »

Je foto link werkte. Deze heb ik zelf ook. Ja het is een zeegroene tint tegen het grijs aan. In perfecte staat zo te zien en met doosje. Er is nog 1 risico dat het een Atlas versie van de Dinky Toys is, maar dat staat op de onderkant. Staat er geen Atlas onder of Made in China dan heb je een heel mooi model in je bezit. Daar wil de liefhebber wel rond de 50 euro voor geven met doosje. Er is inderdaad nog een gele versie en ook een versie met half open dak. Daarnaast zijn er nog een serie zonder ramen met de ribbelkap gemaakt. Die zijn er in het grijs en bordeaux rood.
wgeus
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 22 jun 2015 13:27
Schaal: 1:43

Re: Dinky Toy Citroen 2cv

Bericht door wgeus »

Bedankt voor de info.
Het is geen Atlas of chinees, wel puntgaaf.
In welk jaar zou dit model gemaakt zijn ?

mvrgr

wgeus
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Dinky Toy Citroen 2cv

Bericht door Peter Parker »

Rond 1965-1970.
Plaats reactie