miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door bodi »

Heb een aantal vitrines (plexiglasdozen waar 1 1/18 per stuk in kan) gekocht bij modelcarworld en aangezien ik soortgelijke vitrines hier al vaak op forum heb gezien vroeg ik me af hoe men hier een miniatuur inzet zodat deze toch veilig staan.

In zetten op zich is natuurlijk geen probleem maar als deze vitrines verplaatst worden (bvb bij reinigen kast waar ze op/in staan) gaat de modelauto toch schuiven. Zelf heel voorzichtig maar kan snel gebeurt zijn.

Zit te denken aan bvb soort dubbelzijdige tape of Tesa POWERBOND montagepads die ik dan tss bodem vitrine en bodem minatuur zou kleven/verbinden wat ervoor zou zorgen dat ze niet zo snel gaan schuiven maar andere tips zijn zeker welkom,.
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door goededag »

Bij de enkeling die ik heb, staan ze er los in
Maar als de modellen in de originele doos geschroefd zitten, zou je ze vast kunnen schroeven
Anders misschien met ijzerdraadjes om de asjes vastzetten? (Zoals bij sommige kleinere schalen gebeurd)
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

Re: miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door bodi »

Bedankt, dat schroeven had ik ook gedacht maar ga ze er gewoon ook los inzetten (zijn er maar 8 meer). Misschien test ik het nog eens met soort dubbelzijdige tape, bij eentje toch want al sluitclip stuk gemaakt :evil: , wieltje stond niet 100% recht en wou het terug openen dus geprobeerd maar voor een handige harry als ik duidelijk geen goed idee :( en dus afgebroken.
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door Smokey »

Misschien zijn die dopjes die je op kastdeuren plaatst als dempertje een idee. Die zijn transparant en je kunt ze mooi voor of achter de wielen plaatsen als soort van wielklem.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door exit »

of 'dikkere' versies ervan onder de wagen zodat deze op 3 of 4 plaatsen van de bodem af is en rust op die rubbers, zal dan ook niet schuiven
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: miniaturen vastzetten in vitrines (dozen geen kasten)

Bericht door jonnoT »

plexiglas kopen . daar blokjes van maken , waardoor je het model kan vastschroeven. schroef deel wit verven . Krijg je denk ik een hele leuk relatief minder zichtbare oplossing.
Je kunt ook een blokje van hars gieten en daar een gat door boren voor de schroef
Plaats reactie