Ramen in het model plaatsen

Handige tips staan hier.
Plaats reactie
Wayed
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 25 dec 2016 15:03
Schaal: 1:24

Ramen in het model plaatsen

Bericht door Wayed »

Hallo allemaal,

mijn eerste post hier dus eerst een kleine inleiding.
Ik ben rondom mijn 8e begonnen met modelbouw. ik was er helemaal gek van. ergens rond mijn 14e is het helemaal ingezakt omdat ik naar hogere kwaliteit verlangde maar het geld niet had voor dingen als een airbrush set.
nu ben ik 20 en ik zit er weer helemaal in. een paar weken terug heb ik een Dodge Charger R/T uit 1967 gebouwd en nu ben ik bezig aan een Porsche Carrera Cabrio.
Toch loop ik nu weer tegen dit probleem aan: het lijmvrij plaatsen van de ruiten en eventuele onderdelen op de ruiten..
op de een of andere manier lukt het me nooit helemaal lijmvrij. bij de dodge was ik al blij dat de spiegel niet op het raam zat maar aan het dak.
Bij de Porsche zit de spiegel wel op het raam dus ben ik op zoek naar tips&tricks voor het plaatsen van de ramen en spiegels op de ramen.
Ik heb al geprobeerd bij de dodge om eerst met masking tape de ramen zonder lijm in het model te leggen en dan de lijm aan te brengen maar dan klimt hij toch nog tussen de kiertjes door het zicht in. contact lijm heb ik ook nog geprobeerd (zo'n klein tubetje van Pattex) maar die slaat wit uit.
Alvast bedankt voor de hulp
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Ramen in het model plaatsen

Bericht door exit »

mss ook eens op modelbrouwers kijken ... dat gaat meer over modelbouw dan hier (diecast)
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Growinafeh
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 apr 2018 13:10
Schaal: 1:32

Re: Ramen in het model plaatsen

Bericht door Growinafeh »

Dat is echt interessant!
Plaats reactie