GMP/ACME 1/18

Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Rossy »

Greenlight is een samenwerking aangegaan met GMP / ACME!
Dit is wat gisteren op de facebook pagina van Greenlight voorbij kwam:
GreenLight Keith Asbury - GreenLight has wholly acquired all available GMP mold assets in China and has entered an agreement to collaborate with the original founders of GMP for design, development, marketing and sales. GreenLight has also entered a long-term agreement for the use of the GMP logo and GMP URL, which will go live shortly
Het is de bedoeling om ook oudere modellen opnieuw uit te brengen in voornamelijk de groetere schalen (1:18):
GreenLight Robert Tillson There will be a main focus on large scale such as 1:18 for the first year
Goed nieuws!

Antonio.

P.S.: Nog geen Greenlight discussie topic?
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Nelis »

Wow, dat wist ik nog niet! Goed nieuws! Krijgen we weer Camaro's en hopenlijk de Plymouth '70 modellen!! Een leuke Pontiac is ook nooit weg! :cool:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door aficionado »

Rossy schreef:Greenlight is een samenwerking aangegaan met GMP / ACME!
Dit is wat gisteren op de facebook pagina van Greenlight voorbij kwam:
GreenLight Keith Asbury - GreenLight has wholly acquired all available GMP mold assets in China and has entered an agreement to collaborate with the original founders of GMP for design, development, marketing and sales. GreenLight has also entered a long-term agreement for the use of the GMP logo and GMP URL, which will go live shortly
Het is de bedoeling om ook oudere modellen opnieuw uit te brengen in voornamelijk de groetere schalen (1:18):
GreenLight Robert Tillson There will be a main focus on large scale such as 1:18 for the first year
Goed nieuws!

Antonio.

P.S.: Nog geen Greenlight discussie topic?
Nelis schreef:Wow, dat wist ik nog niet! Goed nieuws! Krijgen we weer Camaro's en hopenlijk de Plymouth '70 modellen!! Een leuke Pontiac is ook nooit weg! :cool:
Oh yeah baby!!!! Streetfighters voor een 'normale' prijs, en al deze beautys

Ik ga meteen 'vrindjes' worden, om op de hoogte te blijven.. Hier ben ik reuze nieuwsgierig naar!! :dance: :worshippy: :rico:
Nu HW61 terug en dan zijn we er :cool:

Meer info
http://us7.campaign-archive1.com/?u=166 ... 87147b2122
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Nelis »

Greenlight is ook met de Highway 61 mallen bezig...
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik had al zo'n gevoel dat het er aan zat te komen, doen ze goed :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Nelis »

Heb net via Tom's bevestigd gehad dat er dit jaar nog een 1970 Roadrunner uit gaat komen!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :drool: :drool: :drool: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door aficionado »

Nelis schreef:Heb net via Tom's bevestigd gehad dat er dit jaar nog een 1970 Roadrunner uit gaat komen!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :drool: :drool: :drool: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Ja dat zou geweldig zijn inderdaad.. Maar ik ben toch benieuwd naar de prijzen van de nieuwe modellen..

€150+ voor een 1970 Roadrunner zou een 'goede deal' zijn, gezien wat ze nu doen.. Maar €150 is echt té veel voor mij..

Als GMP niet weer 'out of business' willen gaan, doen ze er goed aan om de prijzen iets realistischer te maken.. Ietsjes meer voor de kwantiteit dan de absolute kwaliteit te kiezen..

Een goede concurent van Autoworld zeg maar qua prijzen en kwaliteit..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Nelis »

aficionado schreef:
Nelis schreef:Heb net via Tom's bevestigd gehad dat er dit jaar nog een 1970 Roadrunner uit gaat komen!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :drool: :drool: :drool: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Ja dat zou geweldig zijn inderdaad.. Maar ik ben toch benieuwd naar de prijzen van de nieuwe modellen..

€150+ voor een 1970 Roadrunner zou een 'goede deal' zijn, gezien wat ze nu doen.. Maar €150 is echt té veel voor mij..

Als GMP niet weer 'out of business' willen gaan, doen ze er goed aan om de prijzen iets realistischer te maken.. Ietsjes meer voor de kwantiteit dan de absolute kwaliteit te kiezen..

Een goede concurent van Autoworld zeg maar qua prijzen en kwaliteit..
Ik snap wat je bedoeld, maar ben het niet helemaal met je eens. Een Plymouth van GMP zat altijd rond de € 130,-. Stel dat ze nu € 150,- gaan kosten. Dat is altijd nog ruim € 100,-
goedkoper dan een vergelijkbare Autoart. Ik heb het er wel voor over, maar goed ieder zijn budget. Ze komen vast wel ergens in de aanbieding een keer. Kans is wel dat ze enorm
snel uitverkocht zullen zijn... Dan gaat de waarde ook weer omhoog. Het zijn echt hele mooie modellen en dat kost geld. Minder details vind ik persoonlijk jammer.
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Nelis »

Inmiddels de eerste foto's van nieuwe modellen:

Afbeelding

Afbeelding

Staan bij ACME diecast op de site en ook bij Tom's al te bestellen (pre order)!! :dance: :drool:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Mr. Dj M. »

Gebaseerd op oude mallen?
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door aficionado »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Svenson1983 »

Afbeelding

Geweldige Oldsmobile die gaat uitkomen, de release staat gepland voor oktober (hopelijk niet de 31ste).
Echt een stoere wagen in dat "Matador red". Ik zou 'm graag aan de verzameling toevoegen, daar ie een
erg mooi duo zou vormen met de "Nugget gold" die ik al heb. Die heeft wel een spoiler, en de rode niet.

En ik had al niet genoeg om naar uit te kijken :drool: .

Grtz
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Mr. Dj M. »

Maakt deze gebruik van een oude mal?
Ik zie doglegg scharnieren :(
Gebruikersavatar
Svenson1983
Berichten: 430
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 15:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Svenson1983 »

Maakt deze gebruik van een oude mal?
Ik zie doglegg scharnieren :(
ACME maakt gebruik van de oude mallen van Exact Detail en GMP. In het geval van de Olds is dat Lane Exact Detail.
Al hun modellen zijn voorzien van "beentjes". Bij GMP worden echte scharniertjes gebruikt, een niveautje hoger dus.
Exact Detail heeft het model in 2004 in dezelfde kleur uitgebracht, echter met spoiler, maar zonder white line tires.
Vreemd dat ie nog niet kan gereserveerd worden bij Toms ...
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: GMP/ACME 1/18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik wist dat ze inderdaad in de basis vaak oudere mallen hergebruiken voor nieuwe uitvoeringen.
Gebruik maken van oude mallen is één ding, maar pas ze dan wel aan. Vind die scharnieren echt zonde op zo'n model...
Plaats reactie