KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door LittleLeroy »

Hey there!

Ik heb eerder een model, de Ferrari Testatrossa van KK-Scale gekocht. Mwa, ik vond het mega slecht! De lak, de afwerking en emblemen die niet recht zitten. Ow dat vind ik zo storend! Maar toen zag ik 328 GTS bij Modellesimo in het geel en vandaag binnengekregen. Het valt me op dat de modellen die ze tegenwoordig uitbrengen echt veel beter zijn. Hoe zit dat? :eh: Maar ook de prijs is nogal gestegen. Kwaliteit kost geld, dat dan weer wel. :wink:
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door Schumi28 »

Ik heb nog nooit van dat merk gehoord :mrgreen: hebben ze ook een website?
Afbeelding
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door LittleLeroy »

Schumi28 schreef: di 16 mar 2021 09:21 Ik heb nog nooit van dat merk gehoord :mrgreen: hebben ze ook een website?
Oh dat kan he. Maar welke schaal verzamel je? Ze hebben volgens mij enkel 1.18. Kijk maar ff op
https://www.kk-scale.de/ Er zitten best wel chille modellen bij. Veel modellen die je nog niet eerder zag in 1.18. De Fiat Panda bijvoorbeeld, ver voor mijn tijd :D , maar die is super leuk. Ook veel Ferrari. KK Scale is overigens van Modelissimo zelf.
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Gebruikersavatar
stormbreaker
Berichten: 259
Lid geworden op: za 10 aug 2019 21:01
Schaal: 1:18

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door stormbreaker »

Ik ken het merk wel, maar nooit echt zo in verdiept.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door Porschelover »

hey,

ik ken het merk, zelf heb ik 1 model ervan een Singer en er staan er nog 2 opzij voor mij.
prijs kwaliteit is het zeker niet slecht vind ik persoonlijk en hier alles in orde aan de wagen zelf!
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door bodi »

grote verzamelen is gedaan en destijds alles verkocht maar toch niet kunnen weerstaan aan de ferrari 328 gts van kk scale (icm 964 turbo en mini 1300 solido) en moet zeggen dat kwaliteit zeker ok is (kan wel verschillen heb k al gehoor/gezien per soort, de testarossa zou niet zo denderend zijn) maar hopelijk komen er nog, een 512tr, 355, mondial 3.2 cabrio en 308 gts qv (allemaal ooit gehad behalve de mondial cabrio)
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door Ferrarifan »

Leuk merk voor met name de beginnende verzamelaar. Beter dan het merk Burago waar ik vroeger mee ben gestart. Er mankeert helaas nog wel eens iets aan de lijnen van de verschillende modellen van KK. De Testarossa is inderdaad niet het beste model van ze, maar de neus van de 512 BB klopt ook niet. De 328 is aardig gelukt.

Ik heb er ook een aantal aangeschaft, maar heb er een beetje spijt van. Zeker als je ze ziet staan tussen de BBR's en CMC's.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
MitsuGalant
Berichten: 788
Lid geworden op: zo 08 aug 2010 15:27
Schaal: 1:18

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door MitsuGalant »

Ik heb ook een model van KK-scale gehad. Prijs/kwaliteit is prima in orde. Ik was positief verrast toen ik het model in handen had. Ik raad het merk aan.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door Porschelover »

zelfde hier, ik ken het merk.
ondertussen heb ik zelf 3 modellen, de singer heb ik hier al gepost en binnekort bij de nieuwe update ga ik de andere posten.
het is een correcte prijs kwaliteitsverhouding vind ik
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door LittleLeroy »

TS hier. Ik kreeg gisteren de Ferrari 365 GTB Daytona Spider 1969 van KK-Scale binnen. Het is een Miami Vice lookalike versie. Voor de ouderen hier zeker bekend :mrgreen: Ook heb ik de Testarossa en tussen die twee merk ik een groot kwaliteitsverschil. Waar zou dat aan kunnen liggen? Maar de 365 vind ik behoorlijk oke.
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door MartinBond »

Ligt aan een wisseling van de wacht. Er is een tijd geleden een soort "open brief" uit gegaan naar retailers etc waarin e.e.a. uit de doeken werd gedaan. Kort gezegd: vanwege enkele serieus teleurstellende leveringen (BMW E38, E-type, Testarossa) heeft KK afscheid genomen van een of enkele ondermaatse fabrieken/ontwerpers, met als gevolg iets hogere prijzen en een langzamere aankondiging van modellen, maar wél betere afwerking en modellen die gewoon kloppen. Meer recente uitgaves zoals de Alfa Montreal, Mercedes W100 en Ferrari 365 GTB/4 kunnen zonder schaamte naast hun AutoArt/Kyosho evenknie staan qua vorm en "shelf presence". Heb zelf o.a. de Mercedes 540K, de Lamborghini 400 en de Ferrari 330 GT gehad, en alledrie waren ze de 6 tientjes die je er voor betaalt (betaalde) zeker waard. Helaas laat alleen de kwaliteitscontrole nog wel eens te wensen over, maar dat is tegenwoordig vrijwel nergens meer op niveau.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LittleLeroy
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 mei 2020 20:54
Schaal: 1:18

Re: KK-Scale een stuk beter van kwaliteit!

Bericht door LittleLeroy »

Nou, MartinBond, ik heb ook de Ferrari 365 GTB van KK-scale, maar meten met AutoArt lukt nog echt niet denk ik. Hier en daar schort het nog wel aan de afwerking. Dat ook de eindcontrole niet optimaal is, en dat dit bij meerdere fabrikanten niet oke is, zeg je goed. Dat valt mij ook op.

Ik vind het interessant wat je schrijft over die brief naar de retailers. Dit zijn zaken die wij als verzamelaars niet zo vaak te weten komen. Tenminste, ik wist het niet. En die KK-scale Testarossa is inderdaad meer een speelgoedauto dan een modelauto. Maar ja, voor verzamelaars die minder te besteden hebben; zij moeten nu echt behoorlijk betalen voor een beter afgewerkt model.

En inderdaad, en ook dát noem je, zijn ze nu alweer een stuk duurder. Volgens mijn vader was bijvoorbeeld AutoArt een jaar of 10 terug zeker de helft goedkoper. (Yep, 10 jaar geleden was ik 9 en kon toen nog niet met geld omgaan, en nu nog steeds niet :mrgreen: ) Bijna alle fabrikanten blijven de prijs maar opvoeren. Want stoppen met deze mooie hobby? Nee, voor velen geen optie. Soms heb ik het idee dat fabrikanten daarop inspelen, onder het motto: ze worden toch wel gekocht. Maar goede of betere afwerking en detaillering willen we ook toch?, (nou ja, ik wel) zoals nu bij KK-scale, en daar betalen we ook voor.  
Modelauto's zijn meestal stil en energiezuinig
Plaats reactie