BBR 1:18 Discussie-topic

Gebruikersavatar
Mc12
Berichten: 61
Lid geworden op: za 12 jul 2008 12:21

BBR 1:18 Discussie-topic

Bericht door Mc12 »

Raar dat er hier nog geen topic over was.

BBR heeft, zoals vele merken, liefhebbers en opposanten. Vooral omdat BBR veel sealed body's in zijn gamma heeft. Ikzelf heb hier geen probleem mee en ben de trotse eigenaar van een BBR race model.

Het betreft de Maserati Mc12 (Zhuhai FIA GT 2004)
Wat vinden jullie van BBR's racemodellen?
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

BBR 1:18 Discussie-topic

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Ik vind ze prachtig!

Zelf heb ik ook geen probleem met sealed body modellen, al mijn DBR9's (9 in het totaal) Zijn ook sealed en ik vind ze prachtig! Het enige wat me tegenstaat is de prijs... Als je een model sealed maakt, kun je m ook minder duur maken vind ik...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: BBR 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

Met sealed body's heb ik ook geen problemen mee. Zou niet eens durven dat soort modellen open te schroeven. :doh:

Ben helemaal gek van BBR. In 1/18 heb ik de Ferrari 375 Plus Le Mans versie. En dat is toch één van de parels in mijn verzameling. Wat prijzen betreft moet je bij BBR's in 1/18 gewoon ff een jaartje geduld hebben en goed zoeken op Ebay. Zag onlangs de Panam versie van de 375 Plus voor € 150,- weggaan. Nog veel geld maar wel zo ongeveer de helft van de introductieprijs.

Naar het schijnt brengt BBR in 2009 1/18 race versies uit van de Ferrari's F430 GTC en de 512 BB LM :dance:
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: BBR 1:18

Bericht door fish88 »

Ferrari10flrb schreef:Met sealed body's heb ik ook geen problemen mee. Zou niet eens durven dat soort modellen open te schroeven. :doh:

Naar het schijnt brengt BBR in 2009 1/18 race versies uit van de Ferrari's F430 GTC en de 512 BB LM :dance:
Heb ook geen problemen met sealed modellen, maar als je ziet wat ze uitbrengen heb ik wel hoop op een F550 :dance:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: BBR 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

fish88 schreef:
Ferrari10flrb schreef:Met sealed body's heb ik ook geen problemen mee. Zou niet eens durven dat soort modellen open te schroeven. :doh:

Naar het schijnt brengt BBR in 2009 1/18 race versies uit van de Ferrari's F430 GTC en de 512 BB LM :dance:
Heb ook geen problemen met sealed modellen, maar als je ziet wat ze uitbrengen heb ik wel hoop op een F550 :dance:
.

Maak me gek, is ook mijn droom en dan bij voorkeur die van Peter Kox waar hij Le Mans mee heeft gewonnen. Model is er ook van MG maar is zeldzaam, schreeuwend duur en dan moet de bouwer ook nog eens goed zijn werkk gedaan hebben.
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

BBR 1:18+

Bericht door mercedes fan »

heb er zelf geen, heb er wel is wat gezien zelf zie ik qua detaileering liever CMC :thump_up: :D
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: BBR 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

Heb een Ferrari 375 Plus LM uitvoering van BBR. En dat is werkelijk absoluut een schitterend gedetailleerd model. Sealed body is voor mij geen probleem.

Het aanbod van BBR 1/18 modellen is in tegenstelling tot 1/43 nog niet zo heel groot. En op dit moment is er ook nog maar één klassieke racer, de Ferrari 375 Plus en daarnaast een aantal moderne straatversies en natuurlijk de Maserati (jammer dat het geen Ferrari is) en derhalve is BBR in 1/18 dus mijns inziens nog niet echt te vergelijken met CMC

BBR's zijn zeker in het begin behoorlijk aan de prijs. Maar als je een beetje geduld op kunt brengen dan zijn BBR's na een jaar aanzienlijk goedkoper. Overigens geldt dit ook wel voor CMC is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: BBR 1:18

Bericht door rpi »

BBR is in 1:18 op de goede weg, maar nou net nog niet met haar race modellen vind ik. Ik heb onlangs de BBR F430 in het grijs gekocht. Dit model is erg mooi.

De race modellen vind ik niet super. Ik heb er nog geen gehad, maar wel een "weg" BBR 375 plus. Die vond ik niet zo geweldig en daarom ook weer verkocht. Met name het ongebalanceerde gebruik van materialen stond me tegen. Dus wel fotoets onderdelen erop plakken, maar een erg plastic uitziende brandstoftank achterin.

Sealed modellen ben ik niet zo weg van, zeker niet voor de prijzen die BBR daarvoor rekent. Voor dat geld verwacht ik gewoon veel meer.

Ik begreep dat BBR de F430 ook als race varianten gaat uitbrengen. Kijk, dan gaan we serieus praten over race BBR's :drool: :drool: :drool:

(allemaal mijn mening natuurlijk, niets ten nadele van de smaak van anderen)

Greetz,

Rob
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: BBR 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

rpi schreef:BBR is in 1:18 op de goede weg, maar nou net nog niet met haar race modellen vind ik. Ik heb onlangs de BBR F430 in het grijs gekocht. Dit model is erg mooi.

De race modellen vind ik niet super. Ik heb er nog geen gehad, maar wel een "weg" BBR 375 plus. Die vond ik niet zo geweldig en daarom ook weer verkocht. Met name het ongebalanceerde gebruik van materialen stond me tegen. Dus wel fotoets onderdelen erop plakken, maar een erg plastic uitziende brandstoftank achterin.

Sealed modellen ben ik niet zo weg van, zeker niet voor de prijzen die BBR daarvoor rekent. Voor dat geld verwacht ik gewoon veel meer.

Ik begreep dat BBR de F430 ook als race varianten gaat uitbrengen. Kijk, dan gaan we serieus praten over race BBR's :drool: :drool: :drool:

(allemaal mijn mening natuurlijk, niets ten nadele van de smaak van anderen)

Greetz,

Rob
Ben ik mee eens. Maar € 150,- voor een Ferrari 375 Plus vind ik voor een BBR wel meevallen. (met een beetje goed zoeken en geduld kun je op Ebay voor dit bedrag wel een race 375 vinden) In ieder geval beter dan de prijs voor de zng Super Elites van HW.

En naar het schijnt brengt BBR ook de 512 BB LM in race versie uit :drool:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: BBR 1:18

Bericht door rpi »

Voor minder dan € 150 ex porti vind je elk BBR model wel met de huidige dollarstand (behalve de sealed modellen). Ik had de 375 plus voor € 104 exclusief verzenden en de F430 LE voor € 150.

Op zich is de 375 van goede kwaliteit en zijn geld ook wel waard, maar hij voelde wat mij betreft niet af. Mooie dure materialen afgewisseld met plastic waar je het ook aan ziet dat het goedkoop plastic is.

De F430 is veel gebalanceerder. Elk materiaal lijkt op het echte. Op de foto's die ik ervan gemaakt heb, lijkt het net of het foto's zijn van de echte. Dat hebben de 375 plus modellen niet, althans naar mijn mening.

Door de kwaliteit van de F430 hoop ik inderdaad dat BBR het racepad inslaat. Een 512LM in race livery, dat klinkt erg goed... :drool: De MC12 is werkelijk een schitterend model, maar louter omdat ie sealed is zal ik hem niet kopen. Elke keer als ik een sealed model zie, zie ik mezelf al in de weer met een slijptolletje :eh:
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: BBR 1:18

Bericht door The Red Dream »

Persoonlijk vind ik het 375 plus model een pracht van een model met uitstekende details. Daarom, dat ik beide verschillende race versie's in mijn verzameling heb en er zou ook nog een derde op komst zijn. Volgens mij tot nu toe het enigste niet sealed 1/18 model van BBR. En laten we niet vergeten, dat BBR onder de katogarie Resin modellen behoord en dan is een niet sealed model al een uitzondering. De merken CMC en Exoto vallen onder de Die-cast katogarie.
Over het algemeen zijn resinbouw merken vele malen duurder dan de Die-cast merken zowel bij 1/18 als 1/43, ondanks dat de Die-cast merken soms veel gedetailleerder en precieser afgewerkt zijn.




Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: BBR 1:18 Discussie-topic

Bericht door Ferrari10flrb »

Wat mij betreft maakt het me niet dat een model sealed is of niet gaat om de algemene uitstraling, detaillering enz.

En een slijptolletje?? :doh: :think:

De raceversies van de 375 Plus zijn over het algemeen wel wat duurder dan de straatversies.

Overigens had ik liever gezien dat BBR de 250 Testarossa had uitgebracht, dat is nog eens een model dat "uitgemelkt" kan worden :mrgreen: Maar je kunt niet alles hebben en wie weet......

En wie weet dit jaar de F430 en de 512 BB racers, hopelijk niet allemaal te gelijk.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

BBR 1:18

Bericht door NetForce84 »

Straetos schreef:458 GT2 vanaf nu te koop bij BBR

http://i851.photobucket.com/albums/ab78 ... _1_jpg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hier op het forum al gezien dat sommige mensen uit Nederland dit model al in hun bezit hebben.
Ik hier in België heb dit model ook besteld (bij miniaturen De Kimpe) maar heb van Robert nog geen mailtje gekregen dat het model al binnen is...

Iemand een idee hou dit zou komen?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: BBR 1:18 Discussie-topic

Bericht door Ricardo »

De ene importeur is misschien sneller dan de andere. :mrgreen: Geduld is soms een schone zaak. :wink:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: BBR 1:18 Discussie-topic

Bericht door rsh_scuderia »

Dat zou zeker kunnen.
Voor verschillende fabrikanten zie ik dat er verschillende levertijden zijn.
Zo is de Duitse markt groter en die hebben nog wel eens eerder een bepaald model.
Plaats reactie