Exoto en CMC 1:18 2

Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door a vd winkel »

rpi schreef:In Nederland zijn Exoto's en CMC's veel te duur. Dit komt omdat er veel te veel tussenhandelaren tussenzitten.

Zo zitten er bij CMC 3 groothandels (1 in Frankrijk en 2 in NL) tussen, voordat het model bij de detaillist staat. Vanzelfsprekend kan er dan geen sprake zijn van scherpe prijzen.

Ik vindt 200 euro nou niet echt te duur... eerder scherp geprijst en gewoon bij Autosalon Otten in Den Bosch (bij voorintekening, nu niet meer voor die prijs !)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door rpi »

Als je dat niet duur vind is het prima, maar voor veel minder kun je ze ook krijgen.

Mijn budget voor deze maand is al overschreden, dus moet ik even wachten tot de reserves zijn aangevuld. Anders had ik nog een ivoorwitte Porsche 901 willen kopen voor € 158 inclusief verzenden. Dat scheelt mij toch teveel met de NL prijzen.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door The Red Dream »

Het belangrijkste is voor iedereen, dat de modellen 100% in orde worden geleverd en dan heb ik er wel een paar Euro's meer voor over. Dat blijkt maar weer eens betreft het P4 model van GMP. Al op diverse forums gelezen, dat verzamelaars dit model beschadigd ontvangen hebben of dat het een en ander niet klopt of past. Ook bij Exoto modellen komt dat wel eens voor en meestal zijn dit de modellen, die voor veel minder aangeboden worden. Meestal uit het buitenland.
En overkomt je dit, dan zit je met de ellende. Zie dan maar eens je centjes terug te krijgen en/of een nieuw model. Mijn P4 model van GMP staat puntgaaf in mijn vitrine en ik ben de vertrouwde leverancier (overigens een van de partners van dit forum) heel dankbaar voor. Ook al heb ik een "paar" eurootjes er meer voor betaald. Service kan soms belangrijker zijn, dan die paar euro's minder. Vooral bij zulke modellen, die erg kwetsbaar zijn.
Met een paar Euro's bedoel ik 25 á 50 Euro en het betreft de exclusievere duurdere merken en niet de Hotwheels of dergelijke.
Uiteraard is dit volledig mijn persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door Ferrari10flrb »

Ik ben het deels wel met je eens maar ook met rpi.

Om voor mezelf te spreken, ik heb, mede door de lage dollar koers voor "mijn" Exoto's en BBR's nooit meer dan € 160,- betaald.

Persoonlijk vind ik het ook wel een sport om een model voor een scherpe prijs te pakken te krijgen. Ik heb zelf tot op heden nog niet meegemaakt dat een model van Exoto, BBR, Kyosho gebreken vertoonde. Ik weet wel dat het met 330 P4 van GMP opletten geblazen is.
Vaak kun je op Ebay wel uit de feedback halen of de verkoper slechte exemplaren heeft verkocht.

Voor € 25.-/€ 50,- meer haal ik ook geen high end modellen buiten Europa, je loopt dan ook nog eens de kans dat je invoerrechten moet betalen en dan is het voordeel helemaal weg.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door rpi »

Ik vind het ook prima hoor als je dat doet. Had ik ook al geschreven. Maar ik heb zo 4 of zelfs meer modellen voor de prijs van 3 in NL.

Het enige probleem wat ik heb gehad is met Exoto. Zowel bij een rechtstreeks bij Exoto besteld model, als bij een in een nederlandse winkel gekochte auto was iets mis. Bij beide gevallen is het nooit opgelost, aangezien de Nederlandse winkelier tegen dezelfde "Exoto non-service" aanloopt als de eindgebruiker zelf.

In de VS wel eens een 1/12 AA model gekocht. Toen had ik zelf een stickertje beschadig en dat ook zo gemeld: 1 mailtje naar AA en binnen anderhalve week lagen er 2 nieuwe stickertjes in mijn brievenbus, gratis zelfs.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: Exoto en CMC 1:18 discussie-topic

Bericht door The Red Dream »

Ik ben het met jullie mening wel eens als je over algemeen bekijkt, want ik heb mij de laatste tijd vooral gericht op de F500 serie van Exoto en die zijn toch volgens mij niet te krijgen aan prijzen van 160 Euro. Deze F500 serie zijn ook veel kwetsbaardere modellen, dan de overige modellen van Exoto. Veel modellen uit de eerste levering F500 serie modellen, zo'n kleine 2 jaar geleden, zijn defect worden geleverd door Exoto en vele van deze modellen zijn ook willekeurig worden doorverkocht in heel Europa. Ik heb het eerste F500 model destijds ook defect ontvangen vanuit Nederland en de leverancier nam het model ook meteen terug. Zonder problemen een nieuw model ontvangen, maar ik moet het nog maar zien als ik zo'n model bij een of andere willekeurige verkoper buiten Nederland koop . Ik blijf zulke kwetsbare modellen dan ook bij mijn betrouwbare shops kopen , maar een "standaard" Exoto model wat ik graag zou willen en kom het voor een leuk prijsje tegen op Ebay, die laat ik zeker niet staan. En inderdaad, het Feedback systeem is ook bepalend.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Exoto en CMC 1:18

Bericht door Ferrari10flrb »

Vind dat men bij Exoto een beetje rare sprongen aan het maken is. Een Kyosho heeft nu eenmaal niet het niveau van een Exoto. En de prijs is ook vrij stevig.
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door jochen »

gisteren een order geplaatst het waren namelijk de "12days", 12 dagen lang had je de kans om superkoopjes te doen...2modellen voor de prijs van 1 :) maar de verzendkosten zijn nogal duur...ik ben benieuwd...naar de service...
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door rpi »

Benieuwd naar de service van Exoto ?

Simpel, daar doet Exoto niet aan. :thump_down2:

In juni wat besteld, was begin augustus aangekomen. Volgens exoto lag dat aan de post/douane etc, maar er stond wel een stempel van Exoto op van eind juli. Eén van mijn modellen had een gebroken stuurstang bij aankomst. En dat heeft deze nu nog steeds. Exoto reageert niet op mijn mails, maar ik zit er ook niet voldoende achteraan.

Maar als ze aan service deden zou ik er ook niet achteraan hoeven gaan.
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door Fruitcake »

@jochen

de verzendkosten zijn laatst ook nog hoger geworden, was eerst 38 dollar en is nu 48 geworden :thump_down: voor elk model wat erbij komt betaal je 38 extra.. dan zijn die leuke bundles opeens niet zo betaalbaar meer :(

@rpi

op andere fora lees ik dat Exoto telefonisch veel beter geworden is qua service, misschien dat is proberen? :)
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door rpi »

Fruitcake schreef:@jochen

de verzendkosten zijn laatst ook nog hoger geworden, was eerst 38 dollar en is nu 48 geworden :thump_down: voor elk model wat erbij komt betaal je 38 extra.. dan zijn die leuke bundles opeens niet zo betaalbaar meer :(

@rpi

op andere fora lees ik dat Exoto telefonisch veel beter geworden is qua service, misschien dat is proberen? :)

Mmm, maar eens proberen dan. Maar via de mail leek mij het handigst, kon ik gelijk foto's meesturen van de gebroken stuurstang, nog half verpakt. Zodat ze wisten dat ie echt zo is aangekomen.
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door borbase »

laatst ook een model besteld
heb gebeld en was in een dag of 5 thuis :dance:
gr bor
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Exoto en CMC 1:18 1

Bericht door rpi »

Indrukwekkend lijstje... als ie niet van Exoto zou zijn. Helaas maken die maar weinig waar van hun toezeggingen, maar we volgen het met spanning.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door Tom_Aston-Martin »

EXOTO 18110 ex18110 GT Aston Martin DBR1 Prototype [ 2009]
EXOTO 18111 ex18111 GT 1957 Aston Martin DBR 1 #19 LeMans [ 2009]
EXOTO 18112 ex18112 GT 1969 Aston Martin DBR 1 #5 LeMans [ 2009]
EXOTO 88050 ex88050 GT 1961 Aston Martin DB4 GT Zagato [ 2009]
EXOTO 88051 ex88051 GT 1961 Aston Martin Zagato #1 LeMans [ 2009]
EXOTO 88052 ex88052 GT 1961 Aston Martin DB4 GT Zagato #3 LeMans [ 2009]

:dance: :worshippy: :drool: :shock:
Is dit het geloven waard?
Of maak ik mezelf blij met een dooie mus als ik dit rijtje geloof?
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Exoto en CMC 1:18

Bericht door rpi »

Op http://www.exoto.com staat hier niets over. Is dit niet een grapje van iemand op scale18 of elders?

Zo'n uitgebreide lijst geloof ik niets van helaas.
Plaats reactie