Norev Golf 1 gti 1:18

Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Hey,

na een tijdje dit forum doorspitten, veel vragen te stellen, en veel andere topics door te nemen ben ik zelf begonnen aan mijn golf 1 gti van norev.
Het is een origineel wit model pas geleden gekregen en wilde er eens wat leuks van maken.
Ik heb er nu een dtm-stijl uitlaatje ondergezet, de achterlichten wat donkerder gemaakt, ander velgjes met verlaging en een paar kleine dingetjes bijgekleurd zoals de handgreepjes.
De achterlichten zijn donkerder gemaakt door het grijze gedeelte achter de lichten zwart te maken, de bovenkant en onderkant van de lichten en de zijkanten. Zo valt er minder licht door de glaasjes en lijken ze donkerder. De velgen zijn ronal turbo's met mat-zwart hart, omdat de lijnen over de auto ook mat zwart zijn.

Hier wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als er iemand nog ideeën heeft of opmerkingen hoor ik het graag! Ik ben pas begonnen met het tunen dus alle ervaringen/opmerkingen zijn welkom!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door bobbob »

Rechtsvoor (in ieder geval) lijkt de velg gemonteerd te zijn met camber. Expres gedaan?
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door goededag »

Best netjes gedaan. :thump_up: Vooral die achterlichten. Dat doe je beter dan een hoop andere, die hem gewoon in een potje met zwarte verf mikken :thump_down:
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Hey,

ja die velg viel me zelf op toen ik de foto's hier plaatste. Zo zie je het bijna niet, maar denk dat die nog wel ff loshaal en dan weer opnieuw plak. Wat me wel opvalt is dat de lijm reageert met het aluminium van de velg (witte waas). Dus ff andere lijm zoeken (idee?)

Ja die achterlichten wilde ik idd donker hebben zonder echt te verven want dat ziet er niet meer realistisch uit. Ik heb gewoon geprobeerd wat logisch leek, en het resultaat ziet er wel goed uit al zeg ik het zelf haha :P

Iemand een idee hoe ik die spoiler (booskijker) zelf kan maken om aan de motorkap vast te maken?
Gebruikersavatar
Paulus
Berichten: 257
Lid geworden op: za 04 feb 2012 00:55
Schaal: 1:18
Locatie: Geldrop (NB)

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door Paulus »

Nette aanpassingen, achterlichten vind ik wel geslaagd.
Persoonlijk vind ik de wielen aan de grote kant met te platte banden :|

Wat betreft de booskijker, bij een Golf is dat een lipje dat aan de bovenzijde van de grill gemonteerd word en niet aan de motorkap.
Die grilletjes zijn los te koop.
Opel Kadett D 1.2n
Opel Kadett D 1.3s Bieber-cabrio
Opel Kadett D 16v Caravan
Opel Kadett E 1.2s Caravan bestel
Opel Manta B GSI
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door bobbob »

Die grillen zijn inderdaad los te koop. Voor Solido, weet niet of dat hetzelfde is als de Norev...
mwouters91 schreef:Wat me wel opvalt is dat de lijm reageert met het aluminium van de velg (witte waas). Dus ff andere lijm zoeken (idee?)
Waarmee plak je het nu? Goedkope secondelijm? Ik gebruik altijd lijmpistool. Plakt goed, vast = vast, makkelijk, makkelijk ook weer los te maken...
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Oke ja aan de grill inderdaad. Ja maar een grill van paar euro bestellen die dan goedkoper is als het verzenden is ook niet echt handig he. Ik heb nu speciale superlijm gebruikt die alles plakt. volgende keer toch maar lijmpistool. Ik werk daar alleen niet graag mee omdat dat altijd van die draden trekt.
Gebruikersavatar
Paulus
Berichten: 257
Lid geworden op: za 04 feb 2012 00:55
Schaal: 1:18
Locatie: Geldrop (NB)

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door Paulus »

Solido = Norev :wink:
Norev gebruikt de mallen van Solido, heb hier beide fabrikanten staan..en zijn indentiek.

En misschien een slim idee om meerdere delen te bestellen zodat het wel rendabel is.
Opel Kadett D 1.2n
Opel Kadett D 1.3s Bieber-cabrio
Opel Kadett D 16v Caravan
Opel Kadett E 1.2s Caravan bestel
Opel Manta B GSI
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door bobbob »

Heeeeel misschien kan ik wat regelen aan grilletje incl booskijker... Maar dat weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Oke dat van solido wist ik niet haha. Ja kan maar ik heb niks meer nodig haha. Ben nu weer opzoek naar een volgende tuningsmodel. Een andere golf type maakt niet veel uit wil ze toch allemaal uiteraard :P

Dat grilletje zou wel lekker zijn ja.
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Heb nog wat verandert kijk zelf maar eens!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Carbon folie 3D structuur

Eventueel morgen het dak nog bekleden, maar eerst kijken of dat me wel bevalt
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door bobbob »

Je Golfje is best netjes, maar die motorkap vind ik niet helemaal staan bij zo'n Golfje....
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Hey,

oke ja dat kan is een kwestie van smaak inderdaad. Misschien als morgen het dak gedaan is dat je zegt hij ziet er weer beter uit omdat het dan over de hele auto wat terug komt he. Maar ik mis alleen nog een booskijker haha
Gebruikersavatar
Gary
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 09 dec 2011 19:16
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door Gary »

Net model geworden, m'n complimenten :thump_up:
Gebruikersavatar
mwouters91
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 okt 2012 13:28
Schaal: 1:18

Re: Norev Golf 1 gti 1:18

Bericht door mwouters91 »

Dankje! Fijn om te horen haha
En dat voor een 1ste tuningsombouw :P Nu nog opzoek naar corrado, golf 2 3 4 5 6, audi a3 etc :P

gr,
Michael
Plaats reactie