Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRAAG!!

Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door Rossy »

Je kan de pastelkrijt droog aanbrengen met een kwast of wattenstaafje.
Eventueel kan je een papje maken met water en een drupje afwasmiddel.
Dit aanbrengen met een kwast en het overschot wegvegen met een tissue of een wattenstaafje.
Op zich hoeft het niet uit te maken hoe ruw de ondergrond is.
Ook op een gladde en glanzende ondergrond moet dit wel hechten.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door ronald-clio »

Rossy schreef:Je kan de pastelkrijt droog aanbrengen met een kwast of wattenstaafje.
Eventueel kan je een papje maken met water en een drupje afwasmiddel.
Dit aanbrengen met een kwast en het overschot wegvegen met een tissue of een wattenstaafje.
Op zich hoeft het niet uit te maken hoe ruw de ondergrond is.
Ook op een gladde en glanzende ondergrond moet dit wel hechten.

Antonio.
Antonio,

Bedankt voor je reactie. Ik zal t is in een pap vormpje broberen. Hier heb ik iets aan!! :thump_up:
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door ronald-clio »

Op zo'n zonnige dag dacht ik , weet je wat laat ik ondanks mijn hernia mijn werkbank in de schuur is een beetje aan kant maken om op korte termijn weer verder te kunnen met dit diorama. Maar ja opruimen met een hernia bleek achteraf toch niet zo'n heel goed plan....... ik verstapte me in de schuur waardoor ik snel een houvast zocht en dat was mijn werkbank waar ook het diorama op stond , in een reflex pak ik( dacht ik) de werkbank maar helaas was dit het diorama waardoor deze van de werkbank op de grond viel....... en jullie raden het al wel...... totall loss :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik ga proberen of ik hem nog kan herstellen en anders zit er niets anders op dan weer opnieuw van voor af aan te gaan beginnen :cry: :cry: :cry: :cry:
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Gebruikersavatar
tripoux
Berichten: 2197
Lid geworden op: za 22 sep 2007 10:08
Contacteer:

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door tripoux »

Net alle pagina's van dit topic gelezen, met stijgende verwachting en een onverwacht einde. Wat een teleurstelling moet dit zijn na zoveel uren werk. Verbazingwekkend ook dat er niemand meer heeft gereageerd op je laatste post!

Mocht je een doorstart maken met een Franse garage, dan zou ik het leuk vinden om het proces ook in een blog op mijn website te volgen.
welkom op miin pagina’s
http://www.facebook.com/chouettemajorette
&
http://www.facebook.com/routenationale

(* beide niet-commercieel)
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door ronald-clio »

tripoux schreef:Net alle pagina's van dit topic gelezen, met stijgende verwachting en een onverwacht einde. Wat een teleurstelling moet dit zijn na zoveel uren werk. Verbazingwekkend ook dat er niemand meer heeft gereageerd op je laatste post!

Mocht je een doorstart maken met een Franse garage, dan zou ik het leuk vinden om het proces ook in een blog op mijn website te volgen.
Dat zou ik erg leuk vinden!

Het diorama staat er weer hetzelfde bij als de laatste update. Ik vond het zonde om opnieuw te gaan geginnen en ben langzaam begonnen met het herstellen van de dio en ben nu weer op het punt waar ik gebleven ben. Het was wel een hele klus om hem te herstellen , maar het is gelukt!

Het is wel een lange termijn project . Ik heb geen planning van wanneer hij klaar moet zijn. Het kan zo maar zijn dat ik maanden er niets aan doe en dan weer een maand volop er mee bezig ben.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door NickW »

ronald-clio schreef:
tripoux schreef:Net alle pagina's van dit topic gelezen, met stijgende verwachting en een onverwacht einde. Wat een teleurstelling moet dit zijn na zoveel uren werk. Verbazingwekkend ook dat er niemand meer heeft gereageerd op je laatste post!

Mocht je een doorstart maken met een Franse garage, dan zou ik het leuk vinden om het proces ook in een blog op mijn website te volgen.
Dat zou ik erg leuk vinden!

Het diorama staat er weer hetzelfde bij als de laatste update. Ik vond het zonde om opnieuw te gaan geginnen en ben langzaam begonnen met het herstellen van de dio en ben nu weer op het punt waar ik gebleven ben. Het was wel een hele klus om hem te herstellen , maar het is gelukt!

Het is wel een lange termijn project . Ik heb geen planning van wanneer hij klaar moet zijn. Het kan zo maar zijn dat ik maanden er niets aan doe en dan weer een maand volop er mee bezig ben.

Geweldig om te horen dat je hem gewoon helemaal herstelt, het is ook gewoon een prachtig diorama :worshippy:
Kan niet wachten om hem helemaal af te zien :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door ronald-clio »

Ik ben ook erg blij dat ik hem heb kunnen herstellen. Mij kennende had ik als hij hij opgegeven was niet meer aan een nieue begonnen.

Ik hoop binnenkort weer wat te kunnen aan dit dio . Eerst even zorgen dat de verbouwing van ons huis achter de rug is en dan kan ik op mijn gemak in mijn nieuwe hobby kamer (toch veel beter dan een koude schuur :D ) verder met het dio.
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door rene86 »

Ben je nog verder gegaan met de dio? Net het hele topic gelezen! Staan veel handige dingen in voor de dio waar ik nu mee bezig ben. Vind het alleen jammer dat
zoveel foto's onzichtbaar gemaakt zijn door Ricardo. Miss zou je dat kunnen herstellen met een formaat van 800x600 :?: :mrgreen:
Gebruikersavatar
ronald-clio
Berichten: 654
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 16:36
Schaal: 1:43
Locatie: Waddinxveen

Re: Eerste diorama Oude Franse garage/schuur PASTELKRIJT VRA

Bericht door ronald-clio »

rene86 schreef:Ben je nog verder gegaan met de dio? Net het hele topic gelezen! Staan veel handige dingen in voor de dio waar ik nu mee bezig ben. Vind het alleen jammer dat
zoveel foto's onzichtbaar gemaakt zijn door Ricardo. Miss zou je dat kunnen herstellen met een formaat van 800x600 :?: :mrgreen:
Het dio staat momenteel op een laag pitje, de verbouwing van onze zolder loopt erg achter waardoor de nieuwe hobby kamer nog niet af is. De foto's waren ook 800x600 en snap ook niet helemaal waarom deze niet meer zichtbaar zijn. Mocht je interesse hebben in foto's stuur me dan even een pm :thump_up:
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Plaats reactie