Merc & GMP Garage 1:18

Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

Na lang mee te kijken op dit Forum, eens kijken of ik ook wat kan bijdragen aan dit leuke Forum. Ik heb veel zitten kijken bij sommige kunstenaars hier en elders op het Interweb, en zo mijn eigen idee gemaakt..
Nu eindelijk foto's van mijn recent begonnen hobby op Photobucket gezet. Namelijk Diorama bouwen
Als ik wel eens op modelauto beurzen of winkels kwam zag ik van die Miniatuur garage's, vond dit altijd zo gaaf, maar als ze al zo'n diorama verkochten dan voor een zeer hoge prijs. Dus besloten om er zelf maar aan te beginnen.. En nou komt het.. Ik vind het verschrikkelijk leuk om te doen.
Ik zal hier mijn allereerste beginsel plaatsen. Daar ben ik nu ook mee bezig. In de tussentijd heb ik wel al een veel kleiner diootje gemaakt, die zal ik tzt plaatsen. Eerst mijn Pride & Joy.. Vragen, opmerkingen of.. stel ze gerust

Ik spaar voornamelijk Mercedes-Benz en 1:18
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat de meeste van mijn modelauto's, door ruimtegebrek opgeslagen in de keldert liggen, wat dan logisch is dat ik zo een grote bak ga maken :doh:

AFMETINGEN
Lengte 75 cm
Diepte 40 cm
Hoogte +/- 30 cm

Ik kan niet goed tekenen, dus na een aantal mislukte probeersels op papier, besloten om met een kartonnen voorbeeld te beginnen. En dat werkte voor mij gelukkig wat beter. Dit lijkt zo lang geleden, terwijl dit anderhalve maand geleden was ofzo
Afbeelding
Afbeelding

Toen over naar MDF
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De basis staat
Afbeelding
Afbeelding

In eerste instantie was het niet de bedoeling om ook de buitenkant van de garage te doen, maar toen dacht ineens: Luifel! En tsja.. Dus nu moet ik de buitenkant ook doen
Afbeelding
Afbeelding
Gaat goed komen :wink:
Afbeelding

Ik wil er uiteindelijk 2 glasplaten als stofbescherming op/in zetten. Eén aan de bovenkant en één aan de voorzijde. Daar ook de gleuven voor gemaakt. Dit moest echt 100% Kaarsrecht uiteraard. Dat gaat me toch lastiger af, maar na 465 keer passen, meten toch wel gelukt.
Voor de verlichting van het pand heb ik de hulp van een neef ingeroepen, die is daar handiger in. LedLampen vd Action zijn daarvoor gesneuveld.
Glasgleuf
Afbeelding
Afbeelding
Action jonguh
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles staat nu in de grondverf en het is tijd voor de aankleding.

12 November 2013 Mijn Diorama is te klein :shock: :P
Moet nog een 4 koloms brug in komen.
Voordat ik daadwerkelijk de garage inricht qua muur, vloer etc dacht ik: "heej laat ik de spulletjes die ik heb gekocht eens erin zetten ( 90% althans).. Dat helpt me misschien met de keuzes maken". Nou inderdaad!

Ok here we go:
De binnenmuren zullen dus o.a. muurplaten van Noch zijn ( muurplaat Basalt steenmotief). Waarschijnlijk aan de onderzijde van de muren tot 7 cm hoog stroken en in de hoeken "stalen" pilaren.

Qua vloer neig ik naar een 'betonnen' look, je ziet rechts achterin op de vloer een voorbeeldje qua kleur/stijl, dit zal ik gewoon verfen/rollen.. ( Of misschien GunMetalGrey of Platinum look) Binnenkort de Gamma maar eens onveilig maken..

Boven dacht ik aan een kantoortje.. Nou dan kan dus lekker niet.. Dat wordt dus de metaalbewerkingshoek. Geen kantoor in deze Dio dus.

Verder zit er nu dus qua spullen het volgende in:
Gmp Garage Shop Equipment Tool Set G1800144
Gmp Professional Shop Equipment Tools G1800145
Gmp Garage Accessories Kit G9010
Gmp Garage Accessories Kit G9012
Mercedes-Benz 190SL 1955 Rood 1:18 Maisto "Old Friends"
Motorhead Miniatures 578 Full Service
En nog wat losse velgen/banden

Ik heb voor het idee, wat muurplaten en de deuren los erbij geplaatst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er komen nog tig posters, plaatjes, schilderijtjes in te hangen..
Vanaf nu lopen we gelijk qua tijd. Tijd voor de echt moeilijke keuzes..

Gr Aficionado
Laatst gewijzigd door aficionado op do 14 nov 2013 06:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door sybren »

Erg gaaf :thump_up:
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door schuifelhoofd »

Erg mooi :thump_up:

De halve maan ruitjes geven het geheel een wat spaanse look, weer eens wat anders. Ook de schuifpoort is een erg leuk idee.
Boven had ik dan toch een kantoortje gemaakt, of een "mannen" hoek :wink:

Je hebt in ieder geval goeie smaak ivm accessoires. Ik heb dezelfde GMP garage en shop sets,
en ook nog de 2de garage accessory set, en een 4post en 2post lift (ook GMP).
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door NetForce84 »

Gewoonweg prachtig. :shock: :shock: :shock:
Ik heb hier ook enkele van die garage accessoires en de GMP 4-palenbrug maar ben er nog niet in geslaagd iets deftigs in elkaar te knutselen.

doe zo verder zou ik zeggen :zwaai:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

Dank heren,
Ja chips de GMP #9012 heb ik ook, maar vergeten in het lijstje op te nemen :doh: . Zojuist alsnog gewijzigd in het lijstje
Spaanse look.. hmm

Qua brug, wil ik een vierkolomsbrug, maar voor deze dio toch liever eentje met rode accenten. Als ik ergens de GMP Colossal Lift tegen een schappelijke prijs kan vinden, dan koop ik die ook. Zou een mooi excuus zijn om nog een dio te maken na deze, eentje met de Colossal lift en misschien wel een Yank als auto erbij, vind de Oldskool Yanken ook zo gaaf. Zo ie zo Americana thema is ook BadAss nmbm.

Zo ie zo staat de indeling van het pand nog niet vast :oops: . Gisteren begonnen met de muren, vandaag Gamma time en een kleur voor de vloer kiezen..
Ik zal wel lekker veel updates plaatsen en met vragen of twijfels graag de input van de heren hier krijgen, want liefhebbers en mensen met knowHow :worshippy:

@sybren.. WOW Porsche collectie from heaven
@Schuifelhoofd DAMN wat een collectie, ook de GMP Mopar set heb je, en de GMP minituurtjes :drool:
@NetForce84, ik had al gereageerd in jouw eigen Topic.. En ik ga zeker zo verder doen

Mannen, nogmaals dank voor het leuke reageren. Toch prettig om onder gelijkgestemden te zijn.

Alhoewel gelijkgestemden, mijn modelauto's zijn toch de meeste budget Maisto enzo, de SEL is wel een Minichamps, Maar de Mercedes AMG W109 300SEL 6.3 / 6.8 - "Rote Sau", is ook één van mijn favoriete auto's of all time.. Ik heb wel een aantal 1/18 Maisto GT Racing Mercedes CLK-GTRs die misschien de moeite waard zijn om eens goed op de gevoelige plaat vast te leggen..

Anyhow
:zwaai:
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door exit »

ziet er inderdaad :cool: uit

doe zeker zo verder, het geeft me ook meer zin telkens de dio's te zien om er zelf 1 te maken.
Enkel de tijd en ruimte zijn een gebrek nog...
De acc, hout, .... enzo is er voldoende
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door schuifelhoofd »

aficionado schreef:Dank heren,
@Schuifelhoofd DAMN wat een collectie, ook de GMP Mopar set heb je, en de GMP minituurtjes :drool:
Bedankt Afficionado :zwaai:

De GMP trailers zijn een Ford Racing set (een Ford Mustang op een Mopar lijkt nergens op...),
en een gelimiteerde Corvette set. Een losse GMP trailer heb ik ook nog.
Inderdaad, de mekaniekers zijn ook GMP (bijna vergeten), alsook Mr. Caroll Shelby :P
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

schuifelhoofd schreef: De GMP trailers zijn een Ford Racing set (een Ford Mustang op een Mopar lijkt nergens op...),
Uiteraard zou dat heiligschennis van 2 kanten zijn :twisted:

Het lastigste van deze Dio ( of alles) is nu eigenlijk om harde keuzes te maken. Zijn zo definitief he..
Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door schuifelhoofd »

aficionado schreef:Nou ik ben ook 'om' :doh:
Marktplaats staan er bij "Kruid" ( KRD) voor €25 een aantal, ik woon ook in omgeving 010, dus kan er heen rijden..
Bv Ford Mustang Boss 302 1970 blue ( http://link.marktplaats.nl/733384692) Zit ik een beetje goed qua prijs/kwaliteit enzo?
de Street Machines collectie van ERTL weet jij hoeveel dat er zijn misschien, of ERTL American Muscle Series?
:
Als je een Ertl Mustang zoekt zou ik eerder naar de 1969 gaan, die is net even wat mooier afgewerkt.
Die heeft bvb geen "stijltje" in de zijkant voor het raampje zitten. En de voorkant is net even wat mooier. 1968 is ook mooi.
Google even op "ertl street machine 1:18", en je zal versteld staan van de keuze.

"Kruid" vind ik persoonlijk nogal hoge prijzen, maar de Ertls zonder doos die hij aanbied, zijn wel de moeite waard om eens te checken.
De Cobra en Chevelle bvb (hij noemt de Chevelle een GSX, hij heeft geen grondige kennis, en probeert al zijn modellen hoog te verkopen).
Dat is als je ze kan ophalen en ter plekke kan nazien. En dat je niet zo'n belang hecht aan dozen natuurlijk.
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

schuifelhoofd schreef: Als je een Ertl Mustang zoekt zou ik eerder naar de 1969 gaan, die is net even wat mooier afgewerkt.
Die heeft bvb geen "stijltje" in de zijkant voor het raampje zitten. En de voorkant is net even wat mooier. 1968 is ook mooi.
Google even op "ertl street machine 1:18", en je zal versteld staan van de keuze.

"Kruid" vind ik persoonlijk nogal hoge prijzen, maar de Ertls zonder doos die hij aanbied, zijn wel de moeite waard om eens te checken.
De Cobra en Chevelle bvb (hij noemt de Chevelle een GSX, hij heeft geen grondige kennis, en probeert al zijn modellen hoog te verkopen).
Dat is als je ze kan ophalen en ter plekke kan nazien. En dat je niet zo'n belang hecht aan dozen natuurlijk.
Nou ik heb wat 'huiswerk' gedaan.. Dit lijstje zou ik bij elkaar willen krijgen :cool: . ( Mis ik nog wat :wink: )
In alphabetical order:
Bovenaan de lijst de Ford Mercury Coup
Vervolgens:
Buick GSX 1971
Chevrolet Chevelle SS396 Hardtop Coupe 1970
Chevrolet Camaro SS 396 ( zo ie zo alle Camaro’s 1966–1969 vind ik gaaf)
Dodge Challenger 1970
Ford Mustang Boss 302 1970
Ford Mustang Mach 1969–1970
Plymouth Cuda Hemi 1970
Plymouth GTX 426 1967
Pontiac GTO 1969
Shelby GT 500 Mustang 1967

Verder heb ik ook aan het diootje gewerkt uiteraard
Weekendje voorbij gevlogen.. De werkplaatsvloer en anderhalve muur zo goed als klaar. Er gaat zoveel tijd in zitten in het bedenken, keuzes maken en uitvoeren, zo goed als mogelijk voor mij.. Dat had ik een beetje onderschat. Maar het resultaat sta ik 100% achter. Kleuren zijn ook wel bekend nu, eigenlijk is het 'Go with the flow' en dan komt er dit uit.

Werkplaatsvloer heb ik gerold in het 'Warm grijs'
Muren zijn het bovengedeelte Noch muurplaten ( Basalt steenmotief), een hout strip kwartrond ( deze komt over heel de breedte van de binnenwand) en aangezien de ramen 'halve maan' zijn ook de kozijnen ervan zo gemaakt. De ondermuren zijn van Balsahout, ( wat nu op is :'( ) bewerkt om een wat geleefde indruk te maken. Vooral bij één muur de scheur, vind ik wel extra cool.
De deur heb ik hier geplaatst en er zal een stickertje op komen met wat het is ( weet ik nog niet :lol: )

Kleur van het Balsahout is nu trouwens gewoon een spuitbus grondverf van de Action, bevalt dus blijft.
De 'steunpilaren' zijn met een 'aluminium' strip geplakt en de raamkozijnen heb ik in het aluminium geverft. Qua fijne afwerking wordt Aqua Color van Revell gebruikt. Voor nu Vuurrood & Aluminium. met een dun penseeltje werkt het geweldig.

Pica's 8-)

PS Ik ga de komende dagen iets anders doen aan het Dio, dingentjes uitsnijden enzo, want ik heb ff genoeg van muren :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door schuifelhoofd »

aficionado schreef: Nou ik heb wat 'huiswerk' gedaan.. Dit lijstje zou ik bij elkaar willen krijgen :cool: . ( Mis ik nog wat :wink: )
In alphabetical order:
Bovenaan de lijst de Ford Mercury Coup
Vervolgens:
Buick GSX 1971
Chevrolet Chevelle SS396 Hardtop Coupe 1970
Chevrolet Camaro SS 396 ( zo ie zo alle Camaro’s 1966–1969 vind ik gaaf)
Dodge Challenger 1970
Ford Mustang Boss 302 1970
Ford Mustang Mach 1969–1970
Plymouth Cuda Hemi 1970
Plymouth GTX 426 1967
Pontiac GTO 1969
Shelby GT 500 Mustang 1967
Voor een voorbeeldje van de Musclecar-scene is dit al een leuk lijstje :thump_up:
Chevrolet Monte Carlo, Dodge Charger, Buick Skylark, en Pontiac GTO zijn ook hebbedingetjes uit die generatie.
Voor klassiek Amerikaans staal raad ik de Chevrolet Belair en Ford Thunderbird aan.
Kijk uit als je aan HotRods en Pickups begint, veel te veel keuze :wink:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

schuifelhoofd schreef: Voor een voorbeeldje van de Musclecar-scene is dit al een leuk lijstje :thump_up:
Chevrolet Monte Carlo, Dodge Charger, Buick Skylark, en Pontiac GTO zijn ook hebbedingetjes uit die generatie.
Voor klassiek Amerikaans staal raad ik de Chevrolet Belair en Ford Thunderbird aan.
Kijk uit als je aan HotRods en Pickups begint, veel te veel keuze :wink:
Thanks.. Hmm gezien de recente relatie Mercedes-Benz/Chrysler.. Is Mercedes-Benz ook een soort van Mopar toch :twisted:
Veel te veel keus indeed.. Ik ga rustig het Interweb afstruinen.. Geen haast, ik heb een aantal Cobra's en The General Lee ( JeeeeHaaaaaa) ook zo ie zo al..
Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door schuifelhoofd »

aficionado schreef:
schuifelhoofd schreef: Hmm gezien de recente relatie Mercedes-Benz/Chrysler.. Is Mercedes-Benz ook een soort van Mopar toch :twisted:
Kijk effe uit met zulke uitspraken voor je dreigbrieven in je brievenbus vind :evil: :wink:
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door Rossy »

Aha, hier is de garage ook al geplaatst.
Je bent goed op weg.
Die beschadiging in de muur is leuk gevonden.
De vloer glimt wel flink, is leuk voor in een showroom, in een werkplaats iets minder gebruikelijk.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Merc & GMP Garage 1:18

Bericht door aficionado »

schuifelhoofd schreef:
aficionado schreef:
schuifelhoofd schreef: Hmm gezien de recente relatie Mercedes-Benz/Chrysler.. Is Mercedes-Benz ook een soort van Mopar toch :twisted:
Kijk effe uit met zulke uitspraken voor je dreigbrieven in je brievenbus vind :evil: :wink:
Nouja een AMG dan :D
Grappie mensen, zal ze ook niet meer maken :angel: Duits is Duits..
Rossy schreef:Aha, hier is de garage ook al geplaatst.
Je bent goed op weg.
Die beschadiging in de muur is leuk gevonden.
De vloer glimt wel flink, is leuk voor in een showroom, in een werkplaats iets minder gebruikelijk.

Antonio.
Jazeker, dit is wel The place 2 bewat betreft modelauto's en Diorama's heb ik gemerkt.
Dankje voor de complimenten..
Mijn "bedrijf" heeft hele schone monteurs in dienst :wink:
Afbeelding
Plaats reactie