Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Plaats reactie
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Ik wilde eerste instantie een leuke 1:43 diorama maken, maar ik wil het té perfect doen en dat werkt niet. Je moet namelijk té veel eigenhandig in elkaar bouwen met allerlei verschillende materialen. Daarom besloten om eens wat te gaan proberen met 1:87 te gaan proberen. Mijn idee was op een "sideview" te maken. Een grote lange plaat met een weg langs woningen en dergelijke. Ik besloot een oppervlakte van 35cm diep en 100cm breed te gaan opvullen ik ging online kijken wat er allemaal beschikbaar is aan woningen en dergelijke. Ik wilde het wel een beetje van nu hebben dus niet al te oude woningen. Buiten het wegdek, grasmat, boompjes en strooisels kocht ik uiteindelijk een aantal bouwpakketjes. En dat zijn onderstaande geworden:

Afbeelding
Faller 130310, moderne twee onder 1 kap woning

Afbeelding
Toen van Busch 1481 om te matchen met de woning. Deze carport wilde ik gaan plaatsen links van de woning. Echter was dit model overal uitverkocht en heb ik hem uiteindelijk op eBay.de kunnen bemachtigen.

Afbeelding
Omdat ik aan de rechterkant ook een opvulling wilde hebben en niet weer een carport ging ik voor hondenkennels (Busch 1492)

Afbeelding
Faller 130216 is de tweede woning die ik heb gekocht. Hierbij zit ook een garage-aanbouw (deze kan helaas niet open).

Afbeelding
Om de tuin op te vullen van mijn tweede woning heb ik gekozen voor Busch 1524.

Tja nu had ik dus rechts op mijn plaat een woning en ook aan de linkerkant, maar dus wel een grote open ruimte in het midden. Ik ging op zoek, maar helaas de meeste bouwpakketten werden te groot of paste niet bij de jaargetijden waaruit de woningen zijn. In een winkel kwam ik vervolgens dit bouwpakket tegen:

Afbeelding
Faller 130482 ARAL Tankstelle

Uiteraard was de insteek om het Mercedes gerelateerd te laten zijn, tja en dat is het nu totaal niet. Dus het aanschaffen van 1:87 modellen (voornamelijk via eBay wederom). Ik kocht wel meerdere modellen bij eenzelfde verkoper om de verzendkosten te besparen.

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz CLS Polizei

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz CLK Cabriolet

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz S-Klasse

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz Waardetransport

Afbeelding
BUSCH Mercedes-Benz Citan

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz B-Klasse

Afbeelding
BUSCH Mercedes-Benz C-Klasse Combi (Zat bij het bouwpakketje met carport inbegrepen)

Afbeelding
BUSCH Mercedes-Benz GLK-Klasse (helaas gevallen dus railing op het dak niet meer 100%)

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz CL-Klasse

Afbeelding
HERPA Mercedes-Benz Vito SIXT RENT

Afbeelding
BUSCH Smart (blijft toch een beetje Benz)

Afbeelding
WIKING Mercedes-Benz CLK met caravan, deze had ik al gekocht in een opwelling. Nu mooi te gebruiken!

Afbeelding
WIKING Mercedes-Benz G-Klasse met paardentrailer (eveneens als de CLK een opwelling, maar nu mooi te gebruiken)

Afbeelding
WIKING Mercedes-Benz ARAL Truck (leuk om te matchen met het tankstation)
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Dit is het eindresultaat, ik zit nog te denken om een plexi kubus met binnenmaat (afgestemd op mijn diorama afmetingen) te bestellen. Echter nog druk zoekende naar de beste/goedkoopste of wellicht een leuk alternatief. Hij staat nu namelijk vrij voor stof enzovoorts dus dat is niet echt bevorderlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voor de mensen die niet echt een beleving bij 1:87 hebben, een 2-euro-munt is nog bijna groter als de smart...

Afbeelding
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Nu de eerste af is, wordt het tijd voor een tweede. Ik kwam tot de ontdekking dat er van Faller een Mercedes-Benz Autohaus beschikbaar is. En ik had weer het geluk dat het de categorie "RARE" betreft :evil:

Maar ja, geld moet rollen en iemand moet de economie stabiel proberen te houden toch :P

Voor een nette prijs heb ik hem uiteindelijk kunnen bemachtigen. Voor de mensen die denken: "Waar heeft hij het over?!"

Het gaat om dit gebouw:
Afbeelding

Het bestaat uit een dealergebouw (2 verdiepingen plus aanbouw) en een losse garage/werkplaats.

Je kon ervoor kiezen om het "incl. motor" of "excl. motor" te bouwen. Ik heb nu geen aansluiting, maar mocht ik in de toekomst toch mijn draaiplatau's in de onder verdieping willen gebruiken en de verlichting in de gebouwen dan sta ik mooi te kijken als ik hem zonder motor opbouw. Dus mijn (inmiddels) vaste winkeltje in Woerden gebeld en gevraagd naar de onderdelen. De motor, lampjes enzovoorts waren er allemaal dus gelijk maar opgehaald.
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Terwijl het dealergebouw onderweg was uiteraard wat service auto's e.d. proberen te scoren via eBay.
En tot op heden dit kunnen bemachtigen:

Afbeelding
Een drietal service bussen van de 24 uurs service, twee stuks uit Duitsland en eentje uit Engeland.

Afbeelding
Ook onderdelen zullen aangeleverd moeten worden, truck lijkt op de foto schots en scheef maar dit is in real life niet het geval. Uit England.

Afbeelding
Nog een service Benzje, eveneens uit Duitsland.

Afbeelding
Deze G-Klasse was nog fors aan de prijs, maar exclusief. Zoals je ziet is de verpakking echt vergeelt door oudheid. Helaas is tijdens de verzending het reservewiel wat achterop hoort te zitten eraf gekomen. Dit is met wat lijm weer te bevestigen. Gekocht uit Engeland.

Afbeelding
Deze vind ik wel leuk voor in de showroom van het gebouw
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Tijdens het zoeken naar diverse 1:87 Benzen, kwam ik erachter dat HERPA een gehele collectie BRABUS modellen heeft. Ik begon ze aan te schaffen, maar vind het achteraf zonde om bij een diorama te stoppen (tot nu toe, kan misschien nog veranderen). Dus voorlopig allemaal nog in de plexihouder en/of doos. Ben wel van plan beetje bij beetje deze gehele serie compleet te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Inmiddels is het gebouw af, echter was de sticker een beetje vergaan. Ik probeer het positief te bekijken, het is een "ouderwets" gebouw dus in real life kunnen de letters dan ook vervagen :D

Het dealergebouw zelf:
Afbeelding
Afbeelding

De aanbouw van het dealergebouw:
Afbeelding
Afbeelding

De werkplaats:
Afbeelding
Afbeelding

Het reclamebord en behorende vlaggen:
Afbeelding

En om jullie nog even te laten zien wat 1:87 precies inhoud:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door NetForce84 »

Niet normaal man :shock: :shock: :shock:
Waar zet je dat allemaal?

Supertof gedaan :thump_up:
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

NetForce84 schreef:Waar zet je dat allemaal?
Beter gezegd waar moet ik heen met het toekomstige miniatuur spul :oops:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door Peter Parker »

Geweldig hier kan ik zo van genieten, de wereld in het klein. Dat is echt iets om bij weg te dromen en steeds een heel klein beetje nog echter te maken.
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door aficionado »

Deze had ik hier gemist :oops:
Vorige week de straat in het 'echie' mogen zien, en ziet er superleuk uit..( een 9)
Het dealerschap en alles wat er bij komt kijken is F E N O M E N A A L ( 10+ met een :dance: )

Het mooie aan 1:87 dat het zo petit is.. De ruimte vd gehele straat is gelijk aan 10 1:18 modellen ofzo

Volgende keer dio plaatsen, mij ff een berichtie sturen aub :naughty:
Afbeelding
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Inmiddels heb ik de grasmat geplakt op de onderplaat (afgelopen zondag)

Afbeelding

Nu wordt het een kwestie van het gras eraf "schrapen" op een speciale manier met water. De ondergrond ga ik dan asfaltkleur schilderen. Vervolgens komt daar asfalt plakmateriaal omheen. Mocht dit onverhoopt net niet aansluiten op het gras dan valt dit niet op, omdat de ondergrond geverfd is. De insteek is om een rijdende weg aan de voorzijde op de lange zijde te maken. Vervolgens een oprit naar het MB terrein. Deze zal voorzien worden van een parking waar ik enkele auto's ga plaatsen. Uiteraard komen er ook boompjes e.d. bij.

Momenteel wat krap in tijd, maar ga mijn best doen! Sowieso houd ik jullie op de hoogte met foto's!
mercedesliefhebber
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 09 feb 2014 21:59
Schaal: 1:43

Re: Mercedesliefhebber - Mercedes gerelateerde diorama('s)

Bericht door mercedesliefhebber »

Vandaag geleverd gekregen een S-Klasse W220 BRABUS
Afbeelding
Plaats reactie