Merk "Starter"

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gesloten
Blik

Merk "Starter"

Bericht door Blik »

Ik ben laatst in het bezit gekomen van een rode Porsche 911 turbo van het merk Starter. Volgens de verkoper zijn er ca 100 door de fabriek gemaakt en ze zijn handgebouwd

Opvallend zijn de geelkleurige lichten (zoals vroeger de Franse auto's veel hadden)

Wie kan mij meer vertellen over het merk Starter en over de Porsche in het bijzonder?
oranginas

Bericht door oranginas »

Over de Porsche kan ik niet echt iets vertellen, maar over het algemeen zijn Starter modellen Provence Moulage kits, maar dan gebouwd. Dus waarschijnlijk zijn er 100 door Starter in elkaar gezet, maar is het voor de rest een 'gewone' PM kit die je zelf ik elkaar moet zetten.

Tegenwoordig [sinds het originele PM falliet is] bouwt het in 'geherstarte' versie, Provence Miniatures de kits zelf.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Volgens mij was Starter een op zichzelf staant bedrijf wat later met PM samen is gegaan... of door PM is overgenomen.

De Porsche die je hebt gekocht zit denk ik in een plastic vitrine met een rood wit geblokt doosje...

Hoe en wat verder over Starter en PM weet ik ook niet...
tom

Bericht door tom »

Ik heb een paar Starters, uitstekende kwaliteit voor een fijne prijs. Horen bij mijn favoriete modellen.
Gesloten